Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 68

Temat: no to sie nacieszyłem nowym nabytkiem.. :(

  1. #41
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    Zrób zdjęcia i daj opis z wyposażeniem.

  2. #42
    Użytkownik Romeo Avatar Xofer
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Mikorzyn
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta
    Postów
    1,177

    Domyślnie

    Cytat Napisał NOE Zobacz post
    salatin
    nie podzielam twojego zdania te silniki znacznie wieksze robia przebiegi bez remontu, wszystko zalezy od poprzednich wlascicieli jak uzytkowali silnik, jaki olej lali jak czesto zmieniali

    Zgadzam się z tobą że te silniki robią większe przebiegi bez remontu ale jedno pytanie do którego momentu trzymają prawidłowe parametry (założenia konstruktorów )np graniczne ciśnienie sprężania dla 24v jest 11bar, ciśnienie oleju na nagrzanym silniku powinno wynosić 3,9-5,7 bar.Jestem ciekaw ilu użytkowników o tym wie.Wielu użytkowników jeździ aż spotka ich nie miła niespodzianka.
    Skąd pewność, że po latach czujnik pracuje prawidłowo ?

  3. #43
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xofer Zobacz post
    Skąd pewność, że po latach czujnik pracuje prawidłowo ?
    Jeżeli jakieś wskazania budzą wątpliwości to chyba nie jest problemem podpięcie dodatkowego wskaźnika i sprawdzenie czy dane wskazania są prawidłowe.Koszt i tak jest mniejszy niż późniejszy ból i rozczarowanie w trasie.

  4. #44
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xofer Zobacz post
    Skąd pewność, że po latach czujnik pracuje prawidłowo ?
    nie mialem nigdy problemu z tego typu rzeczami w alfa romeo, mimo ze mialy lub maja swoje lata ale w razie czego kolega NOE wyjasnil co sie powinno zrobic gdy nie jestesmy pewni dzialania czujnika
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  5. #45
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    była 75ka. Jest Dedra SW 1.8 VVT
    Postów
    3

    Domyślnie

    Cytat Napisał Yacek Zobacz post
    teraz czeka mnie decyzja czy robić silnik (a jesli już robić to wszystko, łacznie z górą) czy też dac sobie spokój..... i spzredac w takim stanie jak jest... może ktos chetny jest na odratowanie mojej czarnej ? :-)
    jest w b. dobrym stanie, wszystko działa - no, za wyjatkiem wywalonej panewki :/
    Jeżeli przebieg auta nie był zbyt duży i to tylko panewka to wymieniłbym wał i panewki no i oczywiście sprawdziłbym pompę oleju to mogła być przyczyna. W przypadku V6 Alfy olej ma duże znaczenie no i oczywiście kontrola poziomu. Wymieniłeś olej zaraz po zakupie czy nie ? Sprzedawanie go w tak jak jest to ewidentnie strata pieniędzy. A robienie kompleksowego remontu V6 to min. 6000-7000 PLN. No chyba że są większe zniszczenia poza tą panewką. Ale zrobisz jak będziesz uważał.

  6. #46
    Użytkownik Romeo Avatar Yacek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Warszawa-Ursus
    Auto
    BMW E38
    Postów
    809

    Domyślnie

    zrobiłem raptem nim... 25 km - pojechałem go zarejestrowac i w drodze powrotnej stanął
    przebieg 190 tkm, wiec nie jest zbyt duży.... wymienie wal (bo chyba szlifu nie warto robic), panewki i ew. korbowód i bede smigal.
    Były: AR 164 2.0V6 TB 1995, AR 164 Q4 1994...... jest BMW E38

  7. #47
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    była 75ka. Jest Dedra SW 1.8 VVT
    Postów
    3

    Domyślnie

    Przeczyść tylko wał bo ważna jest drożność. Niektórzy mogą powiedzieć że to taki "ruski remont" ale spróbować warto a koszty umiarkowane.

  8. #48
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    Sprawdź natryski olejowe w bloku czy otwierają się przy ciśnieniu około 2,5 bar. Oraz dobierz prawidłowe luzy na panewkach .

  9. #49
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    te wały nie dają się szlifować bo są azotowane ... panewki TYLKO i wyłącznie nominał!

    do wyjęcia wału/korbowodu i tak musisz rozbebeszyć silnik... przy okazji jak jest rozebrany nie wymienić pierścieni i nie zrobić remontu głowic to grzech, i tak musisz kupić komplet uszczelek na silnik (wyjdzie chyba najtaniej) - sprawdź napęd pompy oleju a te natryski na denka tłoków koniecznie wymień (kosztują jakieś śmieszne pieniądze)

    korbowód jeden masz do wymiany - resztę sprawdź i jak coś to oddaj do owalizacji, tłoki przepolerować, później wszystkie korby i tłoki doważyć co do grama.. jak robić to porządnie (wcale nie dużo drożej)
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  10. #50
    Użytkownik Romeo Avatar Yacek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Warszawa-Ursus
    Auto
    BMW E38
    Postów
    809

    Domyślnie

    azotowany jest w TB, a my mówimy o 3.0 V6 :-) tu można szlifować i jest nadwymiar panewek :-)
    Były: AR 164 2.0V6 TB 1995, AR 164 Q4 1994...... jest BMW E38

Podobne wątki

  1. [159] 3 problemy z nowym nabytkiem
    Utworzone przez Indigo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 15-07-2014, 08:55
  2. [145] AR 145 1.4 TS - problemy z nowym nabytkiem ;d
    Utworzone przez ukazzz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-01-2013, 20:42
  3. kilka problemow z nowym nabytkiem
    Utworzone przez 8rafal4 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20-11-2011, 17:51
  4. Problemy z nowym nabytkiem
    Utworzone przez kozioł92 w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-05-2011, 15:28
  5. Problem z nowym nabytkiem:(
    Utworzone przez Misiek145ts w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 26-02-2010, 08:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory