Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: chcę stać się jednym z WAS

  1. #11
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo
    Twin Spark 16V akurat nie jest moim ulubionym silnikiem ze względu na wariator
    Moim zdaniem wariator to bardzo ważny element tego silnika. Bez niego TS miałby sporo mniej mocy.Moc rekompensuje wydatek 300zł raz na ileś lat.

  2. #12
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    nie zapominajmy o spalaniu silników v6 a paliwo coraz droższe
    choć nie ukrywam że gdybym ponownie kupował auto to kupiłbym 2,5 V6 mimo dużego spalania i wysokich kosztów eksploatacyjnych takiego silnika (chodzi mi głównie o ceny części, pomimo tych wad silnik ten oferuje osiągi na miarę auta sportowego

  3. #13
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomkap
    fiergloo napisał/a:
    Twin Spark 16V akurat nie jest moim ulubionym silnikiem ze względu na wariator

    Moim zdaniem wariator to bardzo ważny element tego silnika. Bez niego TS miałby sporo mniej mocy.Moc rekompensuje wydatek 300zł raz na ileś lat.
    Raz na 40 000 km średnio. Tutaj jest niestety błąd konstrukcyjny bo do wariatora za późno dochodzi olej silnikowy i poprostu po pewnym czasie się wyciera wewnątrz. W 8V z tym problemów nie było bo smarowanie szło z łańcucha. Z tymi samymi wariatorami problemy mają chłopaki z FIATów Punto HGT.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  4. #14
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo
    Raz na 40 000 km średnio. Tutaj jest niestety błąd konstrukcyjny bo do wariatora za późno dochodzi olej silnikowy i poprostu po pewnym czasie się wyciera wewnątrz. W 8V z tym problemów nie było bo smarowanie szło z łańcucha. Z tymi samymi wariatorami problemy mają chłopaki z FIATów Punto HGT.
    U mnie wg książki serwisowej był wymieniony przy 80 potem ponownie wymieniony przy 150 przezemnie ale wcale nie było potzreby tego robić.Wymieniłem przy okazji wymiany rozrządu.

  5. #15
    Rudolf
    Gość

    Domyślnie

    A ja bym wziął 156, silnik oczywiscie V6...3.2 :wink:

  6. #16
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rudolf
    A ja bym wziął 156, silnik oczywiscie V6...3.2 :wink:
    Czyli wersja topowa- 156 GTA. 166 też miała silnik 3.2- ale w Polsce jest ich bardzo mało, szybciej można je znaleźć w Niemczech
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  7. #17
    Rudolf
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo
    166 też miała silnik 3.2
    Ale taki jak GTA czy JTS?

  8. #18
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    taki jak w GTA tylko o 10KM słabszy
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  9. #19
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

  10. #20
    Koba
    Gość

    Domyślnie

    Wybór oczywiście nie okazał się od taki prosty, obszedłem dzis trochę i wiem jedno, jak wezme to tylko 166 ze wzgledu na gabaryty /rodzina/, zaś wszyscy odradzali silnik 2.4 a piali w peany nad 1,9 jtd? To naprawdę lepszy silniczek od 2,4. I jeszcze jeden problem, czy alfy w benzynie chetnie chulają na gazie bo gazowe modele też miałem?! Jutro 2 runda. Życzcie mi powodzenia. No i spotkałem sie z opinia, że lepsze alfiatka na automacie, że manuale lubia nawalać, prawda ci to?! Pozdrawiam wszystkich alfaholików.

Podobne wątki

  1. Też chcę stać się Alfaholiciem ;)
    Utworzone przez focus w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-06-2014, 06:13
  2. Jak sie stać właścicielem Julii Gtam?
    Utworzone przez Marcin_M w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 24-11-2013, 21:09
  3. [146] Poradżcie co się mogło stać alfie 146
    Utworzone przez wieslaw322 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-04-2010, 20:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory