Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: dławienie się, 147

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Monia
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa (Białystok)
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL - 2005r - 1.9 jtd
    Postów
    81

    Angry dławienie się, 147

    Postaram się wyjaśnić najlogiczniej jak się da,
    Podczas jazdy kiedy samochód wchodzi na wysokie obroty tak jakby dławi się hmmm tzn że jak jest 2,5 tys i powyżej to wskazówka na liczniku obrotowym spada a samochód się przytyka i tak zawyje.
    Można to przyrównać do nadepnięcia na sprzęgło podczas gdy auto wchodzi na wysokie obroty to wtedy jest ewidentnie to samo co u mnie tylko z tą różnicą że bez ingerowania (nie przyciskam sprzęgła).
    Jeszcze niedawno miałam to tylko na 3 biegu a teraz na 2,3,4.
    Zawsze staram się lać paliwo z orlenu bądź shellu ale pierwsze co mi przychodzi na myśl to przytkane wtryski co Wy o tym sądzicie, może to być coś grubszego?
    Proszę o pomoc

    dodam jeszcze że mój mechanik nie ma pojęcia co to jest,
    Ostatnio edytowane przez Monia ; 25-10-2011 o 08:12

  2. #2
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Szczegółowa diagnostyka powinna być wykonana samochodem w ruchu, czyli przyspieszanie na 4 biegu od 1800 obr do odcięcia (jeśli jest możliwe).
    Raczej nie ma innej możliwości określenia co jest nie tak.
    Jedno mi się nie zgadza. Piszesz że wskazówka obrotomierza spada a samochód wyje, tzn wchodzi na wysokie obroty czy przygasa wyjąc??
    Rozumiem że dzieje się to przy przyspieszaniu i masz nogę na gazie wtedy?

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Jeśli masz 2,5 tyś obr i wtedy wciśniesz gaz do dechy a obroty rosną mimo że auto nie przyśpiesza - ślizgające sprzęgło
    Jeśli tak jak wyżej ale obroty spadają może być problem z ciśnieniem paliwa na listwie wtryskowej
    Jeśli natomiast trzymasz pedał gazu jednostajnie a po przekroczeniu 2,5 tyś obr silnik się krztusi dusi faluje - obstawiam przepływomierz
    Jeśli dodatkowo występuje dymienie na czarno i wyskakuje MCSF to może wskazywać na przeładowanie/niedoładowanie czyli zmienna geometria turbiny.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Monia
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa (Białystok)
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL - 2005r - 1.9 jtd
    Postów
    81

    Domyślnie

    wyje tzn to taki dźwięk jakby ktoś mi przycisnął sprzęgło a wiem że tak nie jest bo stawiam nogę z daleka od sprzęgła przyciskam tylko gaz, najlepiej sprawdźcie jadąc coraz szybciej (nie zabierając nogi z gazu przyciśnijcie sprzęgło - wtedy tak zawyje oborty minimalnie spadną inaczej nie potrafię tego wytłumaczyć...

  5. #5
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    A więc duże prawdopodobieństwo ślizgającego się sprzęgła, z tym że obroty powinny rosnąć a nie spadać.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Też bym na sprzęgło stawiał. Zrób test. Podczas jazdy pod górkę na V biegu przyspieszaj od 1800 obr i patrz na obrotomierz. Jeśli nagle obroty się podniosą i zaraz opadną mimo mniej więcej tej samej prędkości auta to masz do wymiany sprzęgło.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 25-10-2011 o 11:29

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Monia
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa (Białystok)
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL - 2005r - 1.9 jtd
    Postów
    81

    Domyślnie

    Tylko że sprzęgło wymieniałam miesiąc temu. Ale ok zrobię ten test wtedy zobaczymy.
    Dziękuję za pomoc

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Monia Zobacz post
    Tylko że sprzęgło wymieniałam miesiąc temu.
    A może tak wymienili że nie wymienili wcale? Albo złe na niedobre?
    No chyba że majstry celowo je olejem posmarowały.
    Cytat Napisał Monia Zobacz post
    dodam jeszcze że mój mechanik nie ma pojęcia co to jest,
    Ale z drugiej strony co to za mechanik który nie potrafiłby zdiagnozować ślizgającego się sprzęgła...
    No chyba że to ten sam co sprzęgło wymieniał...

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Monia
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa (Białystok)
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL - 2005r - 1.9 jtd
    Postów
    81

    Domyślnie

    To nie jest slizgajace sie sprzeglo, zrobilam test pozatym objawy nie pasuja.... obroty mi spadaja na 2,3,4 jak wchodze powyzej 2,5 tys obr. i to tylko na moment pozniej sie wskazówka podnosi i znowu jest moc ;/ mam wrazenie ze cos jest przytkane ;/ tylko nie wiem co to moze byc, fakt musze do innego mechanika pojechac...
    Bardzo Wam dziekuje za szybka reakcje jak naprawie to napisze co to bylo

  10. #10
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli zanika moc przy 2500 obr to możliwe że zmienna geo będzie się w tym momencie przestawiała i coś z tym nie tak. Za zmianę odpowiedzialny jest zawór overboost.

Podobne wątki

  1. Szarpanie, dławienie silnika.
    Utworzone przez Bartekk287 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-09-2015, 00:24
  2. Dławienie po odpaleniu 2.0 TS
    Utworzone przez Krisu w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 19-10-2013, 21:00
  3. Dławienie silnika
    Utworzone przez marcinrbr w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-06-2012, 17:34
  4. Dławienie 166 JTD
    Utworzone przez piotrkwp w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-01-2012, 01:14
  5. Dławienie silnika 156 2.0 TS
    Utworzone przez Gino w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 25-11-2009, 22:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory