Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Temat: Asr

  1. #21
    rYKU
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał aro_1977 Zobacz post
    Ale ASR to nie kontrola trakcji (VDC) tylko system antypoślizgowy - przy starcie nie zapalisz gumy, potocznie.
    system antypoślizgowy to to samo co kontrola trakcji.
    natomiast VDC i ASR to juz nie to samo

  2. #22
    marcin8c
    Gość

    Domyślnie

    ASR - Acceleration Slip Regulation
    VDC - ESP w wydaniu Alfy Romeo
    ESP - Electronic Stability Program. Polaczone systemy abs + esp (vdc w alfie) ktore hamuja jedno z kol gdy czujniki wykryja wypadanie samochodu z toru jazdy w zakrecie

    tak plus minus

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    VDC - Vehicle Direct Control , tak w przybliżeniu.
    - a czemu nie podłaczyć FES-a , alfaOBD i sprawdzić czy ABS odpowie i wskaże funkconalność ASR.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #24
    rYKU
    Gość

    Domyślnie

    a dla tych którzy nie wiedzą jak wykorzystać ASR czy ESP zimą i kombinują z wyłączaniem powiem, że z tym systemem jezdzi sie inaczej niż bez niego. kiedy lapie sie poslizg nie można popuszczac gazu, bo wtedy system głupieje. można nawet dodać gazu bo system i tak zredukuje poślizg na kole.

    a puszczanie gazu jest naturalnym odruchem, spróbujcie jednak jechać ze stałą predkością krętą drogą nie puszczając gazu (oczywiscie prędkosc trezeba dopasować do warunków). wtedy zobaczycie jaki to bajer i jak fajnie wyciąga z poślizgu

  5. #25
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barat
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Czerniejewo/Września/Gniezno i czasem Konin
    Auto
    Była [A147 1.9JTD 115KM], jest [E39 530i 231KM]
    Postów
    402

    Domyślnie

    Tak samo jak z asfaltowej osiedlówki wjeżdżasz na prowizoryczny parking piaskowy - koła wchodzą pod krawężnik i nagle łapią piasek, a ASR Cię ładnie "wciągnie"
    Ostatnio edytowane przez barat ; 26-10-2011 o 14:46
    @ Mój ALF

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar kiler_911
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Rzeszów/Ostrowiec Św.
    Auto
    147 1.9 JTD 8V
    Postów
    668

    Domyślnie

    Bez ASR dasz w gaz 4 tys obrotów i koła też ładnie Cie wyciągną...

  7. #27
    JohnnyDeformer
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kiler_911 Zobacz post
    Bez ASR dasz w gaz 4 tys obrotów i koła też ładnie Cie wyciągną...
    tiaaaa... no oczywiście że nie zawsze!

    poza tym jak masz włączony ASR to masz np korzyść w postaci oszczędności paliwa. jakbyś tak jezdził całą zime to wzost paliwa min 30-40proc z samych takich poślizgów.... no albo zrobi się lodowisko pod kołem i polecisz dalej (dużo też zależy od masy auta).
    ale spróboj podjechac pod oblodzoną górkę bez tego systemu i z nim. jest cała masa filmików na youtube o tym.

    piasek to jednak zupelnie co innego. oczywiste jest że na piasku nie złapiesz takiego poślizgu jak na ubitym śniegu o grubości np 15cm.

    zrobilem setki tysiecy km samochodami z ASR, ESP i bez nich i zdecydowanie opowiadam się za tymi systemami (ESP jest rewelacyjne)
    rYKU ma absolutną rację że większosc ludzi zwyczajnie nie potrafi z tego korzystać.
    wiekszosc ludzi to nie są kierowcy rajdowi (mimo to dużo z nich myśli że jeśli potrafią bezmyślnie zapieprzać po wiejskich drogach to są rajdowcami), a tylko tacy zawsze będa mieli odpowiedni odruch do opanowania auta w prawie każdej sytuacji - bo nawet oni się mylą! odruch taki wypracowuje się latmai treningów jazdy w poślizgu, a na codzień oczywiście tak się poprostu nie jeździ!

    także reasumując warunki rajdowe znacznie, znacznie różnią się od warunków drogowych i to co można zrobic na większej prędkosci często nie wyjdzie ci przy niższej i wtedy pomaga ASR - verte...
    pozaz tym gdyby te systemy były bez sensu to koncerny nie wydawały by na nie tylu pieniędzy na same badania. to poprostu działa i znacznie poprawia bezpieczeństwo w jeździe cywilnej!
    Ostatnio edytowane przez JohnnyDeformer ; 27-10-2011 o 05:46 Powód: błąd

  8. #28
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Rypin
    Auto
    147 x 4, 166, 159 - byłe / GT - obecne
    Postów
    117

    Domyślnie

    wtrace tylko swoje 3gr..

    mam 147 2.0 sel - 2002r

    mam tylko wlacznik ASR - ktory dziala w trybie ON/OFF i zadne przytrzymanie dluzej nie powoduje zadnych zmian
    i myslalem ze mam tylko asr.. okazuje ze mam tez VDC ktore w tym modelu w ogole nie jest wylaczane

    natomiast w 159 ASR/VDC mozna wylaczac - jednym przyciskiem - dwustopniowo.. raz trakcje.. dluzej przytrzymac i wylaczamy stabilizacje jazdy
    tak sie ta 159 zasugerowalem, ze nie mam wylaczania dwustopniowego to nie mam VDC, a tu takie mile zaskoczenie
    10 cylindrów, 475KM = Tribeca B9 żony / Forester XT MY06 mój

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory