Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Już nie mam sił do nierównej pracy silnika na biegu jałowym - Alfa Romeo 156 1.9 JTD

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar paweldante
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    323

    Domyślnie Już nie mam sił do nierównej pracy silnika na biegu jałowym - Alfa Romeo 156 1.9 JTD

    Cześć wszystkim. Pomóżcie bo juz nie mam pomysłu co jest nie tak...silnik na jałowym szarpie i falują obroty. Zaznaczę że nie ma żadnego kopcenia, dymienia. Silnik jest dynamiczny, ładnie wkręca się na obroty. Właśnie wróciłem od mechanika, próbowaliśmy podpiąć moja Alfe pod kompa, ale bez skutecznie, co chwilę pisało że nie można połączyć się z kompem.

    Jest coś na co mechanik zwrócił uwagę. Mianowicie cokolwiek się odepnie, komputer zaraz zaczyna wyrzucać błąd ( i słusznie ). Natomiast jak przepływke odepniemy to komputer w samochodzie wogóle nic nie pokazuje - zero reakcji. Wszystkie filtry, płyny są powymieniane. Pomóżcie bo już nie mam sił... Dzięki z góry.

    ---------- Post added at 08:12 ---------- Previous post was at 08:12 ----------

    Jest to auto z 2000r, silnik 1.9 JTD 105 KM

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar paweldante
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    323

    Domyślnie

    Nikt nie wie czego to może być przyczyna?

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Masz możliwosc podpiecia programu fiacecuskan? Możesz to zrobic sam. potrzebny jedynie kabel i jakis laptop/komp.

    Na poczatek proponowałbym sprawdzic szczelnosc rur dolotowych. Wiecej bedzie można podpowiedziec po wynikach z fesa. Może warto powoli by sie zainteresowac stanem regulatora cisnienia.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 1,9jtd 16V SW
    Postów
    25

    Domyślnie

    Hej. Ja miałem to samo z moja alfą. Przerywał i szarpał silnik na luzie. Zaslepiłem zawór EGR i wszystko jest OK.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Winiar00
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 SW
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał klekot79 Zobacz post
    Hej. Ja miałem to samo z moja alfą. Przerywał i szarpał silnik na luzie. Zaslepiłem zawór EGR i wszystko jest OK.
    Jednak wykonałbym diagnostykę a potem dokonywał napraw. W drugą stronę może to być kosztowne.

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Prawdopodobnie regulator ciśnienia paliwa.. tak na 85%
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    http://www.forum.alfaholicy.org/czes...alfowskie.html

  7. #7
    gofr1
    Gość

    Domyślnie

    hej,niedawno jakieś dwa tygodnie temu kupiłem 156 jtd z 1999 roku ten sam problem,wczoraj lekko przerywał w czasie jazdy a dziś na wolnych obrotach faluje i silnik
    pracuje nierówno tak jakby chodził na trzy gary ,gdzie jest ten EGR ?

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ceasar07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Speyer, Germany, Germany, Ząbkowice Śl
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD
    Postów
    226

    Domyślnie

    Po pierwsze to w po odpieciu przepływomierza nie wyskakuje błąd na zegarze (marchewa) tak więc przyczyną może być sam przepływomierz, tak jak koledzy piszą, przede wszystkim diagnoza komp, a jak mechanik nie potrafi to niech znajdzie inna prace, poproś kogoś z twojej okolicy na forum o diagnozę, ja tak zrobiłem (pozdro Wojtek)
    Może być kilka przyczyn a nikt z nas nie jest magikiem, no może trochę mogę tylko powiedzieć że prawie rok temu miałem lekko falujące obr. tak mógłbym to nazwać, przyczyną był przepływomierz który był zasyfiony przez to że zapomniałem o filtrze powietrza. Dodam jeszcze że zaślepiłem też egr, bo moja alfa nie lubi pierdami oddychać.

    p.s

    Do kolegi na górze, o EGR na forum jest sporo wystarczy wpisać w wyszukiwarce "EGR" i podszkolić się w tym temacie, w skrócie mogę napisać że EGR, system recyrkulacji spalin które wracają na ponowne dopalenie do silnika, przez co silnik ma mniej O2 co za tym idzie, ma mniejszą moc, system ten jest montowany ze względów środowiska co przyczynia się do problemów z eksploatacja pojazdu, nagar który się zbiera w kolektorze ssącym oraz zaworze EGR potrafi uprzykrzyć życie.
    Ostatnio edytowane przez Ceasar07 ; 30-10-2011 o 16:35

  9. #9
    gofr1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ceasar07 Zobacz post
    Po pierwsze to w po odpieciu przepływomierza nie wyskakuje błąd na zegarze (marchewa) tak więc przyczyną może być sam przepływomierz, tak jak koledzy piszą, przede wszystkim diagnoza komp, a jak mechanik nie potrafi to niech znajdzie inna prace, poproś kogoś z twojej okolicy na forum o diagnozę, ja tak zrobiłem (pozdro Wojtek)
    Może być kilka przyczyn a nikt z nas nie jest magikiem, no może trochę mogę tylko powiedzieć że prawie rok temu miałem lekko falujące obr. tak mógłbym to nazwać, przyczyną był przepływomierz który był zasyfiony przez to że zapomniałem o filtrze powietrza. Dodam jeszcze że zaślepiłem też egr, bo moja alfa nie lubi pierdami oddychać.

    p.s

    Do kolegi na górze, o EGR na forum jest sporo wystarczy wpisać w wyszukiwarce "EGR" i podszkolić się w tym temacie, w skrócie mogę napisać że EGR, system recyrkulacji spalin które wracają na ponowne dopalenie do silnika, przez co silnik ma mniej O2 co za tym idzie, ma mniejszą moc, system ten jest montowany ze względów środowiska co przyczynia się do problemów z eksploatacja pojazdu, nagar który się zbiera w kolektorze ssącym oraz zaworze EGR potrafi uprzykrzyć życie.
    wymieniłem reegulator ciśnienia 250zł używka nowy podobno 550zł powodem było jak mówi mechanik paliwo.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    Na odpiętym przepływomierzu też faluje??
    nieszczelność na dolocie odpada ona ukazuje się na obrotach co by wcześniej wyszlo
    niesprawny zawór EGR też albo się zatnie i się jeździ albo się zatnie na otwartym i sie silnik nie zagada
    regulator ciśnienia też bym wykluczył bo podejrzewam że na obrotach auto chodzi jak ma
    stawiam na czujnik rozrządu
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

Podobne wątki

  1. [156] obroty silnika na biegu jałowym
    Utworzone przez alces1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-02-2024, 22:23
  2. Silnik zgasł podczas pracy na biegu jałowym 1,9 jtd 105km
    Utworzone przez kasieq555 w dziale 156
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 24-01-2013, 20:31
  3. [1.8 TS] Pompa ABS - obroty silnika na biegu jałowym
    Utworzone przez ziulek61 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-04-2012, 22:44
  4. Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 11-11-2011, 00:57
  5. [156] Drgania silnika na biegu jałowym
    Utworzone przez Krzysztof1-1R w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 16-06-2008, 23:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory