Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 33

Temat: jaki do miasta?

  1. #21
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    01-486 Warsaw PL / 95014 Cupertino CA
    Auto
    Dające Radość z Jazdy
    Postów
    628

    Domyślnie

    No tak właśnie myślałem że to jakieś nieporozumienie
    motor sports can be expressed in one single letter ///M

  2. #22
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Geordie
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta
    Postów
    383

    Domyślnie

    Cytat Napisał tygrysio Zobacz post
    To w MiTo DNA zmienia coś w ustawieniach charakterystyki zawieszenia ?
    korzystałem z informacji publikowanej na stronie:

    http://www2.alfaromeo.pl/dna/

    Zauważcie proszę, że po wejściu w zakładce "zobacz więcej" pojawia się informacja nt działania DNA. I tak w podpunkcie "system zawieszenia" jest napisane:
    - ustawienia aktywnego systemu zawieszenia dostosowują się do wybranego trybu DNA. Np. w trybie DYNAMIC zawieszenie staje się sztywniejsze, poprawiając skuteczność prowadzenia.

    Więc wracając do mojej wypowiedzi - system DNA pozwala na dopasowanie charakteru pojazdu, w tym zawieszenia. Oczywiście nie obniży nam auta o 15 mm, ale wpływ na jazdę po zakrętach na pewno ma (takie też są moje osobiste odczucia).

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar andkula
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Alfa Mito 1,4
    Postów
    59

    Domyślnie

    czytaj uważnie
    ubezpieczenie drogie liczą jak za merca


    Pozdr

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    Cytat Napisał andkula Zobacz post
    czytaj uważnie
    ubezpieczenie drogie liczą jak za merca
    no tez własnie pisze ze tanio, policzyli 800pln za komplet

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Geordie Zobacz post
    Więc wracając do mojej wypowiedzi - system DNA pozwala na dopasowanie charakteru pojazdu, w tym zawieszenia. Oczywiście nie obniży nam auta o 15 mm, ale wpływ na jazdę po zakrętach na pewno ma (takie też są moje osobiste odczucia).
    DNA wpływa na twardość zawieszenia ale tylko w Mito w wersji QV z zakupioną opcją "dynamic suspension" . Wtedy samochód jest bardziej komfortowy w Normal i twardy w Dynamic gdyż wyposażony jest w amortyzatory o zmiennym tłumieniu. Ciekawe dlaczego nie zastosowali tego bajeru w Giulietcie ....

  6. #26
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Insignia ST 2.0DTH; MiTo 1.4TB155KM
    Postów
    15

    Domyślnie

    U żony w MiTo (distinctive) czuć wyraźnie że zawieszenie robi się sztywne i każda nierówność trzęsie samochodem. Mam tez podobny bajer w Insignii ale tam mniej to można wyczuc bo opel z załozenia ma twarde zawieszenie. Ale na 100% zawieszenie jest twardsze w MiTo po wybraniu Dynamic. Więc co, to jest jakas ukryta opcja? Albo montowali z silnikami 155KM?

  7. #27
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    01-486 Warsaw PL / 95014 Cupertino CA
    Auto
    Dające Radość z Jazdy
    Postów
    628

    Domyślnie

    W Julce w zawieszeniu różnicy nie czuć - stad też moje zdziwienie że DNA różni sie w od tego w MiTo
    motor sports can be expressed in one single letter ///M

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    No bo w Julce nic się w zawieszeniu w trybie "Dynamic" nie zmienia.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #29
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    01-486 Warsaw PL / 95014 Cupertino CA
    Auto
    Dające Radość z Jazdy
    Postów
    628

    Domyślnie

    Wiem, stąd też tak jak napisałem wcześniej moje zdziwienie że DNA różni się w stosunku do tego w MiTo. Koledzy którzy piszą wyżej odczuwają różnice bez względu na wersje z tego co rozumiem. A pojawiła się tez opinia ze w taką opcje można było wyposażyć MiTo w wersji QV. Stąd trochę zamieszanie
    motor sports can be expressed in one single letter ///M

  10. #30
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dude5 Zobacz post
    U żony w MiTo (distinctive) czuć wyraźnie że zawieszenie robi się sztywne
    To efekt placebo. W wersji distinctive 155 KM nie ma aktywnego zawieszenia. Łatwo to poznasz po tym że:
    a) nie ma kabli idących do amortyzatorów odpowiadających za zasilanie elektrozaworów na nich.
    b) w bagażniku po stronie kierowcy pod wykładziną nie ma centralki odpowiadającej za sterowanie (za to dobre miejsce na zamontowanie centralki aftermarketowych czujników cofania)
    c) wystarczy podpiąć alfaobd czy też Fiat examinera i sprawdzić obecność i ustawienia ww centralki.
    d) (z przymrużeniem oka) nie dopłaciłeś do wersji kilka tys PLN. No chyba że to faktycznie jakiś "odrzut z eksportu".
    Opcja dostępna za dopłatą jest jedynie w QV. Zresztą jak sami inżynierowie FAG twierdzą zastosowane w fabrycznych amorach sprężyny dają 80% efektu zawieszenia aktywnego za 20% kosztów- twardość amortyzatora jest inna przy szybkich drganiach na dziurach a inna przy przechyłach w zakrętach itp.
    Może mylisz twardość zawieszenia z utwardzaniem się układu kierowniczego. To faktycznie daje inne poczucie prowadzenia auta i może być mylące.
    Ja napiszę o silniku 78 KM 16V (nie mylić z ośmiozaworówką sprzedawaną obecnie o tej samej mocy).
    Jak już wielokrotnie tutaj padło jest to "nominalnie" silnik 95 KM z grnde punto, lanci (czy też w innej odmianie 90 KM w bravo z podniesionym momentem na dole), redukcja mocy zrobiona jest powyżej 5 tys obr/min gdy przymyka się przepustnica. Do 5 tys jeździ tak samo jak "pierwowzór"jeśli więc małżonka nie kręci wysoko to nie zauważy różnicy.
    Bez turbo bez MA, podatny na gazowanie, hydrauliczne kasowniki luzu zaworowego (w przeciwieństwie do regulowanych płytkami 8V), skrzynia 6-tka, serwis można zrobić wszędzie. Niestety brak SS.
    DNA przydatne w mieście zarówno w kontekście lekkości układu kierowniczego jak i działania pedału gazu- w trybie N dobre do jazdy w korkach (mała czułość na niskich obrotach).
    Wady: jak w każdym 3d duże drzwi, prześwit auta (choć nie tyle wynika on z wysokości samego zawieszenia co plastikowych listw pod zderzakiem. Na twardość nie narzekam, bardzo mi to odpowiada choć przy kontaktach z krawężnikami itp profil opon mógłby być wyższy
    Ostatnio edytowane przez metan ; 03-11-2011 o 12:42

Podobne wątki

  1. Witam z miasta Kopernika
    Utworzone przez jarmon w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-05-2014, 11:04
  2. Pozdro s 3 miasta ( GDAŃSK)
    Utworzone przez godles8 w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-04-2013, 15:19
  3. [147] Jaki silnik do miasta
    Utworzone przez radekn w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 25-01-2013, 21:21
  4. Dni miasta
    Utworzone przez QFoR w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-06-2009, 21:47
  5. Cudo zawitało do mojego miasta :)
    Utworzone przez Spirit w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 04-10-2008, 08:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory