na wałku 3 biegu nie masz tylko trójki, powinna napierdzielać też 5 albo 6
na wałku 3 biegu nie masz tylko trójki, powinna napierdzielać też 5 albo 6
jesli telepie budą w okreslonym zakresie obrotow to moze to byc jak pisze Mariusz kwestia przegubow / krzyzakow. Sprawdz przeguby czy nie wywalilo smaru. Jesli tak to moze sie okazac ze bedziesz musial wymienic krzyzaki.
Diagnoza z DPF nie wydaje sie byc trafna - sprawny DPF i wypalanie odbywa sie tak ze ciezko to zarejestrowac, a juz na pewno nie telepie autem.
Z kolei krzyżaki/przeguby telepią przy duzych obciążeniach, czyli dużo gazu i niskie obroty. No i nigdy na jednym biegu, więc to też raczej nie to.
Ha. Mozliwe, ze jednak to przegub.
Podczas wymiany kol na zimowe okazalo sie, ze lewe cale w smarze.
Teraz patrze a nowe kolo tez cale zapaprane.
Nie za bardzo rozumiem termin "wpada w telepke jak cholera".
Natomiast jeśli wtedy obroty wzrastają bez żadnej kontroli i kończy się to uderzeniem w skrzyni to na 99% jest to sterownik skrzyni biegów, który niestety nie jest naprawialny i trzeba go wymienić.
pzdr
Obroty sa OK.
A samochod trzesie sie na boki- tak jakby ktos nim szarpal -np trzymajac blok silnika.
Wsadź pan ręke za koło, wymacaj osłone przegubu i sprawdź, czy jest obsmarkana smarem. Jak tam to masz winnego. Inna sprawa, że powinieneś to słyszeć, bo przgub nie psuje się nagle.
ale dlaczego przegub miałby tylko dawać takie oznaki na 3 biegu?? z tego co ja doświadczyłem to przy walniętym przegubie (nie koniecznie zewnętrznym więc za kołem może być ok a przy skrzyni przegub wewnętrzny padł) trzęsie budą od prędkości konkretnej przeważnie od 80km/h bez względu na bieg na którym się jedzie.
Born to be wild.
Ja byłem przekonany, że to te ogromniaste tarcze hamulcowe się pokrzywiły.. i pierwsze co zrobiłem to wymieniłem bez sensu komplet tarcz i klocków na nowy.. U mnie to był przegub wewnętrzny.. ogólnie 1,5 roku temu część trudna do kupienia do wersji 2,4.. więc ściągali mi krzyżak z Włoch.. Niestety kielich przegubu dostępny jest jedynie z półosią za jakieś straszne pieniądze, ale trafiłem z rozbitka w rozsądnej cenie, choć nie było chyba takiej konieczności.. Jeśli długo się nie latało bez tego smaru, może wystarczyć jedynie uzupełnienie smaru i wszelkie bicia znikną..
pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9
Kolega pisał, że miał felgę całą w smarze. Gdzie rzym i gdzie krym
Tak czy owak jak mówiłem - dziwne, bo powinno telepać niezależnie od biegu.
---------- Post added at 23:16 ---------- Previous post was at 23:15 ----------
Teraz mi się przypomniało. To może być skrzynia jednak. Mogła się wysypać zębatka 3 biegu, zgubiła kilka zębów i stąd takie efekty.