Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: No to mam problem Q-Tronic

  1. #11
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    na wałku 3 biegu nie masz tylko trójki, powinna napierdzielać też 5 albo 6

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    jesli telepie budą w okreslonym zakresie obrotow to moze to byc jak pisze Mariusz kwestia przegubow / krzyzakow. Sprawdz przeguby czy nie wywalilo smaru. Jesli tak to moze sie okazac ze bedziesz musial wymienic krzyzaki.
    Diagnoza z DPF nie wydaje sie byc trafna - sprawny DPF i wypalanie odbywa sie tak ze ciezko to zarejestrowac, a juz na pewno nie telepie autem.

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Z kolei krzyżaki/przeguby telepią przy duzych obciążeniach, czyli dużo gazu i niskie obroty. No i nigdy na jednym biegu, więc to też raczej nie to.

  4. #14
    Wrath
    Gość

    Domyślnie

    Ha. Mozliwe, ze jednak to przegub.
    Podczas wymiany kol na zimowe okazalo sie, ze lewe cale w smarze.
    Teraz patrze a nowe kolo tez cale zapaprane.

  5. #15
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    WAW
    Auto
    AR 159 Q-Tronic
    Postów
    11

    Domyślnie

    Nie za bardzo rozumiem termin "wpada w telepke jak cholera".
    Natomiast jeśli wtedy obroty wzrastają bez żadnej kontroli i kończy się to uderzeniem w skrzyni to na 99% jest to sterownik skrzyni biegów, który niestety nie jest naprawialny i trzeba go wymienić.

    pzdr

  6. #16
    Wrath
    Gość

    Domyślnie

    Obroty sa OK.
    A samochod trzesie sie na boki- tak jakby ktos nim szarpal -np trzymajac blok silnika.

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Wsadź pan ręke za koło, wymacaj osłone przegubu i sprawdź, czy jest obsmarkana smarem. Jak tam to masz winnego. Inna sprawa, że powinieneś to słyszeć, bo przgub nie psuje się nagle.

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    ale dlaczego przegub miałby tylko dawać takie oznaki na 3 biegu?? z tego co ja doświadczyłem to przy walniętym przegubie (nie koniecznie zewnętrznym więc za kołem może być ok a przy skrzyni przegub wewnętrzny padł) trzęsie budą od prędkości konkretnej przeważnie od 80km/h bez względu na bieg na którym się jedzie.
    Born to be wild.

  9. #19
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wrath Zobacz post
    Ha. Mozliwe, ze jednak to przegub.
    Podczas wymiany kol na zimowe okazalo sie, ze lewe cale w smarze.
    Teraz patrze a nowe kolo tez cale zapaprane.
    Ja byłem przekonany, że to te ogromniaste tarcze hamulcowe się pokrzywiły.. i pierwsze co zrobiłem to wymieniłem bez sensu komplet tarcz i klocków na nowy.. U mnie to był przegub wewnętrzny.. ogólnie 1,5 roku temu część trudna do kupienia do wersji 2,4.. więc ściągali mi krzyżak z Włoch.. Niestety kielich przegubu dostępny jest jedynie z półosią za jakieś straszne pieniądze, ale trafiłem z rozbitka w rozsądnej cenie, choć nie było chyba takiej konieczności.. Jeśli długo się nie latało bez tego smaru, może wystarczyć jedynie uzupełnienie smaru i wszelkie bicia znikną..
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Kolega pisał, że miał felgę całą w smarze. Gdzie rzym i gdzie krym

    Tak czy owak jak mówiłem - dziwne, bo powinno telepać niezależnie od biegu.

    ---------- Post added at 23:16 ---------- Previous post was at 23:15 ----------

    Teraz mi się przypomniało. To może być skrzynia jednak. Mogła się wysypać zębatka 3 biegu, zgubiła kilka zębów i stąd takie efekty.

Podobne wątki

  1. [159] Dziwny problem z q-tronic
    Utworzone przez woj222 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-02-2017, 23:29
  2. [159] Działanie ASB q-tronic
    Utworzone przez wiktor_p w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 26-12-2015, 17:02
  3. [159] Sterownik Q-tronic
    Utworzone przez kowal78 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-01-2014, 08:28
  4. [159] Sposób w jaki działa skrzynia q-tronic. Problem ?
    Utworzone przez Majkel2.4jtdm w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 13-12-2013, 13:55
  5. [159] problem ze skrzynią q-tronic
    Utworzone przez marekkas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-05-2011, 11:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory