Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: też macie problem z dobraniem lakieru??

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie też macie problem z dobraniem lakieru??

    Sprawa jest prosta ( tak mi się zdaje ) ojciec przetarł zderzakiem o bramę delikatnie, chciałem to zrobić jak należy. Mój lakier to 650A Metalic Grigio Africa.
    Wiem że na 100we mam ori lakier i nic wcześniej nie było malowane prócz drzwi które malował lakiernik i nie miał problemu z dobraniem bazy. Ja już wydałem chyba ze 150zł żeby dobrać lakier. Jak nie za ciemny to za jasny to wpada w zieleń to znowu w niebieski. Też Macie takie przeboje?
    Dobierałem już w 3 różnych mieszalniach. Ostatnio zapłaciłem nawet 25zł za setkę bazy i wydaje mi się że znowu jest za ciemne.
    Czy coś robię nie tak??
    Nanoszę bazę, czekam 3 minuty i idzie bezbarwny w 3 warstwach co 2 minuty każda. Zawsze tak robiłem i zawsze uzyskiwałem zamierzony efekt z innymi kolorami a tu porażka :-/

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Dobierałeś na podstawie numeru lakieru czy z rzeczywistego koloru?
    W przypadku aut używanych najlepiej wymontować jakiś element (najczęściej klapka wlewu paliwa) i z niego dobrać lakier.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    2 razy do klapki 3 razy do błotnika
    Numer lakieru zawsze podaję bo niby im jest łatwiej...
    2 lata temu dobierałem w elakiery przez neta tylko po numerze koloru i przyszło idealnie to co miałem ( czerwony168 na FC )

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    To rzeczywiście dość dziwne.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    dolnośląskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS DOBRY ROCZNIK 2000
    Postów
    46

    Domyślnie

    Pryśnij na sucho ,pryśnij na mokro,na większym ciśnieniu,na mniejszym,a zobaczysz ,że za każdym razem wyjdzie inny odcień.
    Następna sprawa 100g lakieru to często za mało aby odwzorowanie koloru było właściwe.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Z moją był podobny problem jak ją poprawiałem, skończyło się na tym że sam kupiłem lakier i lakiernikowi wręczyłem. On mi zaczął gadać że nie wyjdzie bo inny odcień i takie tam struganie głupa. Potem się okazało że Blue Cosmo inaczej wygląda w pojemniku inaczej na samochodzie i w tej chwili nikt nie wie gdzie było malowane

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    O co chodzi z tym na sucho i mokro?

    Zawsze maluję tak:
    baza pistolet niskociśnieniowy i ustawiam od 2,5-3bar
    klar pistolet wysokociśnieniowy i daję na 4,5 bara

    nigdy nie myślałem nad tym że jak dam wyższe lub niższe ciśnienie to lakier wyjdzie w innym odcieniu ( dla czego tak się dzieje?? )

    Ale jeśli maluję " kawałek" zderzaka w tym przypadku od koła a kończę przed obudową halogena to trudno to malować pistoletem bo więcej mycia wszystkiego niż tego malowania w tedy farba idzie z puszki...

    Co do tych setek to źle mnie zrozumieliście. Nie dobieram po jednej setce tylko ostatnio dobierałem u faceta co kasował 25zł za setkę

    Cytat Napisał dylak Zobacz post
    Pryśnij na sucho ,pryśnij na mokro,na większym ciśnieniu,na mniejszym,a zobaczysz ,że za każdym razem wyjdzie inny odcień.
    Następna sprawa 100g lakieru to często za mało aby odwzorowanie koloru było właściwe.
    Ostatnio edytowane przez lukas1983 ; 05-11-2011 o 20:34

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR Spider 2.0 TS; AR Giulia 2.0 280KM
    Postów
    218

    Domyślnie

    Panowie nie jestem lakiernikiem, ale ponieważ mój kuzyn nim jest to troszkę zacząłem się interesować jego pracą i mogę powiedzieć, że numer lakieru wg. mnie określa tylko ogólny kolor. Pytałem się go czemu tak jest i usłyszałem... lakiery produkują różni producenci i nigdy nie będzie on identyczny w 100 % z tym na samochodzie choć składniki mają taką samą nazwę, a do tego dochodzi jeszcze wypłowienie danego egzemplarza pojazdu. W te wakacje zgłosiłem się do niego aby pomalował mi spoiler i .. są 3 odcienie mojego koloru o tym samym numerze lakieru, a żaden nie był idealny i trzeba było dobierać mieszając z innymi kolorami. Tu chylę głowę przed sprzedawcą lakieru w Kaliszu i moim kuzynem, ponieważ widzieli refleksy, cienie i odbicia w kolorach, które dla mnie były identyczne z tym co na samochodzie, a oni i tak odchodzili i zmieniali recepturę. Moim zdaniem tylko doświadczenie lakiernika i/lub sprzedawcy jest w stanie idealnie dobrać lakier. A ile jest sładników danego lakieru najlepiej prezentuje strona firmy DuPont: http://cdb.dupontrefinish.info/pl/Ad...eType=official. Więc ja się nie dziwię że ciężko dobrać lakier.

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    DuPont ma 2 siedziby sklep i hurtownię w Kaliszu i Pleszewie ( obydwa punkty prowadzą bracia ). Byłem w Pleszewie - wyszło po malowaniu że za ciemne...

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar KamilDG
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    DG
    Auto
    AR 156 1,9jtd fl
    Postów
    295

    Domyślnie

    Tak jak kolega alfa16v...dla danego kodu koloru mogą być przypisane od 2 do więcej(ja spotkałem się do 8) odcieni danego lakieru...

    W takim razie pozostaje Ci zdobyć fiszki,lub udać się do lakiernika, który sprawdzi jaki masz dokładnie odcień...no i jeszcze pozostaje sprawa, czy podłoże zostało odpowiednio przygotowane??

    Inną sprawą jest to,że w wielu autach już przy wyjeździe z fabryki odcień na zderzaku jest inny niż reszcie auta...



    aha i jeszcze jedno:

    Cytat Napisał lukas1983 Zobacz post
    Nanoszę bazę, czekam 3 minuty i idzie bezbarwny w 3 warstwach co 2 minuty każda. Zawsze tak robiłem i zawsze uzyskiwałem zamierzony efekt z innymi kolorami a tu porażka :-/
    ja tam w sumie dopiero zaczynam i nie mam jakiegoś wielkiego doswiadczenia...ale jak u mnie malujemy to baza schnie ok 10-15minut + 2 warstwy bezbarwnego w odstępach po ok 10 minut...
    Ostatnio edytowane przez KamilDG ; 05-11-2011 o 22:43

Podobne wątki

  1. [159] Problem z dobraniem miski olejowej
    Utworzone przez Predator92 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-12-2015, 13:00
  2. Problem z dobraniem zaworu turbiny
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale GT
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 21-07-2013, 14:53
  3. Problem z dobraniem uszczelki pokrywy zaworów V6..
    Utworzone przez olegunar27 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-04-2011, 13:26
  4. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-04-2011, 21:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory