Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 58

Temat: Wymiana Gum Stabilizatora

  1. #41
    patryk520
    Gość

    Domyślnie

    Sorry za odgrzebanie tematu ale nie chciałem zakładac nowego wątku. Czy jeśli miałem już wcześniej wymieniane te gumy to teraz jest z tym mniej pierniczenia z racji tego, że nic nie trzeba rozbijac czy dalej minimum 4 godziny roboty? Chodzi mi o wersje bez opuszczania sanek.

  2. #42
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    duuuużo łatwiej będziesz miał bo najgorsze to rozbić te blachy pierwszy raz

  3. #43
    patryk520
    Gość

    Domyślnie

    A co z dolnym wahaczem, jest sens próbować na założonym? czy szybciej będzie go zdjąć i wtedy założyć gumy? Zaznaczam że osoba która by to robiła nie ma raczej szopenowskich paluchów...

  4. #44
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    bez ściągania wahacza da się to zrobić ale trzeba mieć jakieś zdolności manualne, nie jest to trudne

    ---------- Post added at 19:11 ---------- Previous post was at 19:09 ----------
    edit pomyłka

  5. #45
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał patryk520 Zobacz post
    Sorry za odgrzebanie tematu ale nie chciałem zakładac nowego wątku. Czy jeśli miałem już wcześniej wymieniane te gumy to teraz jest z tym mniej pierniczenia z racji tego, że nic nie trzeba rozbijac czy dalej minimum 4 godziny roboty? Chodzi mi o wersje bez opuszczania sanek.
    Wiesz, w weekend wymieniłem cały stabilizator na oryginalny ricambi. Ile ku... i pip było to szkoda gadać a robiłem to z kumplem. Na prawdę straszna robota, bo do takiego małego gówna jeszcze tyle się nie napierdoliłem jak długo żyję. Ja opuszczałem sanki i tunel środkowy (bez kanału, na cegłach) ale wahaczy dolnych nie odkręcałem. Było bardzo ciasno ale jakoś stary wytargałem a nowy wcisnąłem na miejsce. Wiesz jak chcesz tyle roboty poświęcić i tylko gumki wymienić, które i tak za chwilę polecą to szkoda roboty. Mówię szczerze, bo jak z kumplem to zrobiliśmy i sobie przy piwku gadaliśmy to oboje stwierdziliśmy że gdybym to miał jeszcze raz za chwilę robić to by mnie szlag trafił. A powiem Ci że jestem osobą, która lubi sobie przy furze pogrzebać. Tak więc dla wszystkich, którzy mają to przed sobą żeby sobie to dobrze przemyśleli i zrobili to raz a porządnie, bo roboty jest w brud i na prawdę jest przerąbane. Co do starego stabilizatora który wyciągnąłem z samochodu to w miejscu gdzie pracowały poduszki zrobiły się ogromne wżery i nierówności na około milimetr do dwóch wgłąb. Tak więc nie wyobrażam sobie jak ktoś mógłby w to miejsce wsadzić bez wyszlifowania albo dobrego przetarcia papierem ściernym nowych gum. To jest utopia bo na takich nierównościach nowa guma zaraz poleci. Tak więc decyzja należy do Ciebie. Pozdrawiam i życzę powodzenia...

  6. #46
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał sumka33 Zobacz post
    Tak więc nie wyobrażam sobie jak ktoś mógłby w to miejsce wsadzić bez wyszlifowania albo dobrego przetarcia papierem ściernym nowych gum. To jest utopia bo na takich nierównościach nowa guma zaraz poleci. Tak więc decyzja należy do Ciebie.
    Witam.
    W zupełności się zgadzam. Przerabiałem to jakieś dwa miesiące temu.
    Też skuszony ceną kupiłem wkłady z poliuretanu. Robiłem to pierwszy raz więc dla łatwego rozbicia obejm wyciągałem cały drążek. Niestety po wyjęciu stabilizatora okazało się, że ma dość duże wżery w miejscu mocowania obejm. Ponieważ nie mogłem sobie pozwolić na odstawienie auta, po wyczyszczeniu i złożeniu okazało się, że dosłownie po dwóch tygodniach zaczeło pukać. Nowe wkładki miały już za dużą średnicę.
    Po dwóch tygodniach wymianiałem na zwykłe gumy o mniejszej średnicy 21mm.
    Robiłem to już bez opuszczania sanek i wahaczy - ale wszystko było jeszcze świeże i dało się lekko zsunąć. Jedyne co przeszkadzało to wygłuszenie grodzi - bardzo ciężko wyciągnąć stare wkładki ale da radę.
    Nowy stabilizator leży już w garażu, ale ponieważ na razie na założonych gumach nic nie stuka czeka na swoją kolej .
    Więc co do wymiany samych gum to warto się zastanowić, a napewno zobaczyć czy nie będą potrzebne gumy o mniejszej średnicy niż oryginał.
    pozdro
    krzyzie
    Ostatnio edytowane przez krzyzie ; 07-11-2011 o 12:19
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  7. #47
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    I nie zapominajcie dać tyle smaru grafitowego ile się da, dużo dłużej posłużą.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  8. #48
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hagi
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    kujawsko - pomorskie
    Auto
    159 2,4 JTDm
    Postów
    511

    Domyślnie

    Panowie, którzy robili to u mechaników. Ile mniej więcej daliście za taką operację? Mam zrobioną górę na trw i łączniki stabilizatorów też trw, wszystko świeże ale wydaje mi się że należałoby też zrobić dół, a przynajmniej drążek/tuleje drążka. Osobiście skłaniałbym się ku wymianie na nowy stabilizator niż poliuretany. Pytanie właśnie ile mniej więcej mogą machery krzyczeć za taką operację lub ew któryś z kolegów z kuj- pom, który by się podjął. Sam odpuszczam taką robotę bo najpierw musiałbym solidnie wyposażyć swój warsztat (DOBRE klucze i inne narzędzia) bo mam takie zabawki z marketów. Przymierzałem się do wymiany górnych i sprawa jest do ogarnięcia ale poziom zapieczenia śrub mnie zaskoczył. Oddałem mechanikowi i też się grubo męczył na porządnych kluczach. Zawiechę miałem jeszcze oryginał więc może dlatego tak to się zapiekło.Obawiam się że ze stabilizatorem będzie podobnie.

  9. #49
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał hagi Zobacz post
    Sam odpuszczam taką robotę bo najpierw musiałbym solidnie wyposażyć swój warsztat (DOBRE klucze i inne narzędzia) bo mam takie zabawki z marketów.
    Cześć.
    Powiem tak takie zabawki z marketu są nie dużo tańsze od dobrych kluczy.Właśnie jak robiłem gumy stabilizatora utknąłem przy odkręceniu poduchy skrzyni- klucz 23. Ponieważ nie miałem takiego pojechaliśmy ze względu na późna porędo Bricomarche - tam klucz oczkowo płaski (bodajże TOYA) kosztował 29zł i sobieodpuściłem.
    W sobotę pojechałem do firmy handlującej częściami do ciągników rolniczych(zresztą często tam się zaopatruje w opaski uszczelnienia, złącza do przewodówpaliwowych itp.) i tam klucz firmy GRENE kosztował 35zł. Różnica niewielka, ado tego sprzedawca twierdzi, że ma dożywotnią gwarancję i jeśli się złamiewymienia na nowy.

    Jeżeli natomiast chodzi o sprzęt to mam zestaw kluczy firmy YATO (taka lepszaTOYA ) i jakoś od kilku lat dają radę. Poza tym wychodzę z założenia, że to,co mam zapłacić mechanikowi wydam na klucze i jeżeli coś przyda się choćby raz to znaczy, że było potrzebne .

    pozdro
    krzyzie
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  10. #50
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 2.4 JTDM 200Km, 2006, 220Km 450Nm
    Postów
    270

    Domyślnie

    Witam Szybkie pytanie - czy ktoś kojarzy jaka jest średnica stabilizatora w alfie 156 2,5 v6 1998? ( bo mam gumy do wymiany i nie wiem jakiej średnicy kupić? )

Podobne wątki

  1. Wymiana gum stabilizatora
    Utworzone przez belchatowianin w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-09-2014, 09:12
  2. Wymiana gum stabilizatora
    Utworzone przez Arbunia86 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 18:00
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-04-2013, 08:20
  4. wymiana gum stabilizatora? Co i jak?
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-01-2011, 20:07
  5. Wymiana gum stabilizatora
    Utworzone przez michal87tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-11-2009, 09:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory