Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Temat: Błąd silnika

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Sporo spraw na głowie i jakoś teraz dopiero mam okazję wrzucić wykresy z alfadiag Jak kasowałem błąd P0420 to zapisałem informacje jakie alfadiag sobie zapisał, przy których ten błąd wystąpił:

    Failed Component Code: Efficiency Catalyst Bank 1
    Fault Symptom: Above Maximum Limit
    Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
    Fault Test State: Test not complete for this Error.
    Fault Code Storage State: Error Present at time of request
    Event Count: 36 count
    Environmental Condition One: Engine Speed: 2920 rpm
    Environmental Condition Two: Relative Load: 36 %
    Environmental Condition Three: Engine Coolant Temp: 92.25 °C
    Environmental Condition Four: Air Temp: 33 °C
    Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 0 °
    Environmental Condition Six: Battery Voltage: 14.03 volts


    Następnie wziąłem się za testowanie. Na pierwszy ogień poszły sondy lambda na biegu jałowym. Pierwszy wykres bez gazowania:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.JPG
Wyświetleń:	253
Rozmiar:	91.9 KB
ID:	38585

    Następnie ten sam wykres na biegu jałowym z dwoma przegazówkami w okolice 3000 obrotów:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.JPG
Wyświetleń:	206
Rozmiar:	91.6 KB
ID:	38586

    Kolejne dwa przebiegi wszystkich sond. Na pierwszym wykresie przy nominalnych obrotach widać że pierwsze dwie sondy są closed loop, ostatnia open loop. Na drugim wykresie widać, że po przegazowaniu do 4000 obrotów status pierwszych sond zmienił się na open loop, a po chwili wrócił do stanu closed loop:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5.JPG
Wyświetleń:	171
Rozmiar:	84.6 KB
ID:	38588Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6.JPG
Wyświetleń:	187
Rozmiar:	87.8 KB
ID:	38589

    Następnie zbadałem katalizator na biegu jałowym. Może tutaj ktoś będzie w stanie powiedzieć czy z katem wszystko ok:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	7.JPG
Wyświetleń:	178
Rozmiar:	85.9 KB
ID:	38590

    I jeszcze na koniec zbadałem przepływkę. Nie wiem czy na 100% dobre parametry badałem, ale wyszło mi coś takiego:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	8.JPG
Wyświetleń:	149
Rozmiar:	89.2 KB
ID:	38591

    Przy prawie maksymalnych obrotach parametr Air Mass Flow ma wartość 393,90, więc chyba nieźle chyba że się mylę
    Ostatnio edytowane przez mati_luk ; 07-11-2011 o 21:47

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie czytałeś tej stronki ale pogratulować wykresów, idziesz w dobrym kierunku.
    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/147/...a_postoju.html
    --
    - poniżej masz wykres dobrego katalizatora i widać jak pracuje moja jedna sonda za katalizatorem, nie zamieściłeś żadnego zrzutu z sond za katalizatorem.
    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 08-11-2011 o 17:09
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    nie czytałeś tej stronki ale pogratulować wykresów, idziesz w dobrym kierunku
    Super robota, sprawdzę u siebie te parametry i zamieszczę w tym wątku. Mam tylko pytanie-wszystkie wykresy robiłeś z kluczykiem w pozycji MAR, bez włączonego silnika?



    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    poniżej masz wykres dobrego katalizatora i widać jak pracuje moja jedna sonda za katalizatorem
    Widzę temperaturę pracy katalizatora, sprawdzę też u mnie jak to wygląda. Napisałeś że widać jak pracuje jedna z Twoich sond za katalizatorem, a ja widzę tylko sondy pre-cat na tym wykresie



    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    nie zamieściłeś żadnego zrzutu z sond za katalizatorem
    A tu masz na myśli status sondy za katalizatorem czyli np "Lambda sensor bank 1 post cat" czy napięcie tej sondy - "Lambda voltage bank 1 (post cat)"

    Jeśli dobrze dedukuję to u mnie w silniku 2.0 ts dwie sondy przed katalizatorem to są "lambda bank 1 pre-cat" i "lambda bank 2 pre-cat", a sonda za katalizatorem to "lambda bank 1 post-cat". Posiadam 3 sondy, więc "lambda bank 2 post-cat" u mnie nie istnieje. Czy to jest dobry tok rozumowania?

    Pozdrawiam

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - całkiem dobry tok rozumowania, silnik zimny, na postoju, kluczyk w pozycji MAR.
    - autor programu uwzględnia wszystkie możliwości dla danego modelu, czyli np 5 wtryskiwaczy.
    - jak wybierzesz ten 5 wtryskiwacz program poinformuję cię o błędzie.
    - program Alfadiag ma też kilka małych blędów, np. napiecia sondy 1 pre-cat są dwie pozycje chociaż mam tylko 1 sonde przed i 1 za katalizatorem.
    - druga pozycja ma błędny opis, powinno być "sonda 1 post-cat", to widać dopiero po wykresie tej sondy.
    - ale takie rzeczy trzeba dopiero w praktyce sprawdzić.
    - ty masz 3 sondy 2 x pre-cat, bank 1, bank 2 oraz 1 x post-cat, bank1
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    autor programu uwzględnia wszystkie możliwości dla danego modelu, czyli np 5 wtryskiwaczy.
    - jak wybierzesz ten 5 wtryskiwacz program poinformuję cię o błędzie.
    Co do tych testów w Alfadiagu robiłem je, trochę ich tam jest, od wtryskiwaczy po sprężarkę klimy itp. i wyszły mi dobrze



    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    całkiem dobry tok rozumowania, silnik zimny, na postoju, kluczyk w pozycji MAR
    Ok, to tutaj wszystko jasne. Ale wykres który zamieściłeś w poście #22 z temperaturą katalizatora, to zrobić po jakiejś dłuższej przejażdżce żeby silnik i katalizator zdążył się rozgrzać i trochę popracować? I ten wykres już na włączonym silniku na biegu jałowym, tak?



    Cytat Napisał mati_luk Zobacz post
    nie zamieściłeś żadnego zrzutu z sond za katalizatorem
    I jeszcze mam pytanie do Ciebie w tej kwestii:
    - masz na myśli wykresy napięcia sond? bo w poście #21 mam wykresy, ale statusu sond. Czy masz na myśli to że zgodnie z tym co napisałeś, że program ma kilka błędów, wybrałem wykres statusu sondy za katalizatorem, ale niewłaściwej i muszę poszukać odpowiedniej?

    Pozdrawiam

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Wykonałem dwa wykresy napięć wszystkich sond i temperatury katalizatora. I już widzę o jakich błędach w programie Alfadiag mówił bubu321 napięcie sondy lambda za katalizatorem jest oznaczone jako pre-cat, a poprawnie powinno być post-cat.

    Pierwszy wykres - zimny silnik, dopiero co włączony zapłon, bieg jałowy:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.JPG
Wyświetleń:	1307
Rozmiar:	99.2 KB
ID:	39202

    Drugi wykres po przejechaniu ok 20km dla rozgrzania silnika i katalizatora. Temperatura katalizatora podniosła się z 55 z pierwszego wykresu do 320 st.C. i widać jak pracuje trzecia sonda za katalizatorem. Spadki do 0 V w jej przebiegu są wynikiem przegazówek do ok 3-4 tys. obrotów:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.JPG
Wyświetleń:	176
Rozmiar:	101.5 KB
ID:	39203

  7. #27
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a tutaj na postoju wykres od zimnego silnika, temperatura otoczenia + 1 st C.
    - i taka jest poprawna procedura testowania katalizatora i obwodu korekcji, tylko na postoju i bez gazowania od zimnego silnika.
    - parametry korekcji krótko i długo-terminowej.
    - w przypadku dwóch sond przed katalizatorem (147 TS 2.0 ) może być problem ponieważ wykres w AD ma tylko 4 pola.
    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź. Jak znajdę wolniejszą chwilę to przetestuję. Ale kurcze 35 minut na jeden test, trochę sporo. No nic, trzeba będzie zrobić. Tylko ciekawe czy nie wysypie mi się Alfadiag, bo jak robię w nim wykresy to często mi się wykrzacza. Praktycznie to co chwilę, tzn ustawię co chcę przetestować (i czasami już wtedy mi się wywala) i jak zaznaczę żeby mi się przebiegi generowały, to czasami kilkanaście sekund i pojawia się błąd. Przypuszczam że to coś z połączeniem. Raz jak poruszałem wtyczką od interfejsu to przez kilka testów nic się nie działo.

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - na postoju pali ci 2-3 l na godzinę, można wytrzymać.
    - a z tymi problemami z AD , to ja stosuje notebooka bez dysku, odpalam XP z USB i mogę testować do 3-4 godzin.
    - jeszcze do tej pory nie zerwała mi się transmisja.
    - instalacja xp nowa dodatkowo zastosowałem filtr EFW i xp za każdym razem jest jak nowy i bardzo szybko działa bo pracuje w RAM dysku, bomba jak dla mnie.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Te 2-3 litry na godzinę to jeszcze do zniesienia A z Alfadiagiem to jeszcze powalczę. Muszę też przeczyścić styki w samochodzie, może problemy ze zrywaniem połączenia wynikają z tego że coś nie kontaktuje.

    I powiem Ci że świetną robotę robisz z tymi wykresami w temacie http://www.forum.alfaholicy.org/147/...a_postoju.html
    II i III etap też zrobię jak znajdę czas

Podobne wątki

  1. [159] błąd silnika
    Utworzone przez przemulus3 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-10-2016, 04:56
  2. Błąd silnika a jazda....
    Utworzone przez macieqy w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 22:25
  3. Błąd silnika P0300 AR 1,6 105 KM
    Utworzone przez witek-tarnow w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-11-2011, 15:39
  4. Błąd ABS i Silnika
    Utworzone przez cichy83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-07-2011, 13:08
  5. błąd silnika pomocy
    Utworzone przez kamoo22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-06-2011, 20:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory