Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: syntetyk czy pólsyntetyk

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    Zalany mam Valvoline VR1 10W60, syntetyk. Czytałem po necie i ludzie polecali na zimę/cały rok Vavoline VR1 5W50, co myślicie o tym? I to wszystko odnośnie JTS'a właśnie.

  2. #12
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Akurat Selenia Racing nie jest pełnym syntetykiem, a do czego odnosi się parametr jakim jest CCS? Latem ten parametr zupełnie nic nie znaczy, jednak zimą jest on kluczowym parametrem mówiącym o pompowalności oleju w ujemnej temperaturze, to może na całkiem innym przykładzie dlaczego Honda do swoich ciasno pasowanych wysokoobrotowych silników zaleca oleje pokroju 0W-20? A to właśnie dlatego, że te oleje mają bardzo dobry CCS, punkt płynięcia, są na pełnostyntetycznych bazach. Niskolepkościowy olej zapewnia w przypadku Hond dużo większy przepływ oleju, lepszą cyrkulacje ciepła, mniejsze tarcie wewnętrzne, a przez to również mniejsze spalanie, dlaczego na niskolepkościowych olejach silniki się nie zacierają w takim razie, a wręcz ich awaryjność jest niższa? Czy zimą tak gruby film olejowy jest potrzebny, według mnie raczej nie. W przypadku JTS producent wyłącznie zaleca 10W-60, pewnie ma do tego powód i tego bym się trzymał, jednak w przypadku TS można polemizować która lepkość jest lepsza zarówno latem jak i zimą.

    Z innego mojego posta:
    "Ponieważ lepkość strukturalna CCS (pompowalność w ujemnych temperaturach najczęściej dla -30 stopni C), jest w tego typu olejach na ogół bardzo wysoka, czym wyższa lepkość strukturalna, tym olej potrzebuję dużo więcej czasu na rozprowadzenie po silniku, w efekcie tego zanim silnik zostanie poprawnie rozsmarowany dochodzi do tarcia granicznego (metal-metal). Dlatego właśnie 10W-40 lepiej się spiszę zimą, szybciej zostanie rozprowadzony w silniku, w przypadku 10W-60 chodzi tu o wysoką lepkość letnią, która zimą spisuję się wyjątkowo słabo. Oczywiście jeżeli komuś bierze olej, to na pewno lepiej zalewać 10W-60 niż przechodzić na minerał.
    Tutaj wyjaśnienie bardziej organoleptycznie, dlaczego ten sam olej o takiej samej lepkości zimowej, lecz innej lepkości letniej zachowuje się z lekka inaczej w ujemnych temperaturach (-50). Bardzo podobnie będzie w przypadku np. 10W-40, a 10W-60, oczywiście przy dużo wyższej temperaturze, przy -50 obydwa oleje zmieniły by najprawdopodobniej swój stan skupienia na stały.

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M6JpU_I078M

    matezoma
    Możesz jak najbardziej zostać przy tym Valvoline VR1 10W-60 (to nie jest pełnoprawny syntetyk , co na to Valvoline - "Premium semi-synthetic passenger car motor oil"). Jeżeli chcesz olej na wypasie to zalej Millers CFS 10W-60 (jest to pełnosyntetyczny wyczynowy olej, jednak jego cena jest co tu mówić, bardzo wysoka). AR zaleca do Twojego silnika 10W-60 i tego bym się trzymał.
    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 11-11-2011 o 22:40

  3. #13
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Testy testami, tylko u nas temperatura mało kiedy spada poniżej -30

  4. #14
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Tak zgadza się jednak nawet dla tych -20 stopni C (co u nas się zdarza), 10W-40 zostanie szybciej rozprowadzony w silniku niż taki 10W-60, fizyki się nie oszuka
    W przypadku TS można zmieniać lepkość zależnie od pory roku (5/10W-40/50/60), jednak w przypadku JTS Alfa z góry narzuca 10W-60 i tego raczej bym się trzymał. Choć według wyszukiwarki Mobila może być również zalewany 5W-50 (Mobil1 Peak Life), ten producent nie ma żadnego 10W-60 w swojej ofercie więc zaleca 5W-50. Jest jeszcze paru producentów z olejami 5W-50 m.in. Valvoline VR1 5W-50, Millers XFS 5W-50.

    BTW: Jest przecież temat olejowy.
    http://www.forum.alfaholicy.org/foru...cacie-196.html
    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 11-11-2011 o 23:00

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    No ale czy silnik przy np. -20 nie dostanie po dupie na tym oleju? Tu w Białymstoku na luzie jest poniżej -20 i to dość często.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    Dla czego nie castrola? Odkąd posiadam alfe leje castrol edge 5w40 i nic złego sie nie dzieje.

  7. #17
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał matezoma Zobacz post
    No ale czy silnik przy np. -20 nie dostanie po dupie na tym oleju? Tu w Białymstoku na luzie jest poniżej -20 i to dość często.
    Myślę, że dobrym kompromisem będzie przejście na 5W-50, Valvoline VR1 5W-50 lub Millers XFS 5W-50.

    Cytat Napisał TIO_2007 Zobacz post
    Dla czego nie castrola? Odkąd posiadam alfe leje castrol edge 5w40 i nic złego sie nie dzieje.
    Zalany przez Ciebie Castrol ma standard C3, a więc obniżony poziom popiołów (SAPS), a przez to niski TBN (7,6). Do silników z DPFem Ok, jednak w Twoim przypadku lepiej spisałby się olej bez tej normy C3, tylko A3/B4 - API SM/CF.
    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 12-11-2011 o 10:50

  8. #18
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    A czy to jest ważne jakie pod-parametry ma olej , skoro zamiast katalizatora jakaś rura z miejscem na sondę a EGR dawno zaślepiony.
    Moja Bella

Podobne wątki

  1. [GTV] Syntetyk czy półsyntetyk
    Utworzone przez Oktan w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 07-12-2013, 21:45
  2. z z mineralnego na pólsyntetyk? można czy nie?
    Utworzone przez aniol_jojo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 27-08-2011, 20:46
  3. z półsyntetyka na syntetyk?
    Utworzone przez dawideksl w dziale 166
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 18-11-2009, 09:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory