A ja z innej beczki czy może mieć wpływ na to niesprawny regulator napięcia? Obroty spadają, spada napięcie i ecu podnosząc stara się to wyrównać?
A ja z innej beczki czy może mieć wpływ na to niesprawny regulator napięcia? Obroty spadają, spada napięcie i ecu podnosząc stara się to wyrównać?
-u mnie sinusoida jest cały czas jeszcze w czasie nagrzewania sondy
-mam mieszane uczucia co do tych wsadów do ECU, nie chciałbym sobie uwalić ECU
-z tego co czytałem to Bubu nie zrobi wsadu na jedynym ECU jakie masz, musisz do niego pojechać z dwoma ECU, czyli z dodatkowym zastępczym, zabezpieczenie w razie uszkodzenia,
-czytałem również że Galletto 1260 zawiesza się przy wsadach epromu w naszym m1.5.5, a jeśli to nastąpi to wiadomo co się dzieje - pisał o tym Bubu, sprawdzone są tylko 1250, ale i tak jest ryzyko
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
U mnie np napięcie ładowania jest jak trzeba.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
-Sonda powinna oscylować najlepiej od 0 do 1 V, nie mniej niż 0.2 - 0.8 V
-Gdy sonda reaguje dłużej niż 120msek, to ECU ją odrzuca
-Na początku sonda zapodaje napięcie 0.45V, potem w zależności ilości tlenu- 0.092-0.92V
-Sondę mierzymy od momentu rozruchu silnika do momentu uzyskania sinusoidy, czyli od stanu OPEN do stanu CLOSE
-Zczytujemy paramter lambda regulation row1 i ma być on w granicach ( 0.97 -- 1.03 ).
-Lambda Sensor Pre Cat ma być w pętli CLOSED LOOP, jeśli inaczej to źle.
-Lambda regulation row 1 (skład mieszanki) mierzymy tylko na biegu jałowym silnika.
---------- Post added at 21:45 ---------- Previous post was at 21:40 ----------
U Ciebie widać że sonda ma zapodawane na początku te 0,48V i napięcie rośnie wraz ze wzrostem temperatury. Na sondzie napięcie doszło już do 0.58 i sądzę że jeszcze by wzrosło, ale pomału. Tak wolny wzrost napięcia może nie zostać odnotowany przez ECU jako uszkodzona sonda, masz po prostu ospałą sondę.
Sprawdź grzałki sondy. Opór grzałki powinien wynieść od 3-15 Ohmów (dwa białe przewody). Jeśli grzałki sprawne to sonda może być zabrudzona.
---------- Post added at 21:53 ---------- Previous post was at 21:45 ----------
Aha znalazłem ciekawy post z forum.gazeta.pl użytkownika maciek1972 i opisuje on swój problem z falowaniem przy dojeżdzaniu, identyko jak nasz i facet wymienił silnik krokowy na NOWY i co się okazuje...
Też walczę z falującymi obrotami. Dzisiaj przyszła kolej na krokowca - został
wymieniony na nowy. Wcześniej obroty falowały w zakresie 700 a nawet niżej do
1800. Nie zawsze tak falowało ale jak obroty spadły poniżej 800 i niżej to
zawsze występował szybki skok do góry na jakieś 1800 i wahadełko ... tak kilka
razy. Teraz po zmianie krokowca (wcześniej czyszczenie, lambda wymieniona)
sytuacja jest następująca. Po puszczeniu na luz obroty szybko spadają na 1500,
potem dość wolno opadają na 850. Zrobiłem 50 km dla sprawdzenia no i cóż się
okazuje. Gdy występuje sytuacja (obroty szybko spadają na 1500, potem dość wolno
opadają na 850) to nie ma wahnięć i obroty są stabilne. Ale zaobserwowałem, że
jeżeli nie ma tego łagodnego przejścia, to opadają za nisko i wtedy pomiędzy
800-1000 pojawiają się te wahnięcia. Jednak mam złe przeczucie, w listopadzie
jak wyczyściłem przepustnice też się uspokoiło, a potem falowanie narastało.
... że to nie wina krokowca
---------- Post added at 22:48 ---------- Previous post was at 21:53 ----------
Za to tomas166 na interia.pl opisuje że naprawił swój problem z falowaniem poprzez upgrade flasha:
witaj a probowales zmienic softa w centrali
wtryskowej
musial bys jechac do aso i tam examinerem wgraja
ci nowego flasha
powinno pomoc
pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez motofan ; 15-11-2011 o 21:40 Powód: Update
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
wymienię te sondę, mam nadzieje że spalanie wróci do normy, moc już odzyskałem, dzięki za info
u mnie tak to wygląda
0:033.859,Rich
0:034.250,Cold or Open Circuit
0:034.640,Lean
0:035.015,S.C to Gnd/Sensor lower limit
temperatura 90-92
Ostatnio edytowane przez kiepas96 ; 15-11-2011 o 23:04
Upgrade oprogramowania ECU do najnowszej wersji w ASO Alfa Romeo w Słupsku 400pln. Chyba wolę pojechać do Bubu już za te pieniądze.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
Ciekawa cena...
Bardzo ciekawa cena, ale u nich to normalne, przecież to norma że mają renomę złodziejskiego serwisu.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf