Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 40

Temat: Długie nagrzewanie się silnika

  1. #21
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Przed cała tą dyskusją, warto by zdefiniować co wg Ciebie oznacza "długo".

  2. #22
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar suckert
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Afla 146 1,6 TS
    Postów
    141

    Domyślnie

    Cytat Napisał suckert Zobacz post
    Witam,

    czy w waszych alfach silnik też się tak długo nagrzewa? u mnie jest to coś niesamowitego bo żeby osiągnął odpowiednią temp zimą to jest to około 20-30 minut jadąc ciągle a w korku to troszkę szybciej. też tak macie?
    Czyli napisałem że koło 20 minut jadąc ciągle z taką prędkością około 50-70 km/h

    I krócej w korku czyli około 10-15 minut
    W drugim samochodzie w domu co mamy zajmuje to około 10 minut jadąc.
    A w korku to koło 5...

    Wściekłe SUKI

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał suckert Zobacz post
    w sumie niedługo będę olej wymieniał i tak myślę czy nie wymienić i tego termostatu na wszelki wypadek
    Jak będziesz szukał dziury w całym to na serio coś się posypie w tej alfie
    Ja nie mam zimą żadnej dykty przy chłodnicy i na szybkość nagrzewania nie narzekam.
    Twierdzisz, że wskaźnik podczas jazdy dochodzi do ponad 90 i spada? Trochę to dziwne, bo u mnie nie ma takiej możliwości, żeby wskazówka w czasie spokojnej jazdy pokazywała więcej niż 90 latem, a przy obecnej temp. tj. ok. 0st. to już w ogóle. Ponad 90 pokazuje w korku, wtedy włącza się wentylator i wskazówka opada na równe 90.
    Generalnie te wskaźniki są mało precyzyjne i ja bym za bardzo się nimi nie sugerował. Lepiej organoleptycznie sprawdzić np. kiedy pojawia się ciepłe powietrze w kabinie.
    I nie jest prawdą, że diesel nagrzewa się szybciej od benzyny. Jest zupełnie odwrotnie, a wynika to z niższej temp. spalania i lepszej sprawności klekotów.

  4. #24
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar suckert
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Afla 146 1,6 TS
    Postów
    141

    Domyślnie

    Co do tych wskaźników to się zgadzam że trochę dziwnie pracują. Ale jeden z mechaników sprawdzał to i na komputerze temperatury mu wyszły. Przynajmniej tak mi powiedział. i dał wskazówki jak odczytywać temp bo sprawdzał jak przekłamują liczniki
    No ciepłe powietrze pojawia się po jakiś 15-20 minutach. No czasem mniej ale to właśnie w korku

    Wściekłe SUKI

  5. #25
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Piter, w kwestii "opadającej" wskazówki, rozmawialiśmy o momencie, w którym termostat otwiera duży obieg i wówczas wskazówka musi opaść, jeśli nie, a w czasie dalszej jazdy temperatura jest stabilna, to oznacza, że termostat się nie zamyka, ergo jest do wymiany.

    Suckert, 20 minut to jest wieczność, u mnie duży obieg włącza się po około 5-7 minutach jazdy pozamiejskiej.

  6. #26
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar suckert
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Afla 146 1,6 TS
    Postów
    141

    Domyślnie

    Cytat Napisał janio Zobacz post
    Piter, w kwestii "opadającej" wskazówki, rozmawialiśmy o momencie, w którym termostat otwiera duży obieg i wówczas wskazówka musi opaść, jeśli nie, a w czasie dalszej jazdy temperatura jest stabilna, to oznacza, że termostat się nie zamyka, ergo jest do wymiany.

    Suckert, 20 minut to jest wieczność, u mnie duży obieg włącza się po około 5-7 minutach jazdy pozamiejskiej.
    No to co jest nie tak? Bo już nie czaję. Co chwilę ktoś mówi coś innego... to takiej pozamiejskiej to właśnie mam 20 a Ty 5-7... no to raczej coś jest nie tak. może ta osłona coś da?

    Wściekłe SUKI

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał suckert Zobacz post
    No może że chcesz o tym temacie jeszcze pogadać?
    Gadać to można bodaj i do pasterki, to są nasze subiektywne odczucia i dobrze, że wzajemnie szanujemy nasze zdania.
    Więc subiektywnie napiszę jeszcze, że mój drugi samochód to powszechnie wyśmiewany Matiz, który nagrzewa się bez porównania szybciej od alfy, szybciej działa ogrzewanie i praktycznie nie ma problemów z parowaniem szyb, nie zamarza też centralny i biegi wchodzą ok. Nie wiem, jak jest w ts, ale zaryzykuję stwierdzenie, że w boxerach jest za dużo płynu w tzw. małym obiegu chłodzenia i jak u mnie w 1,4 mniejsza moc, co łącznie wydłuża czas nagrzewania silnika. :/ Acha, zapomniałem jeszcze o "lokomotywie"- nie mów że poniżej 5 stopni nie wali Ci z wydechu masa pary wodnej- znak rozpoznawczy każdej alfy.
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  8. #28
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Raina
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    AR 147 1.9jtd '01
    Postów
    405

    Domyślnie

    kaes, tak po za tematem ile pali Ci 145 ?
    Była: Alfa Romeo 145 1.4 bx '95
    Jest: Alfa Romeo 147 1.9 jtd
    Moja 147!

  9. #29
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Raina Moja jest w miarę oszczędna, na trasie potrafi zejść do 7,5, w jeżdzie mieszanej nie przekracza 9. inna sprawa że jeżdżę spokojnie.
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  10. #30
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Raina
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    AR 147 1.9jtd '01
    Postów
    405

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaes Zobacz post
    Raina Moja jest w miarę oszczędna, na trasie potrafi zejść do 7,5, w jeżdzie mieszanej nie przekracza 9. inna sprawa że jeżdżę spokojnie.
    mi w mieście jakieś 14 :O
    inne sprawa że przez moje krótkie odcinki silnik sie nie rozgrzewa...
    Była: Alfa Romeo 145 1.4 bx '95
    Jest: Alfa Romeo 147 1.9 jtd
    Moja 147!

Podobne wątki

  1. Nagrzewanie się silnika, po wymianie termostatu!
    Utworzone przez Zbigniew1978 w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 29-12-2014, 10:16
  2. Nagrzewanie się silnika 1.9 16v mjtd a spalanie
    Utworzone przez Dusior w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-10-2013, 19:27
  3. nagrzewanie się silnika
    Utworzone przez areyoufine w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-02-2010, 10:24
  4. bardzo wolne nagrzewanie się silnika
    Utworzone przez gaspar w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-12-2009, 09:30
  5. Parujące szyby i długie nagrzewanie wnętrza
    Utworzone przez meydey232 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 01-12-2009, 18:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory