Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 51

Temat: chip w 2,4 210 KM czy warto?

  1. #11
    Użytkownik Świeżak Avatar julowalker
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Strzelce Opolskie
    Auto
    Alfa 159 SW Ti , Stelvio 2.0 Q4, Giulia Ti Q4
    Postów
    222

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    Ja na Twoim miejscu poczekalbym jeszcze z chipem i nacieszył się tym co na razie mam pod maską a masz przecież niemało i jak w ktorymś ze swoich postów stwierdziłeś jesteś bardzo zadowolony z osiagów . Ja kupuję auto i dopiero jak się najeżdżę tym co mam w serii ładuję chipa . Tak było w JTDM-ie i tak jest teraz w TFSI . W JTDM-ie miałem checka z winy kolektora ssącego jak pamietasz dość szeroko to rozkminialiśmy na forum159.com .Po założeniu nowego typu kolektora problem juz nigdy nie powrócił u mnie ani u nowego właściciela mojej 159.
    Nie ma co ukrywać , że przy tej masie osiągi nie są oszałamiające... Chociaż może jestem już zmanierowany ( 2 lata jeździłem Seatem Leonem CupraR po wirusie) ,ale wracając do 159 2,4 to dużo nie odstaje jej 156 1,9 jtdm 150 km , którą również miałem przyjemność użytkować , a spalanie jednak dużo mniejsze... Zdarza mi się równiez czasem jeździć Peugeotem 407 SW 2.2 HDI biturbo niby 170 koni i podobna masa , a jednak od dołu dużo lepiej zbiera się od mojej belli a przy wyższych obrotach podobnie wgniata w fotel... Nie mówiąc już o spalaniu , które w 407 mniejsze o conajmniej litr.
    Sam gorliwie obserwuję temat i szukam opinii "po"
    Ostatnio edytowane przez julowalker ; 19-11-2011 o 21:33

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    Ja kupuję auto i dopiero jak się najeżdżę tym co mam w serii ładuję chipa
    Dobre podejście do sprawy. Tym samym samochodem cieszysz się jakby dwukrotnie.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    julowalker: pytanie: porownujac 1.9 150 do 2.4 masz na mysli wersje 200 czy 210 oraz sedan czy ciezszy SW ? Wbrew pozorom sa roznice. Osobiscie jezdzilem kilka lat 1.9 zawirusowana, teraz mam porownanie z 2.4 210 koni w sedanie i uwierz mi jest duza roznica. Roznica odczuwalna jest juz miedzy 200 a 210 (choc kiedys wydawalo mi sie ze na pewno to bedzie subtelna sprawa) i to wlasnie z dolu 210 ciagnie od 1500, 200 od 2 tys (kwestia turbiny Garret vs KKK i kilku innych bebechow co sprawia ze 210 jest ponoc bardziej podatna na chipowanie).Jesli porownujesz 2.4 SW 200 kucy do 1.9 - to tutaj sie zgodze tym bardziej jak zawirusujesz 1.9 na 180 to nie ma duzej roznicy z wersja 200 konna kombi.Gadalem z jedym z alfaoholikow ktoremu chipa trobil Cinek w 210 na 243 i nigdy nie mial problemow z checkami - to nastraja optymistycznie Ale nie ma sie co przekomarzac, pojezdze i podejme decyzje.Rafter masz racie -jak juz pisalem nie narzekam na parametry (robie tylko rozpoznanie tematu), narazie odkladam chipowanie na pozniej. Chce sie nacieszyc tym co mam, a potem will see Jak nie wytrzymam i dlubne to na pewno opisze wrazenia i wrzuce tutaj wykres.
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 19-11-2011 o 22:19

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytat Napisał julowalker Zobacz post
    .. Nie mówiąc już o spalaniu , które w 407 mniejsze o conajmniej litr.
    "
    Pewnie to wina tego dodatkowego cylindra
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Szewi, przepraszam za wtrącanie 3 groszy jako użytkownik 207 konnej wersji
    Pytasz o checki po modzie. W jaki sposób miałbyś je widywać na konsoli? Przecież to by świadczyło o źle przeprowadzonej modyfikacji. Jeśli tuning był przeprowadzony z głową, to pozostaje Ci wymieniać olej i filtry. Jasne, że zwiększanie mocy ma wpływ na trwałość podzespołów takich jak np. sprzęgło. Na pewno po modach 210 konna wersja jest rakietą i to co pewnie najbardziej by mnie cieszyło to nie fakt, że miałbym 10 koni i z 5-10 Nm więcej niż obecnie, ale to, że maks.moment jest już od 1500-1600 obr/min, co musi sprawiać, że autem z tą jednostką musi jeździć się bardzo przyjemnie i efektywnie (przy okazji efektownie). Prawdą jest tez to, co napisał Rafter i z czym się zgodziłeś - najpierw pojeździć normalną wersją, poznać co się ma, a kiedy już będzie mało, wtedy jechać do tunera. Ze swojej strony polecam Aligatora z Dynosoftu.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar julowalker
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Strzelce Opolskie
    Auto
    Alfa 159 SW Ti , Stelvio 2.0 Q4, Giulia Ti Q4
    Postów
    222

    Domyślnie

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    julowalker: pytanie: porownujac 1.9 150 do 2.4 masz na mysli wersje 200 czy 210 oraz sedan czy ciezszy SW ? Wbrew pozorom sa roznice. Osobiscie jezdzilem kilka lat 1.9 zawirusowana, teraz mam porownanie z 2.4 210 koni w sedanie i uwierz mi jest duza roznica. Roznica odczuwalna jest juz miedzy 200 a 210 (choc kiedys wydawalo mi sie ze na pewno to bedzie subtelna sprawa) i to wlasnie z dolu 210 ciagnie od 1500, 200 od 2 tys (kwestia turbiny Garret vs KKK i kilku innych bebechow co sprawia ze 210 jest ponoc bardziej podatna na chipowanie).Jesli porownujesz 2.4 SW 200 kucy do 1.9 - to tutaj sie zgodze tym bardziej jak zawirusujesz 1.9 na 180 to nie ma duzej roznicy z wersja 200 konna kombi.Gadalem z jedym z alfaoholikow ktoremu chipa trobil Cinek w 210 na 243 i nigdy nie mial problemow z checkami - to nastraja optymistycznie Ale nie ma sie co przekomarzac, pojezdze i podejme decyzje.Rafter masz racie -jak juz pisalem nie narzekam na parametry (robie tylko rozpoznanie tematu), narazie odkladam chipowanie na pozniej. Chce sie nacieszyc tym co mam, a potem will see Jak nie wytrzymam i dlubne to na pewno opisze wrazenia i wrzuce tutaj wykres.
    Tak porównuję SW z sedanem, dokładniej pisząc chodziło mi o to , że 159 szczególnie SW jest strasznie ciężka co zabija tą moc autka i nie ma "rewelacji" , a mam tą "lepszą" 210 konną wersję. A wracając do tego co pisał kolega Rafter - pewnie porównując spalanie z 407 ten jeden gar ma duże znaczenie , co jednak nie zmienia faktu , że jeździłem kiedyś 156 SW 2.4 CF3 i była duuuuużo oszczędniejsza.

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Nie ma zmiluj: waga + dodatkowy cylinder + 210 kucy + jesli do tego dodasz 19stki = spalanie musi byc spore, ale caly czas mniejsze niz w V6 czy w Tbi.

    Prymie: nie przepraszaj kazda opinia jest cenna a 207 to juz jakby 210 ))
    Dzieki o Dynosofcie tez slyszalem duzo dobrego

    Choc z tym zbieraniem sie od dolu mam wrazenie ze nawet bez chipa jest od 1.5 tys obrotow - specyfikacja papierowa zadawaloby sie to potwierdzac:
    2.4 JTDM I5 2387 cc 154 kW (210 PS) @4000 rpm 400 Nˇm (300 lbˇft) @1500 rpm 17,0:1 2007–2010
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 20-11-2011 o 12:02

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    [QUOTE=szewi;712180]Nie ma zmiluj: waga + dodatkowy cylinder + 210 kucy + jesli do tego dodasz 19stki = spalanie musi byc spore, ale caly czas mniejsze niz w V6 czy w Tbi.

    Mam wrażenie ,że duże ( R5 , V6) i mocne diesle są oszczędne ale przede wszystkim w trasie . W momencie kiedy zaczynamy nimi jeżdzić bardzo dynamicznie na naszych zatłoczonych ulicach sytuacja już nie wygląda tak różowo . Przykład z obcej stajni 3.0 TDI V6 ( 240KM) przy masie auta ok.1500kg zużywa w jeżdzie miejskiej 13 litrów ON /100km gdy na trasie spokojnie zadowala się 7 litrami .
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    szewi: na pytanie ,czy za 1tyś i kila złociszy warto wzmocnić auto,tak by nas mocno zaskoczyło,odpowiadam :jasne.Inny przebieg mocy i momentu,mniejsze spalanie ( dane od tunera) poza tym masz wersję 210 gdzie są gifty i gdzie mozna zbudować ładniejsze mapy.Przeczekaj zimę i na wiosnę zrób program,mocy nigdy za wiele,a frajda ogromna.O sprzęgło nie martw się,bo jest bardzo mocne.

    Nie jestem posiadaczem takiej jednostki,ale ja bym się nie zastanawiał.

    Co do tunera: po co masz jechać taki szmat dorgi skoro u Ciebie w Wawie jest ich zatrzęsienie i naprawde godne firmy.

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Rybakmj:W Warszawie sporo firm fakt, ale wole zrobic sobie wycieczke do kogos jak np Cinka kto sie specjalizuje w naszych JTDkach i ogranal juz troche takich silnikow jak u mnie, gdzie forumowicze sie wypowiadaja potem pozytywnie. Nie chce byc krolikiem doswiadczalnym i oddac belle zeby ktos sie na niej uczyl Mozna na wiosne zrobic jakis grupowy wyjazd Jesli mamy kogos kto chipowal swoja 210 w jakiejs firmie w Wawie wowczas prosze o wypowiedzi w temacie Narazie znam co najmniej dwie osoby, ktore robily w Gliwicach i obie z czystym sumieniem polecaja Marcina.Jak zdecyduje sie na chipa na wiosne to pewnie zrobie tez EGR off mode... Rafter: masz racje z tym spalaniem. 2.4 210 jest eko w trasie w miescie, na duzych kapciach, na krotkich dystansach + jak sie zdarzy korek potrafi wypic 12 i wiecej.
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 22-11-2011 o 16:50

Podobne wątki

  1. 156 1.9 JTD 105KM , co to może być za Chip ?? JET-W Common Rail (Niemiecki Chip)
    Utworzone przez Tiestosclublife w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 12:23
  2. [159] chip w 2,4 210 KM czy warto?
    Utworzone przez szewi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 20-11-2011, 11:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory