Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: maksymalne obroty silnika 1.9 JTDM 16V

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie maksymalne obroty silnika 1.9 JTDM 16V

    Powszechnie wiadomo, ze diesle nisko sie kreca ale moja 159 1,9 16v kreci sie wyjatkowo nisko, bo tylko do 5 tys obrotow.
    W zwiazku z tym moje pytanie do posiadaczy tego silnika, czy u Was jest tak samo?

    Pytam, bo 1,9 JTD 8v w 145 i 156 krecil mi sie do okolo 5,2 tys. obrotów.

    Uprzedzajac uwagi, ktore pewnie by sie pojawily: na co dzien tak oczywiscie nie jezdze ;-) Po prostu chce wiedziec, czy wszystko z moja Bella ok, bo ostanio kilka razy pociagnalem do konca skali i sie zdziwilem, ze ten koniec nastepuje tak szybko.
    Ostatnio edytowane przez Gary ; 20-11-2011 o 16:19 Powód: literówka

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    chyba będzie koło 5tyś. Dodatkowo czasami po wejściu na czerwone pole może się zapalić check. Ponoć czujniki są bardzo wrażliwe na wchodzenie na czerwone pole. Szczerze, wchodzenie ponad 4tyś jest już mało przyjemnym doznaniem akustycznym
    Born to be wild.

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    250 obrotów w tą, czy druga strone coś Ci zmieni?

    starsze jtd 1.9 115km mają ok 5250obr/min - odciecie (tak pokazuje fes)

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    majster, gdyby to bylo 7,2 lub 7 tys to bym sie nie przejowal ;-) Jednak w granicach 5 tys kazde sto obrotow mniej mi sie nie podoba.
    ale zaden check sie na szczescie nie zapala :-)
    Ostatnio edytowane przez Gary ; 20-11-2011 o 17:59

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    Żadna różnica, nie rozumiem Twojego problemu, tym bardziej, że moment i moc i tak masz już za sobą.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Od zakupu swojej 159 przejechałem już ponad 10.000km i jak dotąd nigdy nie wykręciłem silnika ponad 4.500 obr/min. Po prostu mi go szkoda. Ten silnik nie jest stworzony do takiej jazdy. Kiedy miałem T.S.a, to wskazówka obrotomierza często wędrowała na czerwone pole, ale ten silnik to lubił, a do tego jechał do końca i pięknie brzmiał. Natomiast JTDm jedzie dobrze przy zdecydowanie niższych obrotach, dlatego też nie zaznałem jeszcze odcięcia i pewnie nie prędko to nastąpi
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  7. #7
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Czasami trzeba go pociągnąc do odcinki, żeby turbo "rozruszac", czy "wypalic" z sadzy. Tylko powyżej 4,5rpm to już meczarnia dla uszu

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    Co znaczy według Ciebie turbo rozruszać ?

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał coachu Zobacz post
    Co znaczy według Ciebie turbo rozruszać ?
    Pytasz poważnie? Użyłem skrótu myslowego Chodzi o to, że jak masz turbosprężarke ze zmienną geometrią łopatek, to od czasu do czasu trzeba jej dac w palnik, żeby rozruszacz łopatki, gdyż jak bedziesz dłużej jezdził w stylu "eko-driver lub dziadek-driver", to możesz później zakłądac tematy w stylu "dlaczego powyżej 3tys rpm silnika ma muła" lub podobne
    Prawie trzy lata użytkuje prywatnie alfe z jtd na pokładzie i jeszcze nigdy nie miałem awari turbosprężarki, gdyż od czasu do czasu dam jej sie rozkrecic. Inaczej już sie nie da tego wytłumaczyc. Oczywiscie w palnik dostaje jak silnik jest gorący. Nigdy na zimnym.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    Właśnie, sęk w tym, że pytałem z przekąsem...

Podobne wątki

  1. [159] Falujace obroty 1,9 jtdm
    Utworzone przez sim_dr w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-01-2016, 17:53
  2. Falujące obroty w AR 147, 1.9 JTDm 150km
    Utworzone przez Dejvvv w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-06-2013, 16:25
  3. [159] Optymalne obroty 1.9 JTDM 150KM
    Utworzone przez UniqueSilver w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 08:34
  4. [33] Maksymalne ET do 33?
    Utworzone przez Szułff w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-06-2010, 10:30
  5. [159] Zawiesza się wskaźnik paliwa. Wentylator w trybie AUTO sam ustawia maksymalne obroty
    Utworzone przez GeTe w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-03-2010, 10:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory