Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: Swap JTD - benzyna

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar victorplar
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Crosswagon Q4
    Postów
    67

    Domyślnie Swap JTD - benzyna

    Witam was,

    Zupełnie luźno zaczynam się zastanawiać nad stworzeniem bardzo oryginalnego pojazdu.

    Czytając wątek o swapie 1.9jtd na 2.4jtd zacząłem się sam nad tym zastanawiać, aczkolwiek efekt końcowy nie koniecznie by mnie satysfakcjonował.

    W tamtym wątku pojawiły się sugestie ze przy 4x4 na to więcej sensu.

    Mnie interesuje silnik 3.2 z GTA, tak aby stworzyć crossa z nietuzinkowym silnikiem benzynowym.

    Na alledrogo znalazłem silnik, skrzynia, sprzęgło od GTA.

    Problemy, które od razu mi się nasuwają:

    1. Mocowanie silnika może być w innych miejscach (czy to duży problem?)
    2. Czy wał napędowy i tylny most to wytrzymają ?
    3. Bak w crossie ma 50 litrów (troche mało na 3.2 benzyne).

    Wygłaszajcie swoje opinie i inne problemy które się mogą nasuwać ( a na pewno będzie ich wiele )

    Pozdr!!

  2. #2
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    bedzie klopot w przegladzie, nie wolno przerabiac auta które od poczatku jezdzila na ON, na PB i odwrotnie, mozesz dawac w lape ale jak cie zatrzyma policja to i tak dowód zabierze
    chyba ze to tylko po lesie lub drogach gruntowych bedzie jezdzic.

    pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Dlaczego akurat benzyna ??

    Daleczgo efekt końcowy miałby nie satysfakcjonować w przypadku 2,4 ?

    Jak napisał george11 nikt Ci przeglądu nie podbije.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Bardzo dobrze że benzyna, pomysł fajny. Rejestracje też przejdzie bez problemu jeśli będzie porządnie zrobione, będzie tylko trzeba ogarnąć przegląd jakby auto miało pierwszy raz wyjeżdżać na drogi publiczne co swoje pewnie będzie kosztowało.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar victorplar
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Crosswagon Q4
    Postów
    67

    Domyślnie

    efekt jesli chodzi o moc i moment na pewno bylby fajny przy 2.4, to nie to ze Twoj pomysl mi sie nie podoba rybak.

    Aczkolwiek posiadanie jedynego crossa z silnikiem benzynowym to cos co mnie kusi

    Teraz mam zamiar kupić drugą alfę, może 147, i wtedy zaczniemy gdzebanie z crossem jeśli pomysł się okaże wykonywalny. A co do formalności, może będzie się dało jakoś załatwić, na pewno czeka mnie dużo grzebania, szukania, pytania

    a ktoś wie coś odnośnie wymiarów silnika i ewentualnego mocowania? na chłopski rozum powinno być dość prosto, bo w 156 bywał taki silnik montowany

  6. #6
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    nie rozumisz kolego, nie ma mozliwosci rejestracji takiej przeróbki, jesli auta bylo pb, z ktos wsadził diesla, lub na odwrót, po prostu nie wolno, i nie chodzi tu o jakosc przeróbki


    pzd.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał victorplar Zobacz post
    efekt jesli chodzi o moc i moment na pewno bylby fajny przy 2.4, to nie to ze Twoj pomysl mi sie nie podoba rybak.
    Dla mnie looz .Założenia ciekawe no i ostatnie prawdziwe v6.Trzymam kciuki za powodzenie,ale droga raczej mozolna.Uderz do usera Grzesiekk,on może coś ci podpowiedzieć.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    2,4jtd ma spory potencjał i po jego remapie można być zszokowanym pozytywnie. A o minach innych benzynowych rywali nie wspomnę
    Z wierzchu to tylko dźwięk klekotu ale jak suszarka się załancza to zaczyna się dziać . Także nie wiem czemu chcesz kombinować, no chyba że martwią Ciebie ceny ON

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    To ja dorzuce pytanie: dlaczego Q4 wystepowalo tylko w kombi? Domyslam sie, ze chodzi o plyte podlogowa. Czy mozna zaadoptowac Q4 w sedanie?
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krajcok Zobacz post
    To ja dorzuce pytanie: dlaczego Q4 wystepowalo tylko w kombi? Domyslam sie, ze chodzi o plyte podlogowa. Czy mozna zaadoptowac Q4 w sedanie?
    Normalnie odpowiedź brzmie "nie" ale w Polsce nie ma rzeczy niemożliwych a jedynie czasem nieopłacalne.

    ---------- Post added at 19:49 ---------- Previous post was at 19:39 ----------

    Cytat Napisał victorplar Zobacz post
    Witam was,

    Zupełnie luźno zaczynam się zastanawiać nad stworzeniem bardzo oryginalnego pojazdu.

    Czytając wątek o swapie 1.9jtd na 2.4jtd zacząłem się sam nad tym zastanawiać, aczkolwiek efekt końcowy nie koniecznie by mnie satysfakcjonował.

    W tamtym wątku pojawiły się sugestie ze przy 4x4 na to więcej sensu.

    Mnie interesuje silnik 3.2 z GTA, tak aby stworzyć crossa z nietuzinkowym silnikiem benzynowym.

    Na alledrogo znalazłem silnik, skrzynia, sprzęgło od GTA.

    Problemy, które od razu mi się nasuwają:

    1. Mocowanie silnika może być w innych miejscach (czy to duży problem?)
    2. Czy wał napędowy i tylny most to wytrzymają ?
    3. Bak w crossie ma 50 litrów (troche mało na 3.2 benzyne).

    Wygłaszajcie swoje opinie i inne problemy które się mogą nasuwać ( a na pewno będzie ich wiele )

    Pozdr!!

    Ad 1. Mocowanie nie będzie większym problemem bo 156 były pomyślane do wielu rodzajów silników. W Cross'ie była bodajże inna kołyska ale to trzeba sprawdzić w EPER.
    Ad 2. JTD w tym aucie ma 305 Nm momentu więc czemu nie miały by wytrzymać wartości z 3,2 V6, która wynosi 300 Nm tym bardziej, że jest on bardziej płynnie rozwijany
    Ad 3. 50 litrów przy spalaniu rzędu 15l/100km to przecież i tak minimum 300- 350 km przebiegu więc nie tragedia. Na gazie trzeba czasem tankować co 250-350 km i jakoś nie jest to problemem.

Podobne wątki

  1. 147 - benzyna czy jtd?
    Utworzone przez majre w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 22-03-2010, 21:12
  2. [146] Benzyna + LPG
    Utworzone przez czekal86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-08-2009, 13:35
  3. swap hamulcow w 166 z wersji benzyna do diesel
    Utworzone przez Dj_Direct w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-03-2007, 16:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory