Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 44

Temat: Bardzo potrzebuję pomocy ! Układ kierowniczy !?

  1. #31
    eveleve_new
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał YonasH Zobacz post
    Autostrada?
    Wiesz, no nie podejrzewałem że mnie tak natną.

    Na tej zasadzie powinienem jechać do Niemiec aby przejechać się 220 km/h aby sprawdzić co się dzieje z autem w tym zakresie prędkości.

    Samochód kupowałem w salonie, z fakturą, gwarancją, zaświadczeniami o przeglądach i pełną historią serwisową. Na tej zasadzie kupując zupełnie nowe auto też trzeba by było się "na wszelki" wypadek przejechać ...

    Stało się. Takie auto kupiłem.

    Teraz proszę Was doświadczonych forumowiczów o pomoc.

    ---------- Post added at 10:47 ---------- Previous post was at 10:45 ----------

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Na luzie, ale wciąż przy prędkości 120kmh?
    A nie na jałowym?



    Jak jadę 120-130 czasem 150 to trzęsie. Niezależnie na którym biegu. Jak wysprzęglę to nic się nie zmienia dalej trzęsie (na biegu jałowym też trzęsie).

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Dwumase też pewnie wymieniali i nic to nie dało?

  3. #33
    eveleve_new
    Gość

    Domyślnie

    Dwumasy nie ruszali. Ale nie trzęsie autem jak stoi.

    Ta usterka jest immanentnie związana z prędkością nie z obrotami silnika, czy pracą skrzyni. Coś tkwi w układzie kierowniczym/przeniesienia napędu. Jak się auto na równym stole rozpędzi do 120-130 to bije kierownicą jakbym miał "ósemkę" w kole i skręca autem w prawo do rowu

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Jeśli geometrię ustawili razem z kątami pochylenia to znaczy że zawieszenie nie ma luzów.
    Musieli też sprawdzić łożysko koła (zwłaszcza prawe przednie)
    Półośka wymieniona już czy będzie?
    W jakim stanie są tarcze hamulcowe? Może prawa przednia jest krzywa?

  5. #35
    eveleve_new
    Gość

    Domyślnie

    Półośka "środkowa" wymieniona i nic. Teraz wymieniają cała resztę tj. prawą i lewą.

    Tarcze proste, łożyska też sprawdzone (poza tym nic nie wyje).

    A może to wina przekładni kierowniczej ?

  6. #36
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał eveleve_new Zobacz post
    A może to wina przekładni kierowniczej ?
    Jest to jakiś trop.

  7. #37
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    Eveleve, przykra sprawa z Twoja Bella ale obawiam sie, ze jak serwis majac samochod u siebie przez tyle dni nie może znalezc przyczyny to tym bardziej nikt z forum, nie widzac nawet tego samochodu, nie postawi Tobie diagnozy.
    Na szczesie samochod masz na gwarancji, wiec skoncentrowalbym sie nie na tym, co doradzac mechanikom, tylko jak wyegzekwowac od seriwsu wykonanie naprawy. Ja na Twoim miejscu postawilbym bym sprawe jasno: usuwaja ukryta wade samochodu albo odestepujesz od umowy i zwracaja Tobie kase.

    Swoja droga, mocno zdziwilo mnie, ze to wszystko dotyczy pol-caru. Jezdze do nich od prawie 4 lat, mój starszy tez tam ze swoja 156 jezdzi i poza jednym gosciem, który raz mi podpadl swoim aroganckim zachowaniem, zawsze było wszystko ok..

  8. #38
    eveleve_new
    Gość

    Domyślnie

    ... ja jeszcze nie oceniam dealera. Na razie się starają jak mogą. Po prostu Alfa się enigmatycznie zachowuje. Poza tym maja nauczkę, że przed sprzedażą muszą dokładnie auto sprawdzić zanim będą gwarantować jego stan.

    Posta założyłem w celu pomocy właśnie delarowi. Zależy mi na jak najszybszym odzyskaniu auta.


    Swoją drogą Kierownika serwisu mają bardzo sympatycznego i kompetentnego.
    Ostatnio edytowane przez eveleve_new ; 22-11-2011 o 19:23 Powód: pomyłka

  9. #39
    GeTe
    Gość

    Domyślnie

    Niech go wezmą na hamownie, rozpędzą do tych prędkości i pozaglądają gdzie się da. Może trza się będzie położyć nawet. Te terminy mnie nie dziwią przy takiej zagadce. Coś tam się u nich pozmieniało i czas przestał być istotny.

  10. #40
    eveleve_new
    Gość

    Domyślnie

    SUPER !

    AUTO ZROBIONE !

    Wymieniono wszystkie przeguby, i zrobili zbieżność. Auto przestało drżeć.

    Mam tylko małą wątpliwość, bo po tej naprawie ujawnił się dziwny dźwięk z okolic skrzyni, taki głuche puknięcie jak dodaję gazu, lub zmieniam bieg. Wcześniej tego nie było. Ujawnia się często jak np. wciskam pedał gazu i puszczam, i tak naprzemiennie, to zaczyna coś w skrzyni pukać. Puka też czasem jak wachluję na "sucho" gałką zmiany biegów.

    Mechanik powiedział, że to normalne puknięcie, bo zawsze jest lekki luz gdzieś na dyferencjale i półosie mają małą tolerancję luzu. Poza tym, wszystko jest nowe i bardzo sztywne, stąd pewnie są te puknięcia. (wcześniej chyba tak nie pukało).

    Ponoć mam się tym zupełnie nie przejmować ... co o tym sądzicie ?

Podobne wątki

  1. Zawieszenie i układ kierowniczy.
    Utworzone przez Ultima w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-06-2015, 17:58
  2. [156] Skrzypienie- układ kierowniczy
    Utworzone przez b.piotrus w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-10-2011, 23:51
  3. układ kierowniczy
    Utworzone przez jarekz04 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-06-2011, 17:39
  4. Układ kierowniczy
    Utworzone przez azbxcc88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-05-2010, 11:06
  5. [145] układ kierowniczy trzeszczy
    Utworzone przez Pellsik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-06-2008, 08:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory