Strona 5 z 16 PierwszyPierwszy 123456789101112131415 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 154

Temat: [156] Vernet VS. EPS - który termostat wybrać?

  1. #41
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    e tam
    klientów naganiam tylko








  2. #42
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    A jak sprawdzić czy termostat jest dobry bez podlączania fury pod kompa bo nie mam takiej możliwości.

    Mi Vernet łapie 70 st. i tak utrzymuje bez wachań w ASO twierdzą, że wszystko jest ok - że wskaźnik w kabinie jest tylko orientacyjny.

    70 st. osiąga po ok 8 km jazdy 2-3 tyś/obrotów nom chyba, że postoi z pół godziniki to łapie 90 st. ale po ruszeniu zbija do 70 i przy włączonym nawiewie dużo dłużej dochodzi do tych temperatur.
    Ostatnio edytowane przez SEBEK ; 26-11-2011 o 15:34

  3. #43
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    A te temperatury podajesz po szczytaniu z komputera czy patrzysz się na wskaźnik? - tam nie ma zaznaczonego 70C, a wskaźnik nie jest liniowy, więc jako narzędzie diagnostyczne jest do niczego....
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #44
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Nie temperature podaje z deski na kokpicie - utrzymuje się pomiedzi 50 a 90 st.

    Załącznik 40118

    Wiem, że te wskaźnik ni jak się ma do rzeczywistej temperatury ale nie mam możliwosci podpiecia pod kompa.

    A może się ktoś orientuje czy w 1.9 JTD 115 z 2004 są 2 czujniki jeden w termostatcie a jeden do kabiny czy jest 2 in 1?
    Ostatnio edytowane przez SEBEK ; 25-11-2011 o 10:54

  5. #45
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Ta druga kreska (pomiedzy 50, a 90), to ok. 80st.C.

  6. #46
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 1998r.
    Postów
    31

    Domyślnie

    a co do termostatu to u mnie też jest problem bo grzeje sie tylko do ok 55-60stopni chce kupic nowy ale nie wiem czy to pomoze bo w starym mam 2 czujniki a podpięty jest tylko jeden do drugiego nie mam wcale zadnej wtyczki ani nawet kabelka i mmoje pytanie czy ktos wie od czego jest ten drugi czujnik który mam urwany

  7. #47
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Panowie czy tak trudno podnieść maskę i sprawdzić czy termostat puszcza wodę na chłodnicę? Jak górna rura i chłodnica będzie zimna przed osiągnięciem 90st na wskaźniku w samochodzie to znaczy że termostat jest sprawny. Jeśli górna rura i chłodnica będą gorące lub letnie i wskazówka temperatury dochodzi max do 50-70st to znaczy że termostat uwalony i nie ma się nad czym zastanawiać, komputer nawet nie potrzebny.

    Majster środkowa kreska między 50 a 90 to na pewno 80? a nie 70?
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  8. #48
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcell69 Zobacz post
    a co do termostatu to u mnie też jest problem bo grzeje sie tylko do ok 55-60stopni chce kupic nowy ale nie wiem czy to pomoze bo w starym mam 2 czujniki a podpięty jest tylko jeden do drugiego nie mam wcale zadnej wtyczki ani nawet kabelka i mmoje pytanie czy ktos wie od czego jest ten drugi czujnik który mam urwany
    Kolego, popracuj nad interpunkcją
    W pierwszej chwili myślałem, że masz podłączony jeden czujnik do drugiego.
    Jeden czujnik w ogóle nie podpięty? I wszystko działa?
    A ten drugi masz na dwa czy na trzy piny?
    W tych samochodach były stosowane dwa rodzaje termostatów - na jeden albo na dwa czujniki.
    Może u Ciebie powinien być termostat z jednym czujnikiem, a ktoś przez pomyłkę kupił taki z dwoma otworami no i jedną z nich zaślepił wkręcając czujnik właśnie.

  9. #49
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 1998r.
    Postów
    31

    Domyślnie

    tak jeden czujnik całkiem nie podpięty i wszystko działa, a gdy odpiąć ten który jest, włączaja sie wiatraki... może masz racje ze jest zły termostat tzn. ze powinien byc jeden czujnik a nie dwa. Sprawdzałem jak zachowuje sie termostat a wiec waż do chłodnicy jest ciepły dopiero jak na wskazniku dojdzie do kreski miedzy 50 a 90 i cały czas jest ciepły, wiec puszcza przy ok 80 i sie wcale nie domyka, płyn cały czas krąży przez chłodnice

  10. #50
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Marcel no to żeś chłopie podał rozbieżność między 50 a 90 prawie całą skalę musisz bardziej sprecyzować.
    Wąż sprawdzaj przy samej chłodnicy czy jest zimny lub gorący, wąż może być ciepły przy termostacie bo się od niego nagrzewa. Ciepło rozchodzi się od góry chłodnicy a więc możesz podotykać palcami górnego daszka chłodnicy. Jak wskazówka będzie między 50 a 70 a chłodnicę masz ciepłą lub gorącą to termostat do wymiany.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

Podobne wątki

  1. Termostat Vernet
    Utworzone przez dziadyga1500 w dziale GT
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-02-2015, 17:05
  2. [159] Termostat Wahler,Vernet,Gates-który najlepszy???
    Utworzone przez pabloXXL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 16-06-2014, 08:24
  3. Termostat Vernet TH6978.88J
    Utworzone przez ARdaviotz156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-01-2013, 12:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory