WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
Tyle, że tarczę do Brery ciężko porównywać do tarczy z Masera. W dodatku jeśli ktoś kupuje auto za pół miliona,to naprawdę jest mu to obojętne... Ja np. tankuję 95 V-Power za 5.84 ostatnio i mam gdzieś, czy będzie kosztować 6.50 nawet. Ale rozumiem, że jak ktoś ma Astrę 1993, to wzrost ceny LPG o 3 grosze na litrze będzie powodował u niego frustrację. Ale to działa w obie strony.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Moment moment - pisałeś przed chwilą, że koszty eksploatacji Maserati będą porównywalne z kosztami eksploatacji innego samochodu za c.a. 50 tysięcy złotych. Otóż nie będą. Co Ci wykazałem na prostym przykładzie. Kwota, jaką płacisz za samochód, nie determinuje kwot, za jakie będziesz zmuszony je serwisować.
Poza tym konia z rzędem, jak znajdziesz mechanika, który Ci takie auto ogarnie bez zamiaru kasowania Cię bez opamiętania za każdą czynność serwisową.
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
Chyba mnie z kimś pomyliłeś. Ja pisałem, że mając do wyboru RS6 lub Maserati GT wybrałbym Maserati. Nigdzie nie twierdziłem, że eksploatacja jest porównywalna... Gdyby mnie było stać na jedno z dwojga, to pewnie mało by mnie interesowała.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Panowie - nie porównujmy QIV do QV, bo to przepaść technologiczna i dwa całkiem różne bolidy, mimo, że z tej samej stajni. O ile dla tego pierwszego można znaleźć jakieś zamienniki z innych marek, to dla drugiego jest to już raczej niewykonalne.
Spalanie też będzie radykalnie różne - QIV miało motory 2.0, 2.8 i 3.2, a QV 4.2 i 4.7, tylko V8.
A znalezienie fachury? Hm. Ze 3-4 garaże by się w PL znalazły, gdzie to naprawią.
Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T
Radku ,ale dlaczego od razu za pół miliona , Quattroporte 4 letnie z przebiegiem ca. 50 mil kupujesz w USA ( bezwypadkowe) za 40 kUSD ,sam się za takim rozglądałem gdy dolar miał doła bodajże w 2008 . Wtedy nie trzeba było być milionerem żeby nabyć takie auto . I co po opłatach Quatrroporte wyniosłoby nabywcę tyle co dobrze wyposażony Passat w turbodieslu czyli auto dla przeciętnego polaka ,no ale serwis już nie dla przeciętnego niestety .
AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
BMW 540i G30 ( 2019 -
Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!
A transport, cło, akcyza, koszty przeróbek? Dlaczego Camaro w Stanach kosztuje chyba 26 tys. USD, a w Polsce 199.900?
P.S. Takim QP to byś mnie "zabił", nie powiem...![]()
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Pamietam ,wtedy wynalazł mi znajomy takiego za bodajże 35 kUSD z serwisu Maserati X 2 zł za USD = 70 kpln + koszta wiec myślę że w 120 kpln by się zamkneło WTEDY !! ,ale czas minął
Parę ładnych 911 wtedy też przypłynęło do PL za śmieszne pieniądze .
P.S.
Pierwszy serwis Maserati podobno już działa w Wa-wie http://www.zasadasa.pl/siec_dealersk...i_warszawa.htm ale czy ogarniają auta brak miarodajnych żródeł
AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
BMW 540i G30 ( 2019 -
Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!
To ja pisalem
Chyba sie nie zrozumielismy. Chodzilo mi o nowe auta i koszta obliczone proporcjonalnie do wartosci auta. Takie amory kosztujace 20 000zl to niby duzo, ale jak popatrzysz, ze to 'tylko' 4% wartosci nowego auta (500tys zl) to mysle, ze nie tak zle. To tak, jakby dla samochodu nowego o wartosci 50tys zl amorki kosztowaly 2000zl. Stac Cie na auto za 50tys to w razie czego te 2tys tez bys wylozyl.
Nie mowimy o uzywkach, bo luksusowe auta szybko traca na wartosci, jednak koszt serwisu pozostaje na tym samym poziomie (cena czesci,uslug, itp). Dlatego mozna wyhaczyc fajne fury taniej, ale trzeba sie zastanowic, czy stac nas potem na ich utrzymanie...
Ale OT sie zrobil...
Ostatnio edytowane przez bartas82 ; 25-11-2011 o 16:13
Pozdro,
Bartas
Serwis autoryzowany ma zapewne takie ceny, że Ty byś miał wylew po usłyszeniu ofert na wymianę kilku zasadniczych elementów auta. Dużo bardziej popularne Porsche Cayenne ma średnią cenę przeglądu (wymiana oleju, filtrów, blablabla - generalnie standardowe czynności) na poziomie 5000 PLN. Jedynym sensownym rozwiązaniem na serwis Maserati w Polsce jest ktoś, kto się takich aut nie boi + import części z Włoch.
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów