nie w boxerzeNapisał alfasound_mania
![]()
nie w boxerzeNapisał alfasound_mania
![]()
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org
Warsztat samochodów włoskich
www.flar-ital.pl
Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW
no ej mam boksera i mam silniczek krokowy prawie taki sam jak w TSie ;//
Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.
ale kolega ma boxera 1.4 a tam jest inny krokowy ..Napisał alfasound_mania
ja w 33 krokowca mialem wkomponowanego w przepustnice bez zadnych wezykow.
![]()
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org
Warsztat samochodów włoskich
www.flar-ital.pl
Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW
Może po zamieszczeniu zdjęcia uda sie przekonać niektórych niedowiarków :mrgreen:Napisał alfasound_mania
Zgadzam się z tym co napisał przedmówca - silniczek krokowy znajduje się w przepustnicy i nie ma żadnych wężyków :mrgreen:Napisał fr33
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.
i wszystko jasneNapisał as
![]()
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org
Warsztat samochodów włoskich
www.flar-ital.pl
Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW
wyczyściłem to co napisaliście, silnik juz nie faluje tak często jak falował, czasem na gazie sie zdarzy, ale to ju i tak mniej niz wcześniej.
co do klekotania, to byłem u mechanika, (pięciu innych odmówiło napary boxera) powiedział, ze klekotanie to na 100% panewki, i wyszukał jeszcze jedno, przy duzych obrotach dzwonia pierścienie.
zapytałem go, dlaczego silnik przy tak małym przebiegu padł, to powiedział, ze musiał być przegrzany. powiedziałem ze, nie, bo kupiłem go od kogos z rodziny, i wiem na 100% ze ten silnik nigdy nie był katowany, jeździła niem osoba starsza. po chwili mechanik znalazł przyczynę, okazało się, ze był zawieszony termostat. nie powiedział ze to mogła byc przyczyna. nie znam sie na mechanice, może któryś w Was bedzie wiedział czy termostat ma coś wspólnego z "przegrzaniem" silnika?
Pewnie, że ma i to nawet bardzo dużo wspólnego. Najprościej mówiąc teromstat do wielodrożny zawór, który pod wpływem temperatury otwiera i zamyka odpowiednie drogi przepływu czynnika chłodzącego w układzie chłodzenia silnika.Napisał deviltx
W układzie chłodzenia silnika możemy wyróżnić obieg mały i duży. Po odpaleniu zimnego silnika czynnik chłodzący krąży jedynie w tzw. małym obiegu do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury pracy. Aby zapobiec dalszemu wzrostowi temperatury termostat powoduje przekierowanie gorącego strumienia to tzw. dużego obiegu w którym znajduje się chłodnica.
Zawieszenie tj. zablokowanie termostatu może nastąpić w trzech położeniach:
1. termostat otwarty na duży obieg - przypadek najczęściej spotykany i najmniej groźny, powoduje jazdę na niedogrzanym silniku i zwiększone zużycie paliwa,
2. termostat częściowo otwarty - powoduje długie rozgrzewanie się silnika i w skrajnym przypadku moze doprowadzić do przegrzewania się silnika,
3. termostat zamknięty na duży obieg - przypadek zdecydowanie najbardziej groźny, czynnik chłodzący kraży jedynie w tzw. małym obiegu powodując stały wzrost temperatury pracy silnika.
U Ciebie najprawdopodobniej miał miejsce ten trzeci przypadek :cry:
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.
czyli kapitalka przy 90 tyś? hmm, naprawa boxera pewnie da po kieszeni.....
z góry przepraszam, ze pisze pod swoim postem.
Zabieramy się za remont silnika 1.4 boxer z Alfy 145.
Mechanik potrzebuje kilka wskazówek
Czy zakładać normalne pierścienie? może macie jakieś z innej firmy, lepsze, chromowane, czy nie itp
ogólnie jeśli ktoś kiedyś naprawiał boxera, zna jakieś tricki, może jakieś patenty co do tych silników. Mechanik ma 35 letni staż pracy, ale jeszcze nigdy nie "robił" takiego silnika, więc jeśli któryś z Was może pomóc, to byłbym wdzięczny. budżet 1 tyś zł na same części.
czy w 1.4 bx jest wogole jakis "wybór" ??Napisał deviltx
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org
Warsztat samochodów włoskich
www.flar-ital.pl
Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW