Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 47

Temat: [145] słychać klekotanie w boxerze

  1. #21
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfasound_mania
    silnik krokowy nie jest zabudowany w przepustnicy to oddzielne urządzenie który ma dwa wejścia jedno na kolektor ssący a drugie to taka gumowa rurka
    nie w boxerze
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    no ej mam boksera i mam silniczek krokowy prawie taki sam jak w TSie ;//
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

  3. #23
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfasound_mania
    no ej mam boksera i mam silniczek krokowy prawie taki sam jak w TSie ;//
    ale kolega ma boxera 1.4 a tam jest inny krokowy ..

    ja w 33 krokowca mialem wkomponowanego w przepustnice bez zadnych wezykow.

    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfasound_mania
    as napisał/a:
    silniczek krokowy zabudowany jest w przepustnicy
    słucham??????
    silnik krokowy nie jest zabudowany w przepustnicy to oddzielne urządzenie który ma dwa wejścia jedno na kolektor ssący a drugie to taka gumowa rurka
    Może po zamieszczeniu zdjęcia uda sie przekonać niektórych niedowiarków :mrgreen:

    Cytat Napisał fr33
    ja w 33 krokowca mialem wkomponowanego w przepustnice bez zadnych wezykow.
    Zgadzam się z tym co napisał przedmówca - silniczek krokowy znajduje się w przepustnicy i nie ma żadnych wężyków :mrgreen:
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  5. #25
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał as
    Cytat Napisał alfasound_mania
    as napisał/a:
    silniczek krokowy zabudowany jest w przepustnicy
    słucham??????
    silnik krokowy nie jest zabudowany w przepustnicy to oddzielne urządzenie który ma dwa wejścia jedno na kolektor ssący a drugie to taka gumowa rurka
    Może po zamieszczeniu zdjęcia uda sie przekonać niektórych niedowiarków :mrgreen:

    Cytat Napisał fr33
    ja w 33 krokowca mialem wkomponowanego w przepustnice bez zadnych wezykow.
    Zgadzam się z tym co napisał przedmówca - silniczek krokowy znajduje się w przepustnicy i nie ma żadnych wężyków :mrgreen:
    i wszystko jasne
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  6. #26
    deviltx
    Gość

    Domyślnie

    wyczyściłem to co napisaliście, silnik juz nie faluje tak często jak falował, czasem na gazie sie zdarzy, ale to ju i tak mniej niz wcześniej.

    co do klekotania, to byłem u mechanika, (pięciu innych odmówiło napary boxera) powiedział, ze klekotanie to na 100% panewki, i wyszukał jeszcze jedno, przy duzych obrotach dzwonia pierścienie.

    zapytałem go, dlaczego silnik przy tak małym przebiegu padł, to powiedział, ze musiał być przegrzany. powiedziałem ze, nie, bo kupiłem go od kogos z rodziny, i wiem na 100% ze ten silnik nigdy nie był katowany, jeździła niem osoba starsza. po chwili mechanik znalazł przyczynę, okazało się, ze był zawieszony termostat. nie powiedział ze to mogła byc przyczyna. nie znam sie na mechanice, może któryś w Was bedzie wiedział czy termostat ma coś wspólnego z "przegrzaniem" silnika?

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał deviltx
    czy termostat ma coś wspólnego z "przegrzaniem" silnika?
    Pewnie, że ma i to nawet bardzo dużo wspólnego. Najprościej mówiąc teromstat do wielodrożny zawór, który pod wpływem temperatury otwiera i zamyka odpowiednie drogi przepływu czynnika chłodzącego w układzie chłodzenia silnika.

    W układzie chłodzenia silnika możemy wyróżnić obieg mały i duży. Po odpaleniu zimnego silnika czynnik chłodzący krąży jedynie w tzw. małym obiegu do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury pracy. Aby zapobiec dalszemu wzrostowi temperatury termostat powoduje przekierowanie gorącego strumienia to tzw. dużego obiegu w którym znajduje się chłodnica.

    Zawieszenie tj. zablokowanie termostatu może nastąpić w trzech położeniach:

    1. termostat otwarty na duży obieg - przypadek najczęściej spotykany i najmniej groźny, powoduje jazdę na niedogrzanym silniku i zwiększone zużycie paliwa,
    2. termostat częściowo otwarty - powoduje długie rozgrzewanie się silnika i w skrajnym przypadku moze doprowadzić do przegrzewania się silnika,
    3. termostat zamknięty na duży obieg - przypadek zdecydowanie najbardziej groźny, czynnik chłodzący kraży jedynie w tzw. małym obiegu powodując stały wzrost temperatury pracy silnika.

    U Ciebie najprawdopodobniej miał miejsce ten trzeci przypadek :cry:
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  8. #28
    deviltx
    Gość

    Domyślnie

    czyli kapitalka przy 90 tyś? hmm, naprawa boxera pewnie da po kieszeni.....

  9. #29
    deviltx
    Gość

    Domyślnie

    z góry przepraszam, ze pisze pod swoim postem.

    Zabieramy się za remont silnika 1.4 boxer z Alfy 145.
    Mechanik potrzebuje kilka wskazówek

    Czy zakładać normalne pierścienie? może macie jakieś z innej firmy, lepsze, chromowane, czy nie itp

    ogólnie jeśli ktoś kiedyś naprawiał boxera, zna jakieś tricki, może jakieś patenty co do tych silników. Mechanik ma 35 letni staż pracy, ale jeszcze nigdy nie "robił" takiego silnika, więc jeśli któryś z Was może pomóc, to byłbym wdzięczny. budżet 1 tyś zł na same części.

  10. #30
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał deviltx
    Czy zakładać normalne pierścienie? może macie jakieś z innej firmy, lepsze, chromowane, czy nie itp
    czy w 1.4 bx jest wogole jakis "wybór" ??
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

Podobne wątki

  1. słychać strzały
    Utworzone przez sixtus w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-11-2015, 11:43
  2. [145] Nie słychać pompki paliwa
    Utworzone przez adek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-01-2014, 11:33
  3. W głosnikach słychać turbine
    Utworzone przez Woda83 w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 26-04-2013, 15:23
  4. nie słychać radia
    Utworzone przez rafaddd w dziale GT
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-02-2013, 14:59
  5. Nie słychać radia
    Utworzone przez Yannkes w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 14-05-2012, 14:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory