Strona 7 z 16 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 154

Temat: [156] Vernet VS. EPS - który termostat wybrać?

  1. #61
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Mysle ze kwestia to ustalic czy ta srodkowa kreska miedzy 50 a 90 to 70 czy 80. Sebek jak nie masz kompa to najprosciej bedzie sprawdzic od zimnego auta, odpalasz i patrzysz jak wskazowka dobija do 90, moment otwarcia termostatu bedziesz przciez widzial naglym opadnieciem wskazowki na srodowa kreske. Sprawdzasz rure chlodnicy przed i po.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  2. #62
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Co to za problem podłączyc auto pod kompa? Wystarczy poprosic kogos z okolicy dysponującego odpowiednim sprzetem o sprawdzenie, albo samemu sie za to wziąsc. Nie wiem, dlaczego nadal wmawiacie sobie, że ta druga kreska to 70st.C. Jakby były dwie kreski to co wtedy?

    W tym temacie jest dużo przydatnych informacji http://www.forum.alfaholicy.org/147_...n_spark_v.html

  3. #63
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Na wskażniku kabinowym druga kreska między 50 a 90 to 70 st. - a jaki to ma odpowiednik rzeczywistej temperatury silnika - może i 80 st. Pod kompa nie mam jak podłączyć bo nikt z okolicy albo nie ma albo nie chce a jak pytałem w ASO o takie coś to wielkie oczy zrobili Mowie u mnie zasdniczo ładnie się grzeje do tych 70 st. na kokpicie i utrzymuje bez falowania, itp. Sprawdze jeszcze jak się nagrzeje do 90 czy chłodnica/rura są zimne. a jak nie to wymienie na BEHRa i będe miał czyste sumienie

  4. #64
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Nie wiem dlaczego dalej sie tak upierasz przy tych 70st.C dla drugiej kreski na wskaźniku kabinowym... Kto Ci powiedział, że to musi byc 70st.C???

  5. #65
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    bo kreska jest po środku, a jak po środku to 90-50=40/2 50+20=70 na chłopski rozum tak wychodzi
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  6. #66
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Na chłopski tak, ale też tak myślałem do czasu jak zacząłem dłubac i diagnozowac alfy... teraz cie pociesze w nowym bravo tych kresek jest.... dużo wiecej i jak to policzyc na chłopski rozum

  7. #67
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    jak dzielenie oczek na firanki
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  8. #68
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Cytat Napisał motofan Zobacz post
    bo kreska jest po środku, a jak po środku to 90-50=40/2 50+20=70 na chłopski rozum tak wychodzi
    Dokładnie tak to wynika z czystej logiki, połowa między 50 a 90 to właśnie 70

  9. #69
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Dobra pomijajac firanki jak bede miał czas to zrobie wam logi z pracy mojego termostaty fabrycznego w 156 1.9jtd oraz screeeny z wskaźnika i fesa z temp. Narazie jedynie co bede mógł zrobic to testy na postoju, gdyż w laptopie bateria poległa na amen... i jade z sieci

    Przypominam sobie tez, zę przy kabinowych 50 st.c mamy w rzeczywistosci 55st.c, a wskaźnik jest już dokładny od tej drugiej kreski. Powiem nawet, że bardzo dokładny, gdyż jak na kabinowym mamy 90st.c, to wszystkie programy do diagnostyki równiez pokazują 90st.c.
    Ostatnio edytowane przez majster ; 27-11-2011 o 19:29

  10. #70
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Na chłopski tak, ale też tak myślałem do czasu jak zacząłem dłubac i diagnozowac alfy... teraz cie pociesze w nowym bravo tych kresek jest.... dużo wiecej i jak to policzyc na chłopski rozum
    Nom tak ale birzemy na warsztat Alfe a nie Bravo i tam jest jedna kreska w połowie 50 a 90 st. Fakt, że może to odpowiadać innej temperaturze bo nie wiadomo co fabryka miała na myśli tak skalując ten zegar - może to miało poprostu ładnie wyglądać. A jak to sie ma do temperatury silnika to jeszcze inna bajka

    ---------- Post added at 19:38 ---------- Previous post was at 19:30 ----------

    I lecąc dalej tym tropem i biorąc pod uwagę, że do tych 70 st. na kabinowym grzeje się prawidłowo i utzymuje temperaturę bez wahań a także rzekome przekłamania wskaźnika o 10 st. to i tak temperatura jest za małą bo 70+10=80 a powinno być 90!

    A mam jeszcze jedno pytanie czy za temperaturę na wskaźniku kabinowym jest odpowiedzialny czujnik temperatury bo ja wymieniłem na Verneta bez wymiany czujnika i czy ten czujnik ma wpływ na temperaturę pracy silnika?

    ---------- Post added at 19:43 ---------- Previous post was at 19:38 ----------

    Temperatura powinna utrzymywać się na 90 st. i najwyraźniej coś jest nie halo z tymi vernetami skoro gro ludzi po wymianie na Behra ma 90 st bez wahań, itp.
    I tu sprawa by się zamkneła - wymiana i po sprawie - gorzej jak po wymianie będzie to samo bo jedno mi nie daje spokoju Behr ma niższą temp. otwarcia niż Vernet to chyba tym bardziej będzie się nie dogrzewał?

    ---------- Post added at 19:48 ---------- Previous post was at 19:43 ----------

    Ja by termostat był otwarty cały czas to by się wcale nie nagrzewał do 70 st (na kabinowym) albo trwalo by to wieki a tu jest wszystko ok. Jeżeli by puszczał na cały obieg a nie tak jak Behr 0-1-2 to by temperatura dochodzila do 90 i spadała - były by wahania a tego brak.

    ---------- Post added at 19:49 ---------- Previous post was at 19:48 ----------

    Albo pocisne paredziesiąt kilosów na kompa albo wymienie na Behra. Jesze raz pojade w tym tygodniu do ASO i zobaczymy co powiedzą

Podobne wątki

  1. Termostat Vernet
    Utworzone przez dziadyga1500 w dziale GT
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-02-2015, 17:05
  2. [159] Termostat Wahler,Vernet,Gates-który najlepszy???
    Utworzone przez pabloXXL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 16-06-2014, 08:24
  3. Termostat Vernet TH6978.88J
    Utworzone przez ARdaviotz156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-01-2013, 12:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory