Strona 15 z 19 PierwszyPierwszy ... 5678910111213141516171819 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 189

Temat: Alfa Romeo 159

  1. #141
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Franek Strzelba Zobacz post
    EGR możesz sprawdzić FES'em - jest tam parametr stopnia otwarcia zaworu (jeżeli wartość będzie stała to znaczy, że jest zawieszony w jednej pozycji, a tym samym niesprawny). Z opisów userów jasno także wynika, że auto jest mułowate i brakuje mu mocy szczególnie na niższych obrotach.

    Wymiana rozrządu jest sprawą dość dziwną Otóż interwał wymiany w książce serwisowej to jedno, praktyka serwisów to drugie, a charakterystyka jazdy w różnych krajach to trzecie... Książka podaje chyba 150.000 km na pierwszą wymianę. Ale do tego przebiegu wstrzymują się chyba tylko Niemcy i Włosi. W Polsce serwisy zalecają wymianę po 90.000 km, a niektóre nawet po 60.000 km (!). W Beneluxie robi się po 120.000 km.
    Krótka dyskusja na ten temat: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...dm_150_km.html

    Wysyłam Ci mój nr na PW.
    Generalnie - EGR-em bym się nie przejmował, bo to jest pierdoła a jego diagnostyka nie jest łatwa w warunkach "polowych", jeśli ktoś nie dysponuje komputerem i oprogramowaniem.
    Dwumasówka - jeżeli przy gaszeniu auta słychać wyraźne, metaliczne telepanie z okolic sprzęgła, a nie słychać tego, jeśli auto zgasi się z wciśniętym sprzęgłem - to jest to objaw kończącej się dwumasówki.
    Maglownica - sprawdzić, czy nie ma wycieków - dość kosztowny temat do naprawy i w porównaniu z tym EGR to jest naprawdę pryszcz. Maglownica w taniej opcji to 1400 PLN.
    Turbina - jeśli bardzo głośno gwizda albo jest obrzygana olejem - trzeba założyć, że jest do wymiany - wersja optymistyczna - 1100 PLN znika.
    Jeżeli jęczy pompa wspomagania - niekoniecznie może to oznaczać awarię pompy - warto zaobserwować wtedy, jak się zachowuje płyn w zbiorniczku do wspomagania. Jeśli płyn płynie przez zbiorniczek z siłą wodospadu, pieniąc się, to do wymiany jest sam zbiorniczek - całość operacji zamyka się w 200 PLN. Jeśli ktoś będzie dłużej jeździł z uszkodzonym zbiorniczkiem - przytrze pompę.
    PAsek rozrządu - co 100 tysięcy, częściej nie ma sensu, 120 też wytrzymuje.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  2. #142
    Użytkownik Romeo Avatar michałsnk
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    w Sanoku
    Auto
    W domu : Terenówka, Alfa Romeo 156 JTD 105 ps 255Nm,Berlingo 1.9D (XUD) wolnossące.
    Postów
    515

    Domyślnie

    Moje pytanie czy wersja 210 konna 2.4 JTDM nie ma filtra cząstek stałych ,a 200 konna go ma ?

  3. #143
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    z tego co mia wiadomo to kazda 159 ma DPF 8v,16V i 20 V bez wzgledu na moc

  4. #144
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Maikel
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    ALFA ROMEO 159, ASTRA II
    Postów
    333

    Domyślnie

    Witam mam takie pytanie do forumowiczów czy oglądał ktoś już to ogłoszenie http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-giu...C21759418.html bądź może widział je na żywo , proszę o opinie zamierzam podjechać i oglądnąć je w tym tygodniu ale mam strasznie daleko i chciałbym się dowiedzieć trochę więcej zanim pojadę bo niestety mam tam prawie 500 km ... z góry dziękuje za odpowiedzi....

  5. #145
    Użytkownik Znawca Avatar Paweł_
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Giulietta
    Postów
    1,233

    Domyślnie

    automat? nie znam się ale chyba jak Ci się zepsuje ten mechanizm, to mało kasy nie wydasz, cena może być dlatego tak bardzo atrakcyjna, bo coś z tym automatem może być nie tak

  6. #146
    Użytkownik Romeo Avatar michałsnk
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    w Sanoku
    Auto
    W domu : Terenówka, Alfa Romeo 156 JTD 105 ps 255Nm,Berlingo 1.9D (XUD) wolnossące.
    Postów
    515

    Domyślnie

    Tak tylko pytałem bo w AŚ pisało ,że 200 konna miał go od początku 2.4 JTDm ,a 210 konna niekoniecznie

  7. #147
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Nie straszcie tak tym automatem - ja kupiłem powypadkowe z automatem, jeżdżę nim od ponad 4 lat i jakoś nic się na razie (odpukać) nie zepsuło...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  8. #148
    Użytkownik Romeo Avatar michałsnk
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    w Sanoku
    Auto
    W domu : Terenówka, Alfa Romeo 156 JTD 105 ps 255Nm,Berlingo 1.9D (XUD) wolnossące.
    Postów
    515

    Domyślnie

    radosuaf Giuliette kupiłeś ''bitą'' ? w automatach olej zmieniać i '' ma być'' nie wozić się na luzie ( tu się mogą wypowiedzieć specjaliści od skrzyń biegów ) nie jest wtedy smarowana o ile dobrze pamiętam ( do waszej weryfikacji )

  9. #149
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał michałsnk Zobacz post
    radosuaf Giuliette kupiłeś ''bitą'' ?
    taaa - 4 lata temu ?

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    ja kupiłem powypadkowe z automatem, jeżdżę nim od ponad 4 lat








  10. #150
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Giulia 2.0 200KM
    Postów
    55

    Domyślnie

    Witam
    Jako że noszę się z zamiarem nabycia Alfy 159SW 16V 150KM '07 to proszę bardziej doświadczonych kolegów o wyjaśnienie kilku kwestii:
    1. Do czego odnosi się wg VIN-u kolor wewnętrzny (COLINT) - wykładzina na podłodze czy fotele i boczki drzwi? Jeśli do drzwi to czy niezgodność tego co mówi VIN ze stanem faktycznym powinna budzić niepokój?
    2. Czy w przypadku skórzanych foteli na zagłówkach zawsze pojawiało się logo AR?
    3. Wg VIN-u w opcjach pojawia się dodatkowa nagrzewnica (52Y) - zapewne to związane z tym że auto pochodzi ze Skandynawii ale cóż to może być?
    4. To pytanie powinienem raczej zadać koledze który dekoduje numery VIN ale skoro już tu piszę to może się ktoś orientuje. Czy jeśli historia interwwencji kończy się w pewnym momencie (przy niskim przebiegu, po ok. 2 latach od zakupu) to znaczy że potem już auto nie było serwisowane z ASO czy może po prostu nie wszystko tam trafia?

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory