Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Temat: [156] przyjemnośc jazdy a wytrzymałość zawieszenie

  1. #21
    Administrator weteran Romeo Avatar ozzy
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Maserati Levante S 3.0V6 benzina
    Postów
    915

    Domyślnie

    Jak jeździć, żeby nie płacić? Jest bardzo prosta rada, a właściwie 3 rady.
    1. Dbać o zawieszenie, tzn. jeżeli wahacz jest do wymiany, to nie czekać pół roku aż reszta poleci. Jak wiecie, wahacze w AR (np. 166) są górne i dolne, jeżeli dolny jest do wymiany to wymienić jak najszybciej, w przeciwnym wypadku ten górny będzie dodatkowo obciążony i szybciej padnie.
    2. Unikać felg 16" i większych. Wiem, wiem, wyglądają zabójczo, dodają stylu, szyku i designu (jeżeli są oryginalne AR :mrgreen: ). Ale drogi mamy jakie mamy.
    3. Unikać opon niskoprofilowych, a jeżeli już to ja bym sugerował troszkę mniejsze ciśnienie w oponach (ja powinienem mieć w AR 166 ciśnienie 2.3, ale okazało się że z 2.1 jeździ DUŻO lepiej). Opony również amortyzują wszelkie uderzenia. W tym punkcie możecie się ze mną nie zgodzić, ale mówię z praktyki, 2.1 w moich oponach i auto inaczej jedzie.

    Z powyższych uwag okazuje się, że najlepiej jest jeździć na 15" ciut wyższych oponach. I taka jest prawda. Wtedy zawieszenie będzie dłużej sprawne.
    Jest: Maserati Levante S
    Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.

  2. #22
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    1. - O amortyzatory dbam, wsłuchuje się w stukania itp.
    2.- Felgi 17"
    3.- Opony 225/45 ciśnienie 2.2bara
    4.- Obniżone i utwardzone zawieszenie (taką kupiłem z Włoch)



    Dziury to wypatruje jak tylko się da ale i tak jak jakaś nową to nie uchronię Alfinki przed naszą polską....
    Od sierpnia 2007 jeżdżę nią po Polsce, w łodzi szczególnie i nic nie puka, nic nie skrzypi.Jak na razie OK.

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Skoro o zawieszeniu mowa.
    To mam takie pytanie: jak zbudowane jest tylne zwieszenie w AR 156 sedan? Oraz jaki element ulega w nim najszybszemu zużyciu.
    Pytam ponieważ zauważyłem u swojej 156 taki oto objaw (mowa o tylnym zawieszeniu) podczas jazdy na niewielkich nierównościach dochodzą do wnętrza głuche, niezbyt głośne stuki. Kojarzy mi się to (chociaż nie wiem czy słusznie) z wybitymi tulejkami mocowań wahaczy... Czy jest to możliwe?
    Poza tym kiedy chwycę za tylne koło (samochód stoi na kołach) i potrząsnę nim bardzo, ale to bardzo mocno, to czuć delikatny luz. Czym może to być spowodowane? Niedokręconą piastą?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tylne zawieszenie w AR 156 jest wielowahaczowe no i oczywiście jest w nim wiele elementów gumowo-metalowych. Często wybijają się tuleje wahaczy poprzecznych. Każdy taki wahacz poprzeczny składa się z 2 elementów. Taki 1 element kosztuje ok 50 zł. Ale żeby sprawdzić, co jest luźne najlepiej podjechać na tzw. szarpaki - wtedy wszystko będzie widać jak na dłoni.

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    klocki LEGO z tyłnego zawieszenia.
    -

    -


    -

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    Tylne zawieszenie w AR 156 jest wielowahaczowe no i oczywiście jest w nim wiele elementów gumowo-metalowych. Często wybijają się tuleje wahaczy poprzecznych. Każdy taki wahacz poprzeczny składa się z 2 elementów. Taki 1 element kosztuje ok 50 zł. Ale żeby sprawdzić, co jest luźne najlepiej podjechać na tzw. szarpaki - wtedy wszystko będzie widać jak na dłoni.
    Dzięki za opis zawieszenia. No fakt - nie pomyślałem o tym by podjechać na szarpaki, co uczynię jak tylko będę przejeżdżał w pobliżu SKP.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-06-2015, 22:46
  2. eibach - wytrzymałość
    Utworzone przez LIGAR w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-09-2012, 11:25
  3. Wytrzymałość amortyzatorów
    Utworzone przez Qki w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 31-12-2010, 01:37
  4. Silnik JTS i wytrzymałość!
    Utworzone przez Wuniek w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 24-08-2010, 23:14
  5. Wytrzymałość TSparków
    Utworzone przez Piotrek w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 03-12-2007, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory