Strona 8 z 16 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 154

Temat: [156] Vernet VS. EPS - który termostat wybrać?

  1. #71
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    W JTD temperastura pracy nigdy nie powinna wynosić 90C (konstruktorzy takiej temperatury nie zakładali) - skąd takie błedne stwierdzenie????? I bieg wentylatora załącza się juz przy 92C i zbija temperaturę (dla porównania w TSie jest to 98C) Wskaźnik kabinowy nie jest wskaźnikiem liniowym, więc twierdzenie że kreska pomiedzy 50C a 90C jest błędne. Obecnie oferowane termostaty BEHRa nie mają już temp. otwarcia 78C tylko ok 86C i dlatego utrzymuja wyższe temperatury pracy silnika - fiat wprowadził tę zmianę z początkiem 2006roku. Po co bić tutaj jeszcze o tym pianę jak wystarczy przeczytać podwieszony temat o termostatach - tam sa wszystkie informacje...
    PS Termostat należy wymienić razem z czujnikiem
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #72
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    PS Termostat należy wymienić razem z czujnikiem
    Dokładnie tak jak Maciek pisze. Mi też proponował mechanik przekładkę samego termostatu bez nowego czujnika. Wolałem dołożyć kilkanaście złociszy i mieć spokój, jestem zadowolony bo żadnych problemów nie mam i niepewności "a może czujnik". Tak więc nie oszczędzajcie koledzy tych paru złotych bo nie warto.

  3. #73
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    A ja w swoim starym rocznym vernecie zrobiłem test, wlałem w niego zimnej wody i nie mógł jej utrzymać, woda wyciekała drugim końcem przez zawór. Przegięcie żeby termostat wytrzymał tylko rok. Teraz mam drugiego verneta i jak mi się takie coś powtórzy to chrzanie te vernety i następny kupuję behra.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  4. #74
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Osięciny / Włocławek
    Auto
    Brak :(
    Postów
    134

    Domyślnie

    Ja się przyznaje, rezystor chłodnicy był padnięty i nie załączył chłodzenia, przegrzałem swój termostat. Teraz wskazówka podczas jazdy pracuje, nie trzyma stałej temperatury ~90 stopni, silnik benzynowy chyba powinien mieć cały czas te 90...myślicie że nowy vernet 6505.88 będzie dobrze trzymał stałą temperaturę? Czy lepiej zapakować behra? Czujnik temperatury mam nowy(mimo że stary był dobry), na opakowaniu jest oznaczenie EPS 1.830.227.
    Alfa Romeo 156 2.0 TwinSpark 1999 M.1.5.5

  5. #75
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    to ja może tez przegrzałem swój stary termostat bo jak chłodnicę mialem zgnitą to temperaturka dochodziła kilka razy do 110st.

    ---------- Post added at 14:55 ---------- Previous post was at 14:54 ----------

    ale czujnika temp nie wymieniałem, nie widzę sensu skoro jest dobry, idąc tą drogą przy każdej wymianie świec można wymieniać razem z nimi kable WN i cewki dla zasady?
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  6. #76
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    W samochodach gdzie kable nie są tak drogie jak w TS często ludzie profilaktycznie wymieniają kable + świece. W alfach mamy jednak nieco inną sytuację w tej kwestii. Ceny zarówno kabli jak i świec są dosyć wysokie, w przeciwieństwie do kosztu czujnika w termostacie

  7. #77
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Maciek-156 a Ty co byś u mnie obstawiał, skoro na wyświetlaczu mam te umowne 70 st do których ładnie się grzeje i węże oraz chłodnia są letnie, termostat verneta bez wymiany czujnka:
    - termostat
    - czujnik
    - a może wszystko gra (w co wątpie)
    Byłem dzisiaj w ASO - jakie tam tumany pracująalbo nie umieją obsługiwać kompa albo co - mówie, ze chcem sprawdzić temperaturę silnika to delikatnie mówiąc zostałem spławiony. A mechanik mi mówi, ze wszystko dobrze a wskaźnik jest orientacyjny i porównuje mi Alfe chyba do fiata 126 p, "wie Pan w innych samochodach nawet nie było wskażnika temperatury, albo były lamplki sygnalizujące wyższą temperaturę" Mówie ale jk jest to powinien działać prawidłowo, to może poduchy też wymontuje bo zasadniczo nie korzystam

  8. #78
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Ja ju tego nie ogarniam... moja psychika przy tobie wymieka, gdyż ile razy można tłumaczyc jedno i to samo w kółko... Tak jak napisał Ci Maciek-156, sprawny układ na nowym termostacie Behr (pozmianowym) bedzie utrzymywał sobie temp. 88st.C - miałem taki i wiem. Jak Ci już pisałem wskaźnik jest dokładny (pokładowy) od tej drugiej kreski czyli od 80st.C, a nie jak ktos na siłe chce mi wmówic że jest to 70st.C (a może włosi zrobili to celowo?). Jedz na jakiegos spota, popros kogos o podłączenie pod fesa i bedziesz wszystko wiedział. Sprawdzałem to już kilkanascie razy w alfach z silnikami jtd i nigdy nie było pomyłki, co do poprawnosci działania termostatu (swój tez tak zdiagnozowałem)...

    Mam ORYGINALNY FABRYCZNY TERMOSTAT MONTOWANY NA PIERWSZY MONTAŻ I UTRZYMUJE MI ON TEMP. 78ST.C, co jest ok. 2mm przed druga kreską... - pompa wody nowa, nowy płyn chłodniczy, a chodnica jak nowa bez połamanych lamelek i czysta...

  9. #79
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Sebek tak jak napisał Maciek i Majster, sprawdź sobie na komputerze koniecznie aby rozwiać wątpliwości. Drugi sposób mniej dokładny niż komputer to ściskanie rurek i sprawdzanie czy ciepłe. U Ciebie piszesz że węże i chłodnica są letnie ale nam wszystkim trudno stwierdzić przy jakiej temperaturze się nagrzały, to Ty musisz sam to zaobserwować. Na pewno górny wąż w tym i chodnica nie mogą być ciepłe ani letnie dopóki silnik nie osiągnie min. 70st. Trzeci sposób aby dowiedzieć się czy termostat sprawny, to odkręcenie termostatu i nalanie do niego zimnej wody z kranu, jak woda będzie schodzić dołem to zawór nie trzyma i masz termostat do wymiany i ot cała filozofia. Ja taki test przeprowadziłem na swoim- był cały czas otwarty. W środku Vernetów jest taka gumowa uszczelka, u mnie była poskręcania, być może pod wysoką temperaturą się zagotowała.

    ---------- Post added at 20:57 ---------- Previous post was at 20:55 ----------

    Aha Puotek namówiłeś mnie i dziś wymieniłem czujnik temperatury, było mi wstyd że tego nie zrobiłem hehe
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  10. #80
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Tak ale Ty cały czas piszesz o oryginalnym Behr-u, który ma niższą temperaturę otwarcia od Verneta, którego ja mam a skoro na Behr-u pokazuje (na desce 70 st. czy tak jak Ty uważasz 80 a na silniku 88 st) i jest to prawidłowa temperatura to na Vernecie tym bardziej powinien pokazywać 90 st.

    I skoro 80 na kokpicie to jest prawidłowe wskazanie to dla tych co pokazuje 90 - silnik się przegżewa?

    Spoty się w moim regionie nie szykują a cisnąc kilkaset km do innego ASO albo na spot to i wyjdzie nowy termostat

Podobne wątki

  1. Termostat Vernet
    Utworzone przez dziadyga1500 w dziale GT
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-02-2015, 17:05
  2. [159] Termostat Wahler,Vernet,Gates-który najlepszy???
    Utworzone przez pabloXXL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 16-06-2014, 08:24
  3. Termostat Vernet TH6978.88J
    Utworzone przez ARdaviotz156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-01-2013, 12:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory