No niby tak... ale co z zaufania, jak nie ma doświadczenia?Napisał Robal
![]()
No niby tak... ale co z zaufania, jak nie ma doświadczenia?Napisał Robal
![]()
Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
To 145 boxerek oczywiście!
No i dziś wymieniłem olej w skrzyni. Wlałem Elf'a 80W-90.
Ten który wylał się ze skrzyni wyglądał szczerze mówiąc tragicznie, ale już świeżutki wlany. Panowie mechanicy pochodzili jeszcze pooglądali, poruszali przednimi kołami i od razu poszedł do wymianu drążek z prawej strony, potem jeszcze szybki rzut oka i następne wahacze, oba przednie. A już po tym wszystkim to jeszcze tylko ustawienie zbieżności. I tak wyskakując na szybką wymianę oleju w skrzyni wróciłem z nowym olejem, nowym drążkiem, nowymi wahaczami i ustawioną zbieżnością kół.
W sumie 5 stów poszło![]()
Ale za to jak się teraz jedziei nic nie stuka :mrgreen: , przez to wszystko nie zwrociłem nawet uwagi czy poprawiła się jakość działania skrzyni biegów.
Była: 145 - 1,3 Boxer
Jest: 156 - 1,9 JTD SW
Witam!
W przyszłym tygodniu odstawiam moją 145 do mechanika na wymianę podstawowych płynów. Chce wymienić olej, filtr oleju, olej skrzyni skrzyni biegów, chciałbym zasięgnąć rady jaki olej <wcześniej lany był półsyntetyk>, bo o oleju do skrzyni już się naczytałemco jeszcze polecacie wymienić świeżemu posiadaczowi 145? Na taką pierwszą wizytę chce przeznaczyć 500-600 pln. Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Mnie też w niedługim czasie czeka wymiana oleju w skrzyni i jakoś sie nie mogę zebrać :mrgreen:
Ostatnio edytowane przez as ; 16-08-2009 o 14:14
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.
Ja mam taki motyw, że wsteczny mi ciężko wchodzi (nie rozgrzany silnik - ma to jakieś znaczenie? Głównie wstecznego się używa zaraz po starcie aby z miejsca postoju wyjechać, także jest to klopotliwe :]), wrzucam wtedy na jedynke i wtedy już "wstęga" zaskakuje ładnie - to wina oleju?
@Lopezius
Ile wyniosła Cie wymiana drążka? Ile taka jedna kosztuje? (wjechałem na krawężnik i nie wykluczone, że do wymiany będzie :/)
ps. A nie powinno się od razu obu wymieniać - tak gdzieś zasłyszałem?
Mnie również wsteczny niekiedy ciężko wskakuje, ale po ponownym wysprzęgleniu i zasprzęgleniu jest OK. Nie wydaje mi się, aby była to wina oleju - te skrzynie chyba tak już mają :|Napisał oran
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.
Co do wstecznego też tak mam, i mimo wymiany oleju jest tak samo, więc ten typ tak już chyba ma.Napisał oran
Co do wymiany samej końcówki drążka to wyszło to mniej więcej 120 zł, (część + robocizna), tak mi się wydaje bo zanim zabrali się za wahacze powiedzieli mi 140 zł a w tym była już wliczona wymiana oleju w skrzyni (a jak się pytałem ile sama wymiana oleju to mówił że dwie dychy).
A czy trzeba wymieniać od razu oba, nie wiem, powiedział mi że tem z lewej jest jeszcze całkiem dobry.
Jeśli to kogoś interesuje to napiszę jeszcze że w sumie za wymianę oleju w skrzyni (olej kupiłem osobno), wymianę prawej końcówki drążka (część + robota), oraz wymianę obu wahaczy przednich (części + robota) zapłaciłem 420 zł, do tego doszło jeszcze sprawdzenie geometrii i ustawienie zbieżności (w innym warsztacie) 80 zł. Czyli w sumie 500 + olej.
Była: 145 - 1,3 Boxer
Jest: 156 - 1,9 JTD SW
Aha, dzięki za odpowiedź.
To w sumie się ciesze co do tej wsteki
Dobrze, że tak tanio za wymiane końcówek, jak się okaże, że bede musiał je wymienić to nie wydam na to majątku.
Tak apropo cen - myślałem, że naprawde części do Alf będą drogie i trudno dostępne, tak mówią przecież stereotypy. Co okazało się nie prawdą - być może częściowo dlatego, że mam boxera i części są w miare tanie do niego.
Ale takie rzeczy jak elementy karoseri (musiałem klape wymienić bo walnąłem w płot po obrocie o 180 stopni [za szybko jechałem...] :/) są łatwo dostępne i tanie (za klape dałem 130 zł, ale lakier nie można powiedzieć, że jest dobry), teraz poluje na bordowe drzwi (kolor 195/A rosso proteo
). :]
ps. Swoją drogą ciekawe czemu tak się z tym wstecznym dzieje?
EDIT:
@Down - Rosik
Czyli podobnie jak ja, tyle, że ja zawsze jedynke wrzucam (jakoś mi ją najłatwiej "znaleźć"), co ciekawe ZAWSZE przy wyłączonym silniku wsteka wchodzi idealnie.
w 155 wsteczny też nie zawsze chce wejść... bardzo niefajnie jak się akurat nawraca na wąskiej dróżce i z daleka nadjeżdża coś rozpędzonego :/
zwykle wrzucam inny bieg i leciutko popuszczam sprzęgło i wtedy wrzucam wsteczny. wchodzi jak masełko![]()
Napisał Rosik
Patrz, a ja myślalam, że to tylko mój sposób :mrgreen: , pomaga też puszczenie sprzęgła, ponowne wciśnięcie i kolejna próba![]()
BTW - wymiana oleju w mojej skrzyni realnie pomogła w jej pracyPozdr. 8)