Strona 13 z 16 PierwszyPierwszy ... 345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 154

Temat: [156] Vernet VS. EPS - który termostat wybrać?

  1. #121
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    miałem Verneta, wytrzymał 4 lata. ale jeszcze w miarę trzymał, zmieniłem na orygnał bo się pospieszyłem za bardzo i jest różnicy kilka stopni.
    Przed wymianą było na trasie równo z pierwsza kreską co odpowiada na examinerze 80-82 stopnie, po wymianie jest 85 - 87 na trasie, na postoju pare mm przed srodkiem, czyli rzeczywista temp. ok 95. Nie wiem czy warto płacić 250 zł za te parę stopni.
    Elektryk mówił ze w alfach starszego typu gdzie są dwa czujniki temp. 97-99 chyba, to wskaźnik zaniża ok 10 stopni, w nowszych tam gdzie jeden czujnik tylko pokazuje wskaźnik dobrze.
    Jakby ktoś bardzo potrzebował to mam 4 letniego Verneta w stanie prawie dobrym
    Ostatnio edytowane przez Kacper_agh ; 03-12-2011 o 21:10
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  2. #122
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Nie mówił ja tobie, że ta druga kreska to nie 70st.C możesz wysłac w podziece czekolade na mikołaja, adres podam na priv
    He, he fakt, że druga kreska na wskaźniku odpowiada ok 80 st. temperatury silnika. Ale jak by nie było to w czasie jazdy utrzymuje się średnia temperatura 84 st. a nie powinno być równo 90 ?

    ---------- Post added at 21:18 ---------- Previous post was at 21:11 ----------

    I czemu na postoju temperatura dochodziła do 94 st. a termostat jej nie zbijał oraz czy to normalne, że po włączeniu ogrzewania temperatura spadała nawet do 70?

    ---------- Post added at 21:20 ---------- Previous post was at 21:18 ----------

    Cytat Napisał Kacper_agh Zobacz post
    Elektryk mówił ze w alfach starszego typu gdzie są dwa czujniki temp. 97-99 chyba, to wskaźnik zaniża ok 10 stopni, w nowszych tam gdzie jeden czujnik tylko pokazuje wskaźnik dobrze.
    Jakby ktoś bardzo potrzebował to mam 4 letniego Verneta w stanie prawie dobrym
    Właśnie jak to stwierdzić czy są 2 czy 1 bo ja z mechaniki to nie bardzo....

  3. #123
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Cytat Napisał SEBEK Zobacz post
    He, he fakt, że druga kreska na wskaźniku odpowiada ok 80 st. temperatury silnika. Ale jak by nie było to w czasie jazdy utrzymuje się średnia temperatura 84 st. a nie powinno być równo 90 ?

    ---------- Post added at 21:18 ---------- Previous post was at 21:11 ----------

    I czemu na postoju temperatura dochodziła do 94 st. a termostat jej nie zbijał oraz czy to normalne, że po włączeniu ogrzewania temperatura spadała nawet do 70?

    ---------- Post added at 21:20 ---------- Previous post was at 21:18 ----------


    Właśnie jak to stwierdzić czy są 2 czy 1 bo ja z mechaniki to nie bardzo....
    Jeden czujnik jest w termostacie a drugi w bloku 3 cm od termostatu w strone grodzi. A jak jest jeden to tylko w termostacie.
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  4. #124
    Użytkownik Świeżak Avatar RALFTYCHY
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    TYCHY
    Auto
    AlfaRomeo156 1,9JTDm.2003 16v
    Postów
    88

    Domyślnie

    Słuchajcie Maćka 156 a wam prawdę powie przeczytajcie od początku jak termostat to tylko behr pozdro

  5. #125
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Oj tam mi narazie Vernet pracuje dobrze, ale jak zrobi psikusa to wymieniam na Behra.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  6. #126
    darian124
    Gość

    Domyślnie

    Ja ostatnio założyłem verneta i jest bez problemu, tyle ze przy tych temperaturach to teraz ciezko ma sie zagrzac na postoju, trzeba sie przejechac kawalek zeby wykazalo prawidlowa temperature. a za termostat dalem 185, zakladalem sam.
    Pozdrawiam

  7. #127
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Dziś jeszcze raz podpinałem i jeździłem - średnia temperatura przy obrotach 2-3 tyś utrzymywała się na poziomie 82-84 st. (na zewnątrz 5 st. C)
    Pytanie - czy to dobra temperatura czy powinno być zawsze równo 90 st.?

    Na postoju (ok 30 min + czasem przygazówka) temperatura doszła do 95 st i prawdopodobnie termostat zadziałał bo spadła do 88 st. i powoli znowu

    Temperatura ok 90 st. na postoju, włączam nawiew (24 st na 2/3 siły nadmuchu) temperatura spada nawet do 70 st
    Pytanie - czy to normalne?

  8. #128
    Użytkownik Romeo Avatar maciekm88
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Słupsk/Kępno
    Auto
    156 2.4 JTD 2003r
    Postów
    799

    Domyślnie

    z pewnością nie jest normalne to, że tak bardzo spada przy odkręceniu nawiewu. u mnie też spada, ale trochę mniej, bo z około 83-85stopni, do 78-80stopni. czyli też nie tak jak powinno być paragon od termostatu niestety zagubiony...

  9. #129
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Przy takich zimnych dniach temperatura będzie poniżej 90 niezależnie czy włączę ogrzewanie czy nie. Mam nowy czujnik oraz termostat, przy niskich temperaturach trzeba dłużej jeździć aby temperatura wyrównała się do 90 między silnikiem a chłodnicą. Jak jest tak zimno to można jeździć nawet z 10 minut zanim silnik osiągnie 90st, sprawdzane- do tego czasu chłodnica i rura zimne.
    Ostatnio edytowane przez motofan ; 04-12-2011 o 18:53 Powód: Update
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  10. #130
    Użytkownik Romeo Avatar maciekm88
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Słupsk/Kępno
    Auto
    156 2.4 JTD 2003r
    Postów
    799

    Domyślnie

    zgadzam się, tylko u mnie jest tak nawet w trasie powyżej 100km...wymienię przepływkę, wahacze i kolejny będzie termostat

Podobne wątki

  1. Termostat Vernet
    Utworzone przez dziadyga1500 w dziale GT
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-02-2015, 17:05
  2. [159] Termostat Wahler,Vernet,Gates-który najlepszy???
    Utworzone przez pabloXXL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 16-06-2014, 08:24
  3. Termostat Vernet TH6978.88J
    Utworzone przez ARdaviotz156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-01-2013, 12:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory