Strona 12 z 152 PierwszyPierwszy ... 234567891011121314151617181920212262112 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #111
    Robert_159
    Gość

    Domyślnie

    Jeszcze jedno pytanko odnośnie czyszczenia kolektora. Będąc w warsztacie u faceta który wydaje się, że ma jakieś pojęcie o mechanice zaproponował mi czyszczenie kolektora wraz z EGR-em bez rozbierania. Podłącza aparaturę która ma za zadanie usunąć wszystkie naloty i sadze. Koszt 350 zł. Wykonuje się to wraz z wymianą oleju. Czy ktoś coś takiego robił ?

  2. #112
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Robert_159 Zobacz post
    W takim razie odpowiedzcie na pytanie laika co z pierwszym elementem przed kolektorem czyli EGR-em. Gdzie nie czytam na temat problemu z EGR-em to napotykam porady typu wyjmij, wyczyść i zaślep blaszką z czterema dziurkami. Ok, szybka i tania sprawa do zrobienia ale nawiązując do Waszej dyskusji to po coś ten EGR został skonstruowany i powinien spełniać swoją funkcję a chyba jednak tak do końca nie jest skoro w ofercie serwisowej koncernu Fiata jest sławetna blaszka. Po krótkich przemyśleniach nasuwa mi się jedna myśl, że inżynierowie chyba też się mylą.
    EGR spełnia ważną funkcję, jeśli chodzi o poziom emisji zanieczyszczeń - przeczytaj sobie opis http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin
    Wadą tych urządzeń jest to, że przechodzące przez nie spaliny zanieczyszczają ruchome elementy, powodując wcześniej czy później zablokowanie zaworu. Blaszka ma za zadanie ograniczenie brudzenia się kolektora dolotowego.

    ---------- Post added at 07:45 ---------- Previous post was at 07:43 ----------

    Cytat Napisał Robert_159 Zobacz post
    Jeszcze jedno pytanko odnośnie czyszczenia kolektora. Będąc w warsztacie u faceta który wydaje się, że ma jakieś pojęcie o mechanice zaproponował mi czyszczenie kolektora wraz z EGR-em bez rozbierania. Podłącza aparaturę która ma za zadanie usunąć wszystkie naloty i sadze. Koszt 350 zł. Wykonuje się to wraz z wymianą oleju. Czy ktoś coś takiego robił ?
    Wiesz co - skoro kolektor potrafi być tak zabrudzony, że naprawdę agresywne środki nie potrafią same usunąć sadzy z niego (wewnątrz potrafi być po pół centymetra nagaru na ściankach kolektora, szczególnie w końcowej jego części) i trzeba pomagać sobie np. szczotką drucianą, to osobiście nie wierzę w skuteczność jakiejś aparatury, która to ma niby usunąć. To są zbyt mocno przylegające zanieczyszczenia, żeby je się dało ot tak "wypłukać".
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  3. #113
    Robert_159
    Gość

    Domyślnie

    Wiesz co - skoro kolektor potrafi być tak zabrudzony, że naprawdę agresywne środki nie potrafią same usunąć sadzy z niego (wewnątrz potrafi być po pół centymetra nagaru na ściankach kolektora, szczególnie w końcowej jego części) i trzeba pomagać sobie np. szczotką drucianą, to osobiście nie wierzę w skuteczność jakiejś aparatury, która to ma niby usunąć. To są zbyt mocno przylegające zanieczyszczenia, żeby je się dało ot tak "wypłukać".[/QUOTE]

    Czyszczenie jakąś aparaturą miało by prawdopodobnie sens ale np. co drugą wymianę oleju czyli co ok. 30 tys. km co by utrzymało kolektor w dobrej kondycji tylko koszt usługi jest dość wysoki. Jeszcze jedna istotna sprawa to, że nie zweryfikujemy faktycznego stanu kolektora bez rozbiórki i tu mam pytanie o przykładowy koszt czyszczenia kolektora z demontażem?

  4. #114
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,549

    Domyślnie

    Cytat Napisał Robert_159 Zobacz post
    Czyszczenie jakąś aparaturą miało by prawdopodobnie sens ale np. co drugą wymianę oleju czyli co ok. 30 tys. km co by utrzymało kolektor w dobrej kondycji tylko koszt usługi jest dość wysoki. Jeszcze jedna istotna sprawa to, że nie zweryfikujemy faktycznego stanu kolektora bez rozbiórki i tu mam pytanie o przykładowy koszt czyszczenia kolektora z demontażem?
    Koszt samej wymiany już w tym wątku podawałem, do tego czyszczenie. Jest z tym parę godzin roboty bo i pompę wrtysków i rozrząt się ściąga. Robocizna mechanika to było 350zł + VAT (430), ale wymianiał mi jeszcze rolkę i naciągacz paska. Za rozebranie, czyszczenie i złożenie kolektora pewnie jeszcze ze 100 trzeba dorzucić
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 06-12-2011 o 22:08

  5. #115
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    ...
    Jest z tym parę godzin roboty bo i pompę wrtysków i rozrząt się ściąga.
    ...
    Nie trzeba rozpinać rozrządu do wyciągnięcia pompy

  6. #116
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,549

    Domyślnie

    słyszałem że jest trick jakiś i da się to bez. ktoś mi mówił że coś tam się ściąga, ale sam pasek na kołach sie blokuje zawiązując. nie wnikałem, bo zdecydowałem i tak wymienić pasek na nowy. w każdym razie cenowo to wielkiej różnicy raczej nie zrobi

  7. #117
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Kolego Wiśnia
    Mijasz się z prawdą bagatelizując [(...) jasne, że zawirowania pomagają (...) to twoje słowa] sprawę ruchu wirowego powietrza w procesie tworzenia mieszaniny palnej w silnikach ZS. Dzięki ruchowi wirowemu powietrza zapoczątkowanemu w układzie dolotowym następuje DYSTRYBUCJA , ROZPROWADZENIE (czy jak chcesz to nazwać) paliwa w całej komorze spalania, a jest to warunek niezbędny do wytworzenia właściwej mieszaniny palnej. Możesz zwiększać w nieskończoność cisnienie wtrysku i tak nie doprowadzisz w ten sposób do równomiernego wypełnienia mieszaniną palną całej objętości komory spalania.
    Zapraszam do literatury np:
    1. Tłokowe Silniki Spalinowe autor Wajand
    2. Teoria Silników Tłkowych autor Rychter , Teodorczyk
    3. Podstawy Budowy Silników autor S.Luft
    Niestety jesteś również w błędzie pisząc że wtrysk wysokoćiśnieniowy to rok 1998. Wtrysk na poziomie 150 MPa znany i wykorzystywany był już w latach 60-70 tych. A dla twojej informacji common rail w wersji użytkowej został wprowadzony w 1995r w Japońskiej ciężarówce Hino Rising Ranger , chociaż jego założenia powstały w latach 60-tych.
    Cieszę się że czytasz może się doczytacz (ja też nie przestaję)
    A PODSuMOWUJĄC
    [Pomylili się - to inżynierowie Mercedesa wprowadzajc Klasę A (pierwszą generację) do produkcji]
    Wprowdzenie konkretnego rozwiązania (i tak niewątpliwie było również w przypadku klap wirowych) poprzedzone jest badaniami i testami (tysiącami godzin pracy silników na hamowniach silnikowych) prowadzonymi przez mądrzejszych od nas.
    Pozdrawiam

  8. #118
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Robert_159 Zobacz post
    Czyszczenie jakąś aparaturą miało by prawdopodobnie sens ale np. co drugą wymianę oleju czyli co ok. 30 tys. km co by utrzymało kolektor w dobrej kondycji tylko koszt usługi jest dość wysoki. Jeszcze jedna istotna sprawa to, że nie zweryfikujemy faktycznego stanu kolektora bez rozbiórki i tu mam pytanie o przykładowy koszt czyszczenia kolektora z demontażem?
    Ceny wahają się od 350 do 600 PLN za demontaż/montaż kolektora. Wszystko zależy od tego, w jakim mieście i kto to robi Natomiast samo czyszczenie nie powinno kosztować więcej jak 100 PLN, jest z tym ze 2-3 godziny roboty, aczkolwiek może to zrobić nawet niewykwalifikowany pracownik - daje się mu szczotkę, środki chemiczne i niech się brudzi w wanience z ciepłą wodą
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  9. #119
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    może to zrobić nawet niewykwalifikowany pracownik - daje się mu szczotkę, środki chemiczne i niech się brudzi w wanience z ciepłą wodą
    Tak BTW, Tomek czym to myjesz?? Jakiś środków chemicznych używasz??

  10. #120
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał YaSIuVKP Zobacz post
    Tak BTW, Tomek czym to myjesz?? Jakiś środków chemicznych używasz??
    Najlepszy jest Tenzi Alux Strong. Tylko trzeba to rozcieńczać, bo jak nie rozcieńczysz to słychać, jak żre aluminum Dobrze działa też Dimmer (do nabycia w wielu hurtowniach motoryzacyjnych). Jak nie ma strasznej rzeźni jeśli chodzi o brud - to nawet zwykłą benzyną można to odmoczyć i wyczyścić, potem karcher, malowanie i kolektor jak nowy.
    Ostatnio edytowane przez Tomek_KRK ; 07-12-2011 o 21:58
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory