Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 62

Temat: Brera 2.4 JTDM czy Giulietta 1.4 Mair (nowa) - jak babcie kocham, nie wiem...

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Zdaje sobie sprawe z tego jaki masz dylemat ... zwlaszcza majac mozliwosc zakupu auta nowego na gwarancji, gdzie przez 2 lata masz swiety spokoj.
    Jesli mozesz dolozyc to zastanow sie nad wersja Giulietty z automatem TCT - ja wlasnie nad taka mysle. Do tego dokup pakiet sport z lekko usztywnionym zawieszeniem + 17" felgi i powinno byc prawie jak Brera
    Pamietaj tez, ze od nowego auta mozesz odliczyc 6000zl VAT'u wiec zawsze to auto bedzie tansze. Jesli kupisz używane od prywatnej osoby to odniczanie podatku nie jest mozliwe.
    Sorrki za zrobienie zamieszania

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Chciałbym mieć takie dylematy.. Ja wybierałbym Brerę bez dwóch zdań, nie ma porównania do Julki.. Nie obrażając nikogo, moja dziewczyna powiedziała,że to babskie auto.. I po części trochę racji jej przyznaję
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  3. #13
    czupryn
    Gość

    Domyślnie

    malin2k5 - źle mnie zrozumiałeś. Nie napisałem tego postu, żeby pół forum przekonowało mnie do swoich racji albo żeby udowadniać komuś swoją wiedzę, zwłaszcza, że na samochodach się nie znam. Chcę się po prostu dowiedzieć w co się pakuję i podjąć świadomą decyzję.

    oops2k, proxim@ar - no właśnie, prawie jak Brera... chociaż opinia o babskim wyglądzie do mnie nie przemawia. Julka jest samochodem, który cieszy oko (chociaż kojarzy mi się z fiatem punto).

    Jeżeli okaże się, że z silnikami i elektroniką Brery nie ma niepotrzebnych jaj to biorę ją. Tylko, że dalej nie wiem, jak to jest z tymi jajami.

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Jeżeli wybierzesz dobry egzemplarz, w asyście fachury od AR wyposażonego w wiedzę, miernik i komputer, to na pewno będziesz zadowolony z Brerki. O motorze nie ma się co rozpisywać, bo już chyba wszystko o JTD napisano na tym forum.
    Gdybym szukał to bym dał sobie dobre pół roku i celował w 210CV.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Co do Julki to najprostrze rozwiazanie - umow sie na jazde testowa i sprawdzisz jak ci pasuje. Z Brera zrob dokladnie tak samo
    Wtedy zobaczysz co bedzie dla ciebie lepsze.
    A co do mechaniki to zadne auto, ktore nie jest nowe nie daje 100% gwarancji, ze nic sie z nim nie bedzie dzialo - chyba, ze od rodziny kupujesz (choc i z tym roznie bywa)

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Serce podpowiada Brera , jest po prostu piekniejsza , rzadziej ją można spotkać na ulicy , rozum mówi jednak nówka sztuka Juka . Skoro zasadzasz sie na 4-5 letnie auto to musisz niestety przygotować się na wydatki a obsługa pięciocylindrowca do tanich nie należy .W takim kilkuletnim egzemplarzu może posypać się wiele elementów , sprzęgło , dwumas , turbina , zdarza się że pękają głowice w tych silnikach , remont zawieszenia , to wszystko niestety sporo kosztuje a i spalanie auta przy jeżdzie miejskiej do niskich nie należy ,bo spokojnie 12 litrów wypija . Julka bedzie nowa i w razie awarii ktoś inny za to bedzie płacił a nie TY . Zdecydowanie nie zazdroszczę ci dylematu przed jakim stanąłeś , cudna używka + wysokie koszty użytkowania czy ładny nowy kompakcik z gwarancją . Niezależnie co wybierzesz życzę bezawaryjnej eksploatacji .
    Ostatnio edytowane przez rafter ; 09-12-2011 o 16:17
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Autorze watku, bierz Brere. Kompakta, kombi lub limuzyne kupisz sobie, jak bedziesz mial piecdziesiatke.

    IMHO patrzac na Giuliette (zwlaszcza z przodu i w srodku) stwierdzam, ze zle sie dzieje w AR.
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Cześć,
    Brera jest piękna i osobiscie pewnie kupowałbym Brere / Spidera, ale tylko dlatego że mi się to auto bardziej podoba - rzecz gustu - mimo że nie jest nowe, ja lubie doprowadzać auto do perfekcji i nie żaluję na to kasy, ale.... wszystko zeleży od tego na jaki egzemplarz wyjsciowo trafisz i ile (jesli w ogole) będziesz musiał dołożyć.
    Jesli była eksploatpowana dobrze, bez dzwonów, regularnie serwisowana i nie od handlarza autami, wówczas połowa sukcesu. Silniki JTDM sa w porzadku, ale serwis diesla zwłaszcza wyposazonego w eko ustrojstwa jest droższy niż beznyna, mimo że troche mniej pali
    Jesli kryterium jest tylko spalanie to 2.4 bedzie Ci paliła najmniej z podanych slinikow w Brerze, choc Julka tutaj wypadnie lepiej (nowsza technologia i mniejsza waga).
    Jesli chcesz kupić auto piękne, niszowe i masz budżet na ewentualne nieprzewidziane sprawy które mogą wyjść lub po prostu wynikajace z eksploatacji uzywnago auta, to sie nie zastanawiaj nad Brera.
    Jesli wolisz mieć spokój i chcesz auto nowe, uszyte na miare (wyposazenie), gdzie wszystko (jeśli coś) bedą ogarniać na gwarancji (z autem zastepczym wlacznie) i bedziesz mial swiety spokoj kupuj Julkę, bo tez jest b. ładna i na pewno nie bedziesz zawiedziony.
    W zwiazku z ograniczonym wyborem ofert bedziesz penwie musial poswiecic wiecej czasu na znalezienie tej jedynej - Brery i ewentualnie zaakceptowac, ze moze nie miec tkaiego wyposazenia jakie bedziesz chcial

    Najlepiej przejedz sie nimi przed zakupem.

    Aha i nie ma sie naprawde co sugerowac wywodami typu Julka to samochod dla kobiet lub ze to nie jest AR...
    Kazdy moze miec swoja opinie, ale to samochod dla Ciebie i Tobie musi sie podobac oraz spelnic Twoje oczekiwania.

    PS. Na forum jest sporo posiadaczy Mito / Giuliett i sa b zadopwoleni - niektorych z nich nawet znam osobiscie Podobnie rzecz ma sie z Brera. W obu przypadkach wlasicciele Julki czy Brery sa w inch zakochani ! A to dobry znak!
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 09-12-2011 o 16:16

  9. #19
    czupryn
    Gość

    Domyślnie

    A znajdzie się ktoś, kto orientuje się w utrzymaniu Brery i poświęci mi kilkanaście minut na rozmowę?

    Ceny to rzecz bardzo względna, a ja zupełnie nie mam odniesienia. Prosty przykład: 2 tysiące za komplet opon samochodowych to podobno dużo. W przypadku motocykla płacę za komplet niewiele mniej, a wystarczy mi na parę miesięcy. Z drugiej strony, jeżeli do Brerki np. kosztowałby 6 tys. zł, to nawet w przypadku 3 sezonów jest to bardzo dużo.

    To tylko metafora służąca za przykład, mam nadzieje, że zrozumieliście, co miałem na myśli.

    szewi - nie tyle ważne jest dla mnie samo spalanie, co awaryjność silnika i koszty jego utrzymania. A wydaje mi się, że w tym wypadku 2.4 jtdm jest najrozsądniejszy.
    Ostatnio edytowane przez czupryn ; 09-12-2011 o 16:18

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tradelux
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Brera
    Postów
    217

    Domyślnie

    Komplet opon do Brery to koszt ok. 2000-3000zł. Wszystko zależy na czym chcesz jeździć.
    Koło dwumasowe 2500zł niewiele mniej kosztuje np. do Toyoty D4D 2.0
    Turbina 1000zł ceny podobne jak dla diesli.

    Elektronika nie siada i nie ma z nią problemów (mowa o osprzęcie).

    Możliwe, że będę sprzedawał swoją na pełną fakturę, z możliwością odliczenia podatku VAT. Auto proste, oryginalne szyby, serwisowane, komplet kluczy, skóra, navi, alufelgi 17" z rocznym oponami. To się okaże w najbliższym czasie jak pooglądam, to co chce sobie kupić i zostawić
    Ostatnio edytowane przez tradelux ; 09-12-2011 o 17:31

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Pytanie o spalanie Giulietta 1,4TB Mair 170KM TCT
    Utworzone przez tombi w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-09-2014, 21:14
  2. [Giulietta] Nowa Giulietta
    Utworzone przez MissMarfa w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 02-09-2014, 08:57
  3. [Brera] Alfa Brera 2.0 JTDm w Opolu
    Utworzone przez mateoski w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 24-09-2013, 16:27
  4. Giulietta - prawie nowa
    Utworzone przez Dymo w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-09-2012, 22:54
  5. [Giulietta] Giulietta TCT -automat 1.4 Mair 170KM Prog. 84 900,- i Dist. 91 900,-
    Utworzone przez Jabolek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-06-2011, 23:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory