Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Siwy dym i temperaturka

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie Siwy dym i temperaturka

    Ehh panowie, za mądry to ja nie jestem... Ale do rzeczy: w piątek zrobiłem sobie małą przejażdżkę i coś mi odwaliło żeby pokazać wszystkim na światłach jaki to mam szybki samochód . Guziczek STR, jedynka, but, 7tys obrotów, przepięcie na dwójkę... no właśnie się nie powiodło. Niedokładnie wysprzęgliłem, skrzynia zgrzytnęła jakby miała wybuchnąć. Pojawił się siwy dym, taki że musiałem okna otwierać bo nie było nic widać, wszystko zaparowało. Smród sprzęgła taki że oczy piekły. No ale nic, myślę sobie trudno, za głupotę trzeba płacić, sprzęgło się wymieni i będzie git. Dokulałem się spokojnie do domu, autko się uspokoiło i zapomniałem o sprawie. Wczoraj żonka jeździła, wszystko było w miarę ok, auto jechało i nic nie dymiło. Ale dzisiaj trochę w korku pojechała i dzwoni że siwy dym z nawiewów leci i temp. silnika skoczyła do 110 stopni. Tak sobie myślę że co ma sprzęgło do temperatury silnika, nie brzmi to dobrze. Zostawiła auto i wróciła taksówką.
    Macie jakieś pomysły co się mogło stać? Lepiej z tym chyba nie jeździć? Marchewy nie ma, żadnych błędów... Mogę podpiąć pod kompa tylko czego szukać?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    To co napisze nic nie wniesie ale :

    super opowiadanko :d heh myślę że właściciela jakogoś szmelcwagena utwierdziłes w przekonaniu że alfe jest be jak tak spowiłeś mgłą ulice heh

    a tak na poważnie to to że źle wysprzęgliłes to mógłbys zbieg okoliczności a po prostu przy 7 tys obr jakiś wężyk pękł i płyn poszedł na gorące elementy układu wydechowego. Jak obroty zeszły w dół szczelina sie zmniejszyła na tyle że nie lało sie nigdzie. Teoria trochę naciagana ale najpierw bym sprawdził wszystkie płyny a przedwszystkim w skrzyni olej i ogólnie podniósł maske i poogladał czy nigdzie nic nie cieknie pod autem masz sucho po nocy ?
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 05-12-2011 o 12:22

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    No wstydu się nażarłem . Dureń co nie umie biegu zmienić...

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Szkoda, że jak ci poszło z nawiewów to nie otworzyłeś maski, wtedy byś pewnie widział skąd się wydobywa ten dym, moim zdaniem to jest cieknący któryś płyn kapiący na nagrzany element silnika lub wydechu
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  5. #5
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Tym płynem jest pewnie płyn chłodzący skoro temperatura silnika podskoczyła do 110 stopni.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Tak koledzy macie rację, wygląda to na płyn chłodzący. Podjechałem chwilę temu obejrzeć auto, w zbiorniczku wyrównawczym była susza. Pod autem plamy nie było ale ogólnie deszczowa pogoda więc ciężko się to bada... Szyby zaparowane maksymalnie i jakby lepkie, tak że płyn na 100% - objawy jak przy sławetnej cieknącej nagrzewnicy. Wlałem litr borygo i dojechałem do domu.To były jakieś 3-4km tak że silnik ledwo zdążył złapać temperaturę.
    Jutro auto na lawetę i do Lesznowoli niech Tomek na to zerknie, mam nikłą nadzieję, że to jednak nie uszczelka pod głowicą. Silnik chodzi równo i poza strasznym smrodem takiej jakby palonej elektroniki (to chyba jednak nie smród sprzęgła, zbyt "plastikowy") i tym parowaniem szyb nic się nie dzieje. Boję się jechać na kołach żeby gorzej nie było, a pogoda nie zachęca to oględzin pod blokiem.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    To tak żeby nie trzymać was dłużej w niepewności - to nagrzewnica. Właśnie miałem telefon z Lesznowoli. Silniczek cały, wszystko działa tylko w środku sika płynem. Tomek zaleca jeszcze wymianę wiatraka, tak że koszty będą niemałe (tysiaka za same graty)...
    Ale grunt że to nie motor, ufff!

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    eeee co ?? tysiaka ?? za tysiaka to z Tych do Ciebie przyjadę CI to zrobić z gratami

    Nagrzewnica Ninssens około 170 zł a wiatrak jak na allegor bedzie kosztował 250 to maska. Robota jest po drodze po żeby wymienic nagrzewnicę i tak musi wiatrak wyciągać. Plus nabicie klimy ( z tym że czynnik który masz CI sicągną i puźniej oddadzą plus dobicie do reszty ) to maks 500zł graty!!!! 300 zł wydam na paliwo a 200 dasz mi za robote


    a tak w ogóle to skąd on wie że wiatrak do wymiany ????

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Wiatrak to mówi żeby raczej wymienić profilaktycznie przy okazji nagrzewnicy, bo robota jedna. Auto ma ponad 200tys nakulane więc pewnie i tak padnie wkrótce. Jak mam to jeszcze później znowu wybebeszać (a to tylko kwestia czasu kiedy padnie) to wolę od razu.
    Patrzyłem na allegro, same używki, jak już wymieniać to wolałbym nowy. Jest jeden za 500zł ale to nie magneti marelli tylko "coś"...
    Sam bym się za to wziął, tylko nie mam garażu i trochę zimno jest, a poza tym naczytałem się już na forum o wymianie nagrzewnicy i nie ma człowieka który by tego nie lubił robić .

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Sam wiatrak to jest nie dużo roboty ale żeby wymienic nagrzewnicę trzeba go wyciągnąć. A profilaktycznie wyrzucac 420... hmm. No ale twoja sprawa jedyne o co mi chodziło to żebys sie nie dał w ciu** zrobic przy wycenie roboty. 420 wiatrak ( nowy) nagrzewnica ( ninssens 170 a sa tańsze - oryginał chyba 300 zł ) to masz 620 za graty. Do wymiany trzeba rozłączyc przewody klimatyzacji - jak Ci to robie porządny mechanior to pewnie ma maszynkę do klimy w związku z tym on CI wyciągnie czynnik i smarowidła a później odda i dorzuci do pełna czynnika. Odgrzybiac nie bedziesz to w 100 sie to powinno zamknąć. w sumie 720 zł plus robota to w tysiaku sie powinno zamknąć ze wszystkim.

Podobne wątki

  1. Przerywał na wysokich .... siwy dym V6
    Utworzone przez czursson w dziale 166
    Odpowiedzi: 81
    Ostatni post / autor: 25-07-2014, 21:58
  2. Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 17-09-2013, 12:51
  3. [146] Nagły siwy(szarobiały) dym z boxera 1.3 :( - pomocy.
    Utworzone przez joe_27 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 18-03-2012, 09:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory