Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: [155] Częśćiowy swap silnika 1.6 TS na 1.8 TS (GTV) i "

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie [155] Częśćiowy swap silnika 1.6 TS na 1.8 TS (GTV) i "

    Hej,

    ostatnio ojciec ze znajomym zrobili swap silnika 1.6 16V TS na 1.8 16V TS, tyle że z GTVki.
    Może nie całkiem swap, a raczej jego część.

    Blok i głowica są z 1.8, tak samo jak alternator, pompa wspomagania i wodna.
    Z 1.6 została cała elektryka, "listwa" z wtryskami, czujniki temp., koło zamachowe.

    Silnik dobrze dość działał i działa, ale to jednak nie to czego oczekiwałem.
    Samochód przy niskich obrotach ma "czkawkę", tzn. tak jakby dostawał za małą ilość, czy też złe proporcje paliwa/powietrza ?!
    Mechanik z salonu Fiat'a podłączył do komputera Alfę i stwierdził, że jeden z czujników pokazuje błąd (kontrolka zapłonu się świeciła) - koło na wałku rozrządu (wydechowym) - czujnik faz rozrządu??. Po wymianie tego koła (1.8 TS - koło z kilkoma <bodajże czterema> "okienkami") na to z 1.6 TS (jedno okienko) komputer przestał wskazywać błąd (kontrolka zgasła), jednak wydajność tego silnika nadal jaka była, tak jest (silnik ma tyle samo mocy jak ten 1.6).

    Co o tym myślicie?

    Komputer pozostał z 1.6.... ja bym właśnie na jego sterowanie stawiał.....
    Czy jest jakaś możliwość przeprogramowania jego na ustawienia z 1.8 ? Koszty ?

    A może problem tkwi gdzieś w tym osprzęcie ?

    Jeżeli zbyt chaotycznie wyjaśniłem, to pytajcie. Chętnie odpowiem co i jak.


    A teraz z innej beczki: mechanik z Łodzi.
    Niedługo będę potrzebował wymienić część zawieszenia i nie chcę już ojca tymi rzeczami męczyć, a że pracuję w Łodzi, to chętnie tutaj bym zlecił wymianę.
    Czy możecie kogoś polecić, kto zna się na rzeczy, i nie zrobi tego "byle jak".



    Pozdrawiam,
    Grzesiek

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    zawieszenie w 155 jest bardzo prosto wymienic, jak masz troche czasu i wiedze o podstawowej obsłudze kluczy to na pewno sobie poradzisz..

    co do silnika to moze sie wypowie ktos co juz podmieniał tsy ale wg mnie to jednak ECU ma wine, chcąc nie chcąc silnik 1,8 ma 20 kucy wiecej i powinien dostawac wiecej paliwa...

    no i gdzie wał korbowy?? TS roznią sie tym ze mają inny skok tłoka

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista
    zawieszenie w 155 jest bardzo prosto wymienic, jak masz troche czasu i wiedze o podstawowej obsłudze kluczy to na pewno sobie poradzisz..
    Niestety nie mam czasu, a i też sprawa wymiany nie jest prosta. Mam "zestaw naprawczy tylnego wahacza" i trzeba go wymienić - samochód "pływa"... Dokupię taki sam na drugą stronę i będzie wymiana dwóch stron za jednym razem
    Cytat Napisał Alfista
    co do silnika to moze sie wypowie ktos co juz podmieniał tsy ale wg mnie to jednak ECU ma wine, chcąc nie chcąc silnik 1,8 ma 20 kucy wiecej i powinien dostawac wiecej paliwa...
    Też mi się tak wydaje... Jednak chcąc nie chcąc, myślę, że jakieś przeprogramowanie dałoby radę... Kolejna kasa na ECU - jakoś mi się to nie widzi. W ostateczności - tak.
    Cytat Napisał Alfista
    no i gdzie wał korbowy?? TS roznią sie tym ze mają inny skok tłoka
    "Serce" silnika zostało nietknięte z GTVki, tylko jak wspomniałem, jedynie czujnik faz rozrządu z 1.6 (kółko) zostało wymienione "w środku". Reszta z 1.6 to elektryka.

    EDIT:
    Hmmm... nie wiedziałem, że ECU jest "dość" tanie. Sprawdziłem na aledrogo i nie jest tak źle. Jednak wolałbym wcześniej spróbować czegoś innego.

    /Grzesiek

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    aha nie napisałes ze chodzi o tylnie, tam jest troche zabawy..

    a jak skrzynia? tez zmieniales na 1,8??

  5. #5
    obserwator737
    Gość

    Domyślnie

    namiary na mechaników w Łodzi masz w PW

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista
    aha nie napisałes ze chodzi o tylnie, tam jest troche zabawy..

    a jak skrzynia? tez zmieniales na 1,8??
    Niestety nie. Skrzynia pozostała ta sama. Ale pasowała jak ulał

    A co do zawieszenia - no właśnie, to nie przód


    A tak wracając do tematu... to nikt nie robił przeszczepów? nikt nie miał problemów wymienionych przeze mnie ? Tylu alfoholików, i nikt nie miał takiego problemu?

Podobne wątki

  1. [156] swap silnika z 2.5 v6 na 3.0 lub 3.2
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-08-2017, 09:59
  2. SWAP Silnika 1.8 144 na 2.0 155
    Utworzone przez Hacker40 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-05-2015, 08:58
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-03-2015, 20:50
  4. [75] SWAP silnika czy remont silnika?
    Utworzone przez Alfista92 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 21-01-2015, 21:02
  5. Swap silnika na 2,5 tdi od VW
    Utworzone przez dawid4133 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-02-2011, 19:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory