Strona 8 z 16 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 151

Temat: Na którą oś lepsze opony?

  1. #71
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    Ja bym założył tam gdzie masz napęd, czyli wersja 3

  2. #72
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał kami_l Zobacz post
    Śledzę sobie ten temat od początku, ale dopiero teraz jakoś mnie naszło żeby napisać.

    Zastanawia mnie to dlaczego niektórzy wciąż uparcie twierdzą (z całym szacunkiem do umiejętności i doświadczenia za kierownicą), że lepsze opony należy zakładać na przód, skoro wszelkie niezależnie przeprowadzane testy mówią inaczej - i nie chodzi tutaj tylko o napęd przód - tył, ale nawet dla 4x4 zalecane jest zakładać te "lepsze" na tył
    Nie wytłumaczysz tego tym ludziom, bo oni maja własną teorię na ten temat..... do czasu

  3. #73
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Oczywiście, że lepsze na przód a Ci co się upierają, że na tył to pewnie jedyny poślizg kontrolowany (lub nie) mieli przy prędkości 10 km/h pod czujnym okiem abs-u (oczywiście bez zgryźliwości wobec kogokolwiek).

    Najpierw sobie polatajcie bokiem na śliskim przy 50km/h i pokręcicie kierą to zobaczycie.

    Kiedyś nawet zakładałem opony z 2mm bieżnikiem na poszczególne osie i niestety nie tylko mnie jeździło się z lepszymi na przodzie.
    Ostatnio edytowane przez rafal_155 ; 09-12-2011 o 20:01

  4. #74
    Użytkownik Świeżak Avatar kami_l
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR156 1.9JTD 16V 140/Giulietta 2.0 140
    Postów
    181

    Domyślnie

    od zawsze zakładam lepsze na oś napędową i jak narazie nie zmienie zdania i zadne testy na TVN turbo mnie nie przekonają.
    Miałem na myśli testy chociażby ADAC albo wiodących producentów opon, chociaż pewnie te w TVN Turbo nie są jakieś gorsze.

    Nie wytłumaczysz tego tym ludziom, bo oni maja własną teorię na ten temat..... do czasu
    lepiej dla nich żeby się nigdy nie przekonali.

  5. #75
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał kami_l Zobacz post
    lepiej dla nich żeby się nigdy nie przekonali
    Też im tego nie życzę.



    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Najpierw sobie polatajcie bokiem na śliskim przy 50km/h i pokręcicie kierą to zobaczycie
    Tylko że tutaj nie chodzi o "kontrolowane" latanie bokiem tylko ogólne bezpieczeństwo na drodze.

  6. #76
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Oczywiście ale 'latanie bokiem' pozwoli Ci poznać zachowanie auta i wyrobi prawidłowe odruchy, które na drodze czasami ratują życie. Poza tym poznasz momenty graniczne po których przekroczeniu wiesz, że już nic nie zrobisz z torem 'lotu' auta.
    Ostatnio edytowane przez rafal_155 ; 09-12-2011 o 20:15

  7. #77
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Mam na myśli to, że na drodze może spotkać Cię tyle sytuacji że wielu po prostu nie przewidzisz. Wiem że "latanie bokiem" doskonali technikę jazdy i pomaga zapanować nad autem w ekstremalnych sytuacjach, ale czasami możemy się "przyłożyć" do tego że nie opanujemy go.

  8. #78
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Zgadzam się z Tobą bo w zeszłym roku miałem taką sytuacją i jedyne co zdążyłem zrobić to wybrać tą stronę drogi gdzie nie było rowu ale właśnie dzięki takim zabawą wiedziałem po dwóch ruchach kiery, że już nic nie zrobię i trzeba lecieć w pole.

  9. #79
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Oczywiście ale 'latanie bokiem' pozwoli Ci poznać zachowanie auta i wyrobi prawidłowe odruchy, które na drodze czasami ratują życie. Poza tym poznasz momenty graniczne po których przekroczeniu wiesz, że już nic nie zrobisz z torem 'lotu' auta.
    OK. Tylko weź to wytłumacz mojej kobiecie, która dwa tygodnie temu zdała kwity na B i teraz gdy nadchodzi zima,żeby sobie "polatała bokiem" coby w rów się nie wj...
    Kolejny raz powtarzam, że nie kazdy jest Kubicą i nie każdy chce nim być.
    Generalnie chodzi o to żeby spokojnie wyjechac z punktu A do punktu B bez żadnych bączków na drodze i bez zastanawiania sie kiedy odbić kierownicą w drugą stronę dojechać do celu
    Ostatnio edytowane przez czesany ; 09-12-2011 o 20:32
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  10. #80
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    BTW, skoro znaczna większość osób pisze o lepszych na tył to przedstawię Wam moją sytuację z życia wziętą.
    Jadę w zakręcie, prędkość ok. 110km/h, droga dwujezdniowa, dwupasmowa, zakręt w lewo, ja na lewym tzw. szybszym pasie. Niewiele wcześniej przeszła tamtędy ulewa i przy krawędzi była niezła kałuża która nie zdążyła spłynąć. W tej sytuacji nie miałem nic do gadania jak wpadać w nią jedną stroną auta i modlić się że pójdzie. Gdybym na osi przedniej miał te gorsze opony to poleciał bym prosto w gościa na prawym i razem z nim do rowu albo zaliczył parę obrotów z finałem w rowie.
    Także ja też uważam że lepsze na przód bo nie jestem idiotą i potrafię dostosować prędkość do warunków na drodze a wtedy nie ma mowy o jakimkolwiek poślizgu tyłu.
    Uprzedzając teksty że jechałem za szybko itp - jest to wada drogi w tym miejscu, wszędzie indziej nie było żadnej stojącej wody jedynie mokry asfalt więc sytuacja nie do przewidzenia.

Podobne wątki

  1. 147 - Którą wybrać?
    Utworzone przez Polini w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-08-2014, 08:38
  2. Gałka- którą bierzemy?
    Utworzone przez ml0da w dziale 147
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 25-10-2013, 12:55
  3. Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 04-11-2012, 10:19
  4. [156] zakup- którą wybrac?
    Utworzone przez dhab w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-07-2008, 10:01
  5. którą wybrać 156 czy 147?
    Utworzone przez matti090 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-03-2008, 22:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory