Strona 2 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 107

Temat: Zagatkowa awaria nowej zabawki alfa 156 2,4jtd 136KM

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar bsq
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ~156sw~ 1,9jtd 2003r
    Postów
    345

    Domyślnie

    Blad 1320 to dwa czujniki:
    - czujnik polozenia walu korbowego
    - czujnik synchronizacji faz rozrzadu

    Przy uwalonym czujniku walu korbowego auto teoretycznie powinno odpalic (czujnik reaguje na temperature - na zimnym powinno byc ok)
    Przy uwalonym czujniku synchronizacji faz rozrzadu - auto nie odpali. Wg mnie masz jasnosc.

    mialem identyczna sytuacje. U mnie okazalo sie rowniez ze trzeba bylo wymienic kolo zebate napedzajace, ale to dopiero wykryli podczas uwalonego czujnika po raz drugi (kolo podobno go uszkodzilo).


    Swoja droga - co raz czesciej widze pojawia sie problem z tym bledem. Moze by pomyslec o przyklejeniu rozwiazania?
    Ostatnio edytowane przez bsq ; 13-12-2011 o 22:33

  2. #12
    volt 25
    Gość

    Domyślnie

    Koledzy więc jest tak,że jak padła to odholowałem ją do domu w ten sam dzień i sam najpierw chciałem sprawdzić co jest w tym.Sprawdziłem tak jak na forum u innych kolegów że pompa w baku(podaje ciśnienie przewód przed filtrem paliwa odkręcony działa sika na dach),czujnik położenia wału wymieniony,sprawdziłem czy pompa podaje paliwo na wtrysk odkręciłem przewód od listwy do wtrysku sika przy kręceniu,czujnik ciśnienia przy pompie wyczyszczony,po czym dalej nie zapala ,może lepiej zbiera się do zaskoku.Sprawdziłem na kompie (zakupiłem wcześniej kabel tak jak bym czuł) i wyszedł ten 1 wtrysk pewnie z uwagi na to że go odciąłem od zasilania podczas sprawdzenia.Następny dzień holuje do mechanika gdzie on sprawdza to samo co ja,przyjeżdża gość z serwisu Fiata (w Legnicy) z komputerem i podsuwa że albo wtryski lub czujnik na listwie.Dodam,że mówił że ciśnienie na listwie jest pow.300 bar (tak wspomniał),ale tak nagle by stanęła w czasie jazdy powiem wam koledzy,że miałem masę aut i żadne nie miało takiego przypadku no może Bmw 7 ale siadła pompa paliwa w baku ,a tu pompuje.

    ---------- Post added at 23:15 ---------- Previous post was at 23:07 ----------

    Widzę, że kolega bsq podaje czujnik czujnik synchronizacji faz rozrządu,też tak czuje po postach,ale gość dziś ponownie ma skanować kompem i zobaczymy ,mówił że sprawdzi ten czujnik,jutro podjadę do niego zobaczę co jest dzięki za szybki rzeczowe odpowiedzi nie mogę się doczekać aż zagada ten silnik.

  3. #13
    Użytkownik Ogier Avatar artur76
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    166 V6
    Postów
    187

    Domyślnie

    Cytat Napisał volt 25 Zobacz post
    holuje do mechanika gdzie on sprawdza to samo co ja,przyjeżdża gość z serwisu Fiata (w Legnicy) z komputerem i podsuwa że albo wtryski lub czujnik na listwie.
    Ręce opadają na takich. Szkoda, że masz daleko do Białegostoku Czarno na białym uwalony czujnik położenia rozrządu, koszt sporo wyższy od czujnika położenia wału.

  4. #14
    volt 25
    Gość

    Domyślnie

    He ale się lekko pod irytuje, gdy to ten czujnik,bo mówiłem, że to może jest on,zeszło się nawet z wymianą rozrządu(ten zonk na drodze). W tym układzie miałem dobre wtryski,które sobie wymieniłem,jeśli tak to je sprzedam, tylko niech odpali jutro opisze rezultaty.

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar bsq
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ~156sw~ 1,9jtd 2003r
    Postów
    345

    Domyślnie

    sam czujnik kosztuje mniej wiecej tyle samo co czujnik walu korbowego ~150zł. Robocizny jest wiecej bo trzeba rozebrac rozrzad.

  6. #16
    volt 25
    Gość

    Domyślnie

    A czy ten czujnik gdy padnie to zgaśnie auto podczas jazdy lub auto zapali na samostarcie proszę o odpowiedź bo wszyscy w rejonie ręce rozkładają.

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Jak pali na plaka to oznacza kłopoty z ciśnieniem paliwa podczas rozruchu, czyli albo padł regulator (może też być zabrudzony) albo pompa wysokiego ciśnienia, ale zacznij od wymiany filtra paliwa...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #18
    Użytkownik Ogier Avatar artur76
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    166 V6
    Postów
    187

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    albo padł regulator (może też być zabrudzony)
    Padnięty też wywala jako błąd(wiem, bo miałem), a u kolegi brak ww. w diagnozie.

  9. #19
    volt 25
    Gość

    Domyślnie

    Byłem dziś na warsztacie i wczoraj był inny gość z kompem stwierdził,że jest błąd faz rozrządu.Zamówiłem dziś ten czujnik jutro będzie,ciśnienie paliwa jest dobre i to mówi drugi pan z komputerem zajmujący się fiatami itp.ja tylko tyle stwierdzam, że paliwo sika i to zdrowo jak i przed filtrem jak i przy wtrysku.Mechanik sprawdzał też otwarcie zaworów jest ok,luzy ok wałek rozrządu jak nowy zero śladów zużycia, i dalej błądzę .Proszę o podpowiedź ,czy faktycznie pod takim zachowanie kryje się ten czujnik od wałka rozrządu,czy taki komunikat generuje inne stworzenie poza okoniami mechanicznymi pod maską.

    ---------- Post added at 21:16 ---------- Previous post was at 21:07 ----------

    A co do regulatora to ten przy pompie jak rozumie jest wyczyszczony i sprawdzony on też błędu nie wykazuje,troszkę błądzę w innych markach sam pewnie bym pomógł swoja wiedzą ale tu jest na razie zielono.

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar bsq
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ~156sw~ 1,9jtd 2003r
    Postów
    345

    Domyślnie

    takie objawy to ten czujnik - nie wiem jak to na autostarcie, ale wg mnie jego wymiana powinna zalatwic sprawe. Jakby nie patrzec autostartem omijasz pewne mechanizmy i robisz to na "chama", teoretycznie gdybys probowal na zapych... moze tez by poszedl. Ale to nie jest metoda na to. Zmien czujnik i powiedz jak sie auto zachowuje ;]

Podobne wątki

  1. 2.4JTD 136KM czy 140KM ?
    Utworzone przez KamilloV8 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 25-08-2011, 22:31
  2. Alfa 156 2.4JTD 136KM - ile wchodzi oleju do wspomagania ?
    Utworzone przez kolos22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 31-05-2011, 09:00
  3. 156 2,4jtd 136km nie odpala
    Utworzone przez 1etnies1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-04-2011, 22:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory