Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: [145] Jak sprawdzić panewki w silniku boxera?

  1. #1
    skrzat
    Gość

    Domyślnie [145] Jak sprawdzić panewki w silniku boxera?

    Witam,
    Muszę sprawdzić panewki w silniku boxera (korbowodowe i główne). Niektórzy twierdzą, że nie będzie miejsca na to, żeby pomierzyć panewki, inne osoby uważają, że wystarczy odkręcić misę i pompę oleju. Pytanie do osób, które rozbierały tego typu silniki, jakie jest dojście od misy i czy trzeba od razu rozbierać cały silnik? Za odpowiedź z góry serdecznie dziękuje i pozdrawiam.

  2. #2
    skrzat
    Gość

    Domyślnie

    Mój problem jest taki, że na zagrzanym silniku i niskich obrotach zaczyna się leciutko żarzyć kontrolka oleju (krótkie migotanie tylko, gdy auto jest lekko pochylone). O dziwo ciśnienie było mierzone i jest prawidłowe, był wymieniony czujnik ciśnienia oleju, głowice i cała „góra” są po kapitalnym remoncie, auto nie ma spadku mocy. Sam już nie wiem, co mam z tym fantem zrobić, każdy mechanik mówi coś innego np. wadliwa pompa olejowa, choć niby ciśnienie jest w porządku; niektórzy mowią, że to panewki; inni żeby zmienić olej na gęstszy (teraz zalany jest 10W40). Może ktoś mi coś mądrego doradzi? Z góry serdecznie dziękuje za wszelką pomoc i pozdrawiam.

  3. #3
    Mlody189
    Gość

    Domyślnie

    Witam mialem to podobne objawy. Czopów glownych walu nie da sie zmierzyc bez rozbierania ale po odkreceniu miski olejowej i pompy mozna pomierzyc czopy korbowe. Ja robieralem silnik i robilem slif walu i pomoglo. Boxerek dalej "boksuje"

  4. #4
    skrzat
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mlody189
    Witam mialem to podobne objawy. Czopów glownych walu nie da sie zmierzyc bez rozbierania ale po odkreceniu miski olejowej i pompy mozna pomierzyc czopy korbowe. Ja robieralem silnik i robilem slif walu i pomoglo. Boxerek dalej "boksuje"
    A co było konkretnie przyczyną, panewki na wale korbowym?

  5. #5
    Mlody189
    Gość

    Domyślnie

    na walku ktory napedza pompe olejowa zarwal sie klin i pompa nie podala oleju i zlapalo mi wal na panewkach .

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    chełm
    Auto
    33 16V
    Postów
    578

    Domyślnie

    elektryka (styki) na początek
    2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
    33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
    www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo

  7. #7
    skrzat
    Gość

    Domyślnie

    Jest to moja pierwsza Alfa stąd tyle pytań i wątpliwości. Faktycznie auto ma swoją specyfikę i trzeba się do niej stosować. Odpowiedź na powyższe pytanie było następujące wlałem olej 10W40, ale o słabych parametrach (po prostu zwykła taniocha). Po wymianie na dobry olej plus filtr wszystko ustało, auto śmiga i nic nie trzeba było grzebać przy silniku. Sprawa prosta, a ja zakładałem już najgorszą wersje, dobrze że trafiłem na dobrych mechaników, którzy naprawdę się znają na samochodach.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    chełm
    Auto
    33 16V
    Postów
    578

    Domyślnie

    a o tym szczególe nie wspomniałeś na forum 8)
    2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
    33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
    www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-01-2015, 20:49
  2. Głośne stukanie w silniku. Czy to panewki? Video
    Utworzone przez Damiankwl w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-09-2014, 06:41
  3. [159] jak sprawdzić a może gdzie sprawdzić turbine?
    Utworzone przez loco145 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 11:31
  4. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 23:17
  5. [33] NOS Nitro do boxera
    Utworzone przez elbus w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-03-2011, 20:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory