Czujnik założony,dzwoni gość i mówi mi,że należy wymienić koło rozrządu na wale bo ścięło chyba klim lub jest zużyte,nie słyszałem dokładnie,chmm powiedzcie czy to jest może jego zła wymiana paska rozrządu powodem tej wady.
Czujnik założony,dzwoni gość i mówi mi,że należy wymienić koło rozrządu na wale bo ścięło chyba klim lub jest zużyte,nie słyszałem dokładnie,chmm powiedzcie czy to jest może jego zła wymiana paska rozrządu powodem tej wady.
tak jak mowilem - ja musialem takze wymienic jedno kolo, ale u mnei bylo to kolo zebate napedzajace - koszt tego kola ~150zł. Podobno moze ono uwalic czujnik i tak tez u mnie sie stalo. Tego kola nie wymieniasz przy rozrzadzie wiec raczej on tego nie popsul - czysty przypadek.
dokładnie mówiac ja wymieniłem część nr 1... oczywiście czujnik również.
Cholerka moje uszkodzone koło to z numerem 11 jak rozumie i jaki może być tego koszt.A co do tego klina czy tego koła nie odkręca się przy wymianie paska,tak pytam bo już nie wiem czy mam pecha.A poza tym to dobrze pisałeś sam czułem ,że to musi być coś z rozrządem.
Czy auto zapaliło, nie wiem bo jak dzwonił, to nie słyszałem za dobrze co tam mówił.Tylko stwierdził że koło muszę kupić i pytam się ile to kosztuję bo już wiele rzeczy wymieniłem widzę nie potrzebnie.
Ha, wszystko jasne - ścięło klin i przestawił się rozrząd i dlatego silnik zgasł, czujnik wyczaił problem z rozrządem i ECU wywaliło błąd czujnika. Są 2 opcje dlaczego ścięło klin - 1. niedokręcona śruba na wale przy wymianie rozrządu 2. czysty przypadek. Ja obstawiam 1 opcję, sam kiedyś też walnąłem taką gafę i nie dokręciłem śruby - efekt, przestawiony rozrządy i pogięte zawory... Te śruby są zazwyczaj smarowane Loctitem i przed ponownym jej zakręceniem trzeba DOBRZE wyczyścić gwint śruby i wewnętrzny w wale. W innym przypadku tak właśnie się dzieje że śruba nie dokręca się tak jak powinna i w związku z tym nie dociska koła rozrządu a to zrywa kliny i przestawia rozrząd. Ciekaw jestem jak wyglądają zawory, czy miałeś szczęście i nic się nie stało czy głowica do zrzucenia...
Nie wiem jak zawory,ale coś mi się wydaje,że gość coś spartolił.Z resztą wiele rzeczy wymieniałem nie potrzebnie,elementy sprawne.Jak podejść do sprawy,skoro od początku podejrzewałem ten właśnie problem tym bardziej,że kolega bsq też obstawiał ten punkt awarii.Jutro zobaczę co jest grane,ale jeśli ktoś coś robi i bierze kase to chyba odpowiada.
volcik...tak przy okazji...pamiętaj że nie każdy mechanik potrafi wymienić filtr oleju w silniku 2,4 bo nie wiedza jak go wyciągnąć. Ja odwiedziłem chyba wszystkich mechaników w Żarach, panowie albi się drapali w glówe albo chcieli przebijać kombinowac bez żadnej gwarancji sukcesu. Skończyło sie na drogiej lekcji w serwisie w Zielonej Górze. Lekcja kosztowala 550pln ale teraz jestem mądrzejszy
Przy Twoich problemach bym zapewne osiwial...gdybym miał włosy
Trzymam kciuki![]()
Byłem dziś i widziałem to kółko, od środka tam gdzie klin do jest wyrwa(kawałek ukruszony) a z drugiej strony o.k 1cm wytarte,wybite miejsce podobno kółko miało straszne bicie.Chmm czy mógł tego nie widzieć podczas wymiany rozrządu? koło zamówione w serwisie Alfa Romejo koszt 140zł (a mówią,że ceny do alfy wysokie. Polecam ceny sprawdzić do bmw 7,audi a8,a6 lub subaru ) oby odpaliła.Koledzy będę miał na sprzedaż elementy które kupiłem lub wymieniłem ze sprawnych na nowe czyli ;wtryski 5szt moje stare igła nie kopcące i nie lejące,czujniki rozrządu i położenia wału,czujnik ciśnienia na listwie.Jeśli ktoś będzie zainteresowany to proszę o info.