Trzeba rozróznic jak strzela. u mnie strzeliło na takiej zasadzie, ze za dwa dni przeszedł gaz do kolektora i tam wystrzelił przy zapłonie bo nie było innej możliwości. Cewki itp ma znaczeni jak strzeli podczas jazdy, ale chyba tak to moze byc tylko przy starszych generacjach. chyba ze wtryski bardzo leją.
Co do długości przewodu to mi tłumaczył gazmen, nie wiem ile w tym razcji, ale gaz w stanie lotnym jest cieższy/lżejszyod tego w stanie ciekłym w reduktorze i zbyt długi przewód powoduje szkodliwe nadciśnienie w listwie przy odłączonym reduktorze. Nie wiem ile w tym prawdy i czy dobrze myśle, ale tak mówił fachowiec który wydaje sie kumaty i od kiedy u niego sie serwisuje to nie ma problemów.
Jak strzeli przy zapalaniu to napewno wtryski, ale sprzyja temu inne przyczyny, takie jak ten przewód czy reduktor. Kwestia tego ile gazu zdązy naleciec przez noc. U mnie raz sprzeliło tak ze az sie snieg z maski podniósł a resztki gazu sie zapaliły w kolektorze. drugi raz tez bardzo głosno.