Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Temat: Strzał w kolektor ssący na sekwencji 2.0 16V

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Trzeba rozróznic jak strzela. u mnie strzeliło na takiej zasadzie, ze za dwa dni przeszedł gaz do kolektora i tam wystrzelił przy zapłonie bo nie było innej możliwości. Cewki itp ma znaczeni jak strzeli podczas jazdy, ale chyba tak to moze byc tylko przy starszych generacjach. chyba ze wtryski bardzo leją.

    Co do długości przewodu to mi tłumaczył gazmen, nie wiem ile w tym razcji, ale gaz w stanie lotnym jest cieższy/lżejszy od tego w stanie ciekłym w reduktorze i zbyt długi przewód powoduje szkodliwe nadciśnienie w listwie przy odłączonym reduktorze. Nie wiem ile w tym prawdy i czy dobrze myśle, ale tak mówił fachowiec który wydaje sie kumaty i od kiedy u niego sie serwisuje to nie ma problemów.
    Jak strzeli przy zapalaniu to napewno wtryski, ale sprzyja temu inne przyczyny, takie jak ten przewód czy reduktor. Kwestia tego ile gazu zdązy naleciec przez noc. U mnie raz sprzeliło tak ze az sie snieg z maski podniósł a resztki gazu sie zapaliły w kolektorze. drugi raz tez bardzo głosno.
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    wg mnie teoria z długością przewodu wyssana z palca
    gaz ma mieć określone ciśnienie na listwie/wtryskiwaczach i długość przewodu nie ma znaczenia
    w kole od traktora 1,3bara to tyle samo co w kole od malucha 1,3bara, jedynie ilościowo jest go więcej w traktorze, bo większa opona, a za ilością idzie większa masa, tylko ona nie ma nic wspólnego z ciśnieniem, kiedy przewód jest poprowadzony niemal poziomo i masa gazu nie napiera na wtryski, co by wtedy mogło zwiększyć ciśnienie, ale o milibara może

    verdebiancorosso

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Nie wiem dokładnie. Powtarzam co usłyszałem.

    Mi się wydaje ze chodzi bardziej o to ze w reduktorze jest gaz płynny, a w przewodzie juz jest lotny. I moze jak jest więcej lotnego niż tego ciekłego w reduktorze ( w sensie masy) to powstaje jakies niekorzystne zjawisko.
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    reduktor dostaje gaz płynny i w nim się rozpręża na dwu stopniach (membranach) i wychodzi w postaci lotnej
    już na pierwszym stopniu jest lotny, tylko dla poprawy odparowania jest stosowany drugi stopień i nie ma mowy o czymkolwiek niekorzystnym

    reduktor działa prosto
    membrana steruje zaworkiem i jeśli za nią nie ma gazu, to zaworek się otwiera i odparowujący w pierwszej komorze gaz przedostaje się za membranę i zamyka nią drogę dalszej jego ilości
    jak ciśnienie spadnie, bo gaz pójdzie dalej (drugi stopień), to się zaworek otworzy i sytuacja się powtórzy
    regulacja ciśnienia ma na celu określenie jak prędko ma się ten zaworek otworzyć i cały proces idzie tak sam z siebie

    jeśli wtryskiwacze nie są szczelne (jak chyba u mnie) to gaz z reduktora się rozpręża i wylatuje wtryskami do kolektora do momentu, aż ciśnienie we wtryskiwaczu/przewodzie/reduktorze nie będzie mogło pokonać nieszczelności, a zawór na reduktorze (przed nim) zapobiega wydostawaniu się gazu z przewodu zasilającego, więc tracimy tylko to, co jest w reduktorze i przewodach do wtryskiwaczy

    reduktor LPG działa zupełnie podobnie do reduktora spawalniczego na butli z acetylenem czy tlenem, ciśnienie przed nim jest na tyle wyższe, że nie ma ono znaczenia dla pracy instalacji i kiedy dopiero spadnie do wartości potrzebnej do pracy silnika (brak gazu w butli), to zaczynają się problemy i silnik nie pali

    verdebiancorosso

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    jakby to wyjasnic odpaliłem na benzynie a centralka w stanie gotowosci aa gazownik odczepił taki cienki przewodzik co z reduktora wpiety jest w kolektor tuz za przepustnicą,iii tym przewodem poszedł gaz choc nienastąpiło przejscie na gazczyli mix benzyna z gazemaaa co do reduktora poszła seria 'magica'wadliwa co gaz pompowało do płynu chłodzącego))gazownik opowiadał i koledze z klubu tez to sie przytrafiło)

    ---------- Post added at 18:08 ---------- Previous post was at 18:01 ----------

    a zap dodac ze na tym reduktorze zrobiłem 140tys,ai na listwie tyle samo mam choc to podobno niemozliwe))

Podobne wątki

  1. AR 156 1.6l Kolektor ssący
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 31-05-2013, 08:39
  2. Szarpnięcie na jedynce i strzał w kolektor, 3.0 V6
    Utworzone przez Mankovich w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 31-05-2012, 09:15
  3. [155] Strzał w kolektor ssący
    Utworzone przez flyberry.pl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 26-05-2012, 18:32
  4. [146] Kolektor ssący
    Utworzone przez krzyś345 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-07-2010, 07:51
  5. Strzał w kolektor 156 2.0 TS
    Utworzone przez ibol w dziale 156
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 16-03-2010, 10:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory