Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: Błąd P0703 po założeniu tempomatu.

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Dobra to wróćmy do początku:
    1. Czy czujnik na pedale hamulca jest na pewno dwuobwodowy?
    2. Jeśli jest, to czy obie pary styków są typu NO (zwarte- NC, czy rozwarte- NO, w położeniu normalnym), bo zdarzają się różne kombinacje?
    3. Czy na pewno masz wszytko prawidłowo podpięte, zgodnie ze schematami z Elearn'a dla twojego rocznika?

    Na moje oko masz problem z czujnikiem hamulca, nie odpowiedni typ lub uszkodzony.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  2. #12
    twardy11
    Gość

    Domyślnie

    Wszystko podpięte dobrze, według schematu. Znalazłem już problem, zdemontowałem czujnik hamulca i nie ma on pinu nr 3. Konieczny jest zakup nowego czujnika, czy można to jakoś obejść? W jaki sposób on powinien działać? Daje sygnał dopiero po wciśnięciu, czy cały czas?

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Czyli dobrze zlokalizowałem problem...
    Czujnik do tempomatu ma dwa styki zwierne (tak wynika z Elearn'a), tzn. przenoszą po wciśnięciu pedału hamulca. Możesz to spróbować obejść podłączając do jednego styku dwa kable.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  4. #14
    twardy11
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za pomoc, spróbuję tak zrobić.

    ---------- Post added at 15:53 ---------- Previous post was at 14:43 ----------

    danus77 zmostkowałem piny 1 i 3, cały czas wywalało błąd. Później zmostkowałem piny 2 i 3,czyli sygnał ciągle jest podawany do ECU, błąd zniknął i nie powraca. Możliwe żeby tak miało być?

  5. #15
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Zaraz, zaraz...dopiero co pisałeś, ze nie masz pinu 3 w czujniku.
    Lecąc dalej to alfy w twoim roczniku miały czujnik z podwójnym stykiem rozwiernym 3-pinowe, potem wprowadzili podwójne rozwierne 4-pinowe (różnice w zasilaniu),a po lifcie z podwójnym stykiem w tym jeden zwierny (dla świateł) i jeden rozwierny (dla tempomatu). Twój komp zachowuje się jak komp poliftowy i to mnie zastanawia.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  6. #16
    twardy11
    Gość

    Domyślnie

    W kostce od czujnika mam 3 kable i zwierałem piny w tej kostce, nie w czujniku. To jaki ja mam czujnik? Czy przez to moję podłączenie nic się nie uszkodzi?

  7. #17
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    nic nie uszkodzisz bo tam wszędzie potrzeba +12V i tyle podajesz. Jest tylko jeden sposób na sprawdzenie jaki czujnik jest Ci potrzebny. Podepnij styki 1 i 2 normalnie do czujnika a do styku 3 podaj na stałe +12V ale w taki sposób, abyś mógł podczas jazdy rozłączyć. Potem wsiądź do auta i udaj się na przejażdżkę, w trakcie której załącz tempomat i spróbuj na nim chwilę pojechać. Jeśli zadziała, to w trakcie jazdy na tempomacie odłącz zasilanie na pinie 3. Jeśli auto zacznie zwalniać bo wyłączył się tempomat i nie zaczęło walić błędami, to o dziwo potrzeba ci czujnik od wersji poliftowej (brzmi to tak dziwnie, że sam mam duży znak ?) Edit: W Elearn'ie jest błąd w schematach. Jeśli przyjrzeć się na moduł I30 (czujnik pedału hamulca). Jest tam tak:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	tempomat sch.JPG
Wyświetleń:	456
Rozmiar:	45.4 KB
ID:	42340

    A potrzebny w twoim przypadku czujnik musi działać tak jak na poniższym obrazku. Masz tam jednocześnie numery referencyjne Fiata i Alfy:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	czujnik hamulca.JPG
Wyświetleń:	138
Rozmiar:	65.7 KB
ID:	42339
    Ostatnio edytowane przez danus77 ; 20-12-2011 o 20:54 Powód: pomyłka w nr modułu zamiast I30 było I31
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  8. #18
    twardy11
    Gość

    Domyślnie

    danus77 wielkie dzięki za pomoc. Jak podłącze taki czujnik i tempomat będzie działał, to po naciśnięciu hamulca zanik napięcia na pinie 3 będzie sygnalizował wtedy wciśnięty hamulec, może znowu wywalić błąd i tempomat już nie uruchomi się ponownie. Jutro spróbuję podłączyć tak jak to opisałeś wcześniej i zobaczę co będzie się działo.

  9. #19
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Kolego twardy11,
    to łatwo sprawdzisz próbnikiem żarówkowym, przy włączonym zapłonie i zwolnionym pedale hamulca na nodze nr 3 (przewód czerwony - tej do tempomatu) winno być 12V, po naciśnięciu winno znikać i pojawić się na nodze nr 1 tej do sterowania świateł stop.

  10. #20
    twardy11
    Gość

    Domyślnie

    stanlizak, o to chodzi że ja nie mam tego czujnika.
    danus77 pociągnąłem kable od czujnika nr 2 i 3, nie wywaliło żadnego błędu, tempomat się włączył, po rozłączeniu kabli wyłączył się, czyli zareagował tak jakby hamulec był wciśnięty i też nie wywaliło żadnego błędu. Po ponownym podłączeniu kabli mogłem znowu włączyć tempomat. Muszę więc mieć czujnik od wersji FL. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Podobne wątki

  1. [159] zaślepka pod EGR - jak reaguje silnik po jej założeniu ???
    Utworzone przez Junior w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 123
    Ostatni post / autor: 28-05-2013, 14:50
  2. 145 nie odpala po założeniu gazu
    Utworzone przez Lotnik w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-01-2012, 21:59
  3. [145] 145 nie odpala po założeniu gazu
    Utworzone przez Lotnik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 01-01-2012, 21:56
  4. Status sondy Lambda po założeniu LPG
    Utworzone przez maybah w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 77
    Ostatni post / autor: 04-08-2010, 11:32
  5. Co myślicie o założeniu strumienicy w 2.5 V6?
    Utworzone przez sqras69 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-07-2006, 22:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory