Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Alfa 156 pompa wody , rozrządy

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Nie masz racji. Pasek w czasie eksploatacji minimalnie się wyciąga - dlatego napinacz nie jest stały tylko ruchomy. Napinacza nie można nieodpowiednio ustawić ponieważ nie jest regulowany. Za prawidłowe napięcie odpowiada sprężyna która tak samo się zużywa.
    Napinacze stałe są stosowane w silnikach PSA np. 2.0/2.2 16V HDI występujących w Lancia Pherda/Fiat Ulysse. Efekt jest taki, że silniki te są bardzo podatne na przeskakiwanie paska rozrządu szczególnie przy rozruchu silnika. Dlaczego? Bo pasek się wyciąga.
    Widziałem remonty kilku silników w których zatarcie pompy wody wystąpiło w kilka tysięcy km po wymianie rozrządu.
    To co piszę nie wynika z mojego widzimisie tylko z doświadczenia warsztatowego.

    Mnie osobiście też to dotknęło w Maserati Ghibli II 2.0 24V Biturbo. Zmieniłem rozrząd - pompe zostawiłem . Pompa wytrzymała dojazd na zlot i połowę drogi powrotnej. W sumie jakieś 400 km. Naprawa silnika trwała pół roku a kosztów nawet nie liczyłem żeby mnie szlag nie trafił.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ghibli13.jpg
Wyświetleń:	202
Rozmiar:	318.4 KB
ID:	42478


    Wiesz co przeżywałem demontując pokrywy zaworów które własnoręcznie szlifowałem miesiąc wczesniej ? Nie życzę nikomu ...
    Ostatnio edytowane przez DamianS ; 21-12-2011 o 23:52

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Mieszasz niepotrzebnie.
    Zostaw napinacze stałe w spokoju.
    W 156 napinacz posiada sprężynę.
    Nie jest prawdą, że nie jest on regulowany i nie można go nieodpowiednio ustawić - jak napisałeś.
    Do ustawienia napinacza przewidziano nawet specjalistyczny klucz, a prawidłowe ustawienie napinacza jest wtedy, gdy wskaźnik pokryje się ze znakiem na obudowie napinacza.
    To, że pasek się nieco wydłuża to jest powszechnie wiadome, ale już nie wszyscy mechanicy zalecają kontrolę stanu napięcia napinacza.
    Z moich obserwacji wynika, że pasek nieznacznie wydłuża się w pierwszym okresie eksploatacji i wtedy może nastapić zmniejszenie napięcia na napinaczu, co można zaobserwować na wskaźniku.
    Dlatego wielokrotnie pisałem, że po przejechaniu kilku tys. km od wymiany, należy skontrolować i ewentualnie skorygować ustawienie napinacza.
    Niestety, wielu mechaników śmieje się z tego bo uważa, że jak jest sprężyna to napięcie musi być i uważają, że taka kontrola nie ma sensu.
    No i potem mamy uszkodzone silniki po kolizji, które przejechały niewiele od wymiany rozrządu. A powodem nie jest w większości zatarcie pompy, czy zużycie sprężyny, tylko zbyt małe napięcie paska spowodowane jego wydłużeniem.

    Miałem kiedyś przypadek, że pasek dayco po przebiegu 2000 km wydłużył się do tego stopnia, że wskazówka napinacza opadła całkowicie. Gdyby nie było kontroli i korekty to ten silnik pewnie niedługo byłby do remontu.
    Po dokonaniu korekty nie było już w dalszym okresie eksploatacji żadnych problemów.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 22-12-2011 o 08:57

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Kolego – napinacz ma wskaźnik który przy montażu ma się pokryć z punktem na napinaczu.
    Zakładam , ze ktoś kto wymienia rozrząd ma pojęcie co robi i nie spaprze tak oczywistej sprawy.
    Z tego punktu widzenia moim zdaniem nie można napinacza w silnikach TS i JTD założyć nieprawidłowo chyba, że mechanik jest gamoniem.


    Tak czy inaczej za właściwe napięcie paska odpowiada sprężyna w napinaczu.


    Silniki HDI podałem jako przykład gdzie napięcie paska reguluje się przez obrót napinacza który ma mimośrodowe mocowanie. Obraca się , napina pasek , przykręca i tak ma być. Nie ma sprężyny która reguluje napięcie paska.

    Temat dotyczył głównie pytania czy wymieniać pompe czy nie. Każdy decyduje za siebie. Forum jest po to by poczytać opinie i wyciągnąć wnioski. Ja w swoim aucie nigdy nie wymienie rozrządu bez pompy.
    Ostatnio edytowane przez DamianS ; 22-12-2011 o 10:02

  4. #14
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Panowie. A to nie jest tak że w Alfie sam napinacz również jest jakby na srubie mimośrodowej. I to jej położenie ustawiamy i dokręcamy rolkę która później już utrzymuje swoją sprężyną odpowiedni naciąg paska? Czyli mamy jakby dwie kwestie. Pierw samo odpowiednie umieszczenie roli a później naciąg sprężyny? Ostatnio widziałem jak mechanik wymieniał mi rozrząd i widziałem tam taką śrubę pod rolką którą była przesuwna.

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dariusz156 Zobacz post
    ASO mi dało gwarancję na pompę 2lata lub 200 tyś km.
    Po za tym ASO nigdy nie wymienia pompy przy wymianie rozrządu no chyba że zdiagnozuje jej nadmierne zużycie lub klient się uprze.

    ---------- Post added at 15:12 ---------- Previous post was at 15:11 ----------

    Ps.
    Zresztą tak samo jest z wariatorem . ASO pompy ani wariatora nie traktuje jako części rozrządu.
    Nie wiem kolego do jakich ty ASO jeździsz ( może takich co jednak nie mają autoryzacji), ale każde ASO ma obowiązek bezwzględnie trzymać się procedury naprawczej producenta, a ta wprzewiduje dla TSa wymianę wariatora podczas każdej wymiany rozrządu i wymianę pompy wody co drugą wymianę rozrządu. To że nie są to części rozrządu oczywiście pełna zgoda, ale ich wymiana wymaga demontażu rozrządu stad taka procedura wymiany.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Dokładnie tak, jak napisał kolega Maciek156 - pompę wymieniamy co drugą wymianę rozrządu i będzie dobrze, a naciągi paska nie mają tu nic do rzeczy.

    ---------- Post added at 20:05 ---------- Previous post was at 19:59 ----------

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    Panowie. A to nie jest tak że w Alfie sam napinacz również jest jakby na srubie mimośrodowej. I to jej położenie ustawiamy i dokręcamy rolkę która później już utrzymuje swoją sprężyną odpowiedni naciąg paska? Czyli mamy jakby dwie kwestie. Pierw samo odpowiednie umieszczenie roli a później naciąg sprężyny? Ostatnio widziałem jak mechanik wymieniał mi rozrząd i widziałem tam taką śrubę pod rolką którą była przesuwna.
    Jest tak.
    Napinacz jest mocowany na jednej śrubie, której łeb znajduje się w otworze śluzowym (jest to zwykła śruba - nie mylić z mimośrodem).
    Napięcie napinacza powinno być realizowane specjalnym kluczem - chociaż da się bez niego. Podczas napinania napinacz "zbliża" się do paska i następuje napiecie jego sprężyny. Po prawidłowym ustawieniu napięcia należy dokręcić nakrętkę mocującą odpowiednim momentem.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 22-12-2011 o 20:14

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Coś mi się wydaje, że moje posty nie zostały dobrze zrozumiane. Widocznie źle opisałem problem.


    Zasada wymiany pompy razem z rozrządem w JTD i co 2 w TS jest jak najbardziej prawidłowa. Podpisuje się pod tym rękoma i nogami.
    Pompy są przewidziane na 120 000 km z zapasem więc nie ma się czym martwić.


    Moje wywody dotyczyły tezy - jak pompanie cieknie i lekko się kręci to można zostawić do kolejnej wymiany. Moim zdaniem jest to ryzykowne - opisałem powody. Może napisałem za dużo i zagmatwałem temat.
    Zakładanie nowego kompletu rozrządu na pompę która ma najechane ponad 120 000 podnosi prawdopodobieństwo wystąpienia usterki która jest bardzo kosztowna- to wszystko.
    Ryzyko takie mimo, ze wynosi może 10-20% nie jest warte zaoszczędzenia 120-150 PLN na pompę.
    Ostatnio edytowane przez DamianS ; 22-12-2011 o 20:34

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    near zamość
    Auto
    156 1,8 ts 98
    Postów
    372

    Domyślnie

    no to jak tak wszyscy zalcają wymianę pompy wody, co 200tys to może jest gdzieś zapis co ile wymienia się łożyska w kołach ??? chodzi w sumie o to samo o zużyte łożysko ( moim zdaniem jak to , że w tym danym dniu jak sprawdzimy tą pompę i powiedzmy ,że jest ok niema luzow i chodzi 'gładko' to wcale nie jest powiedziane ,że za te 2000 km właśnie to dobrze działające łożysko nie poleci ) a koszty są nieporównywale pompa<<<<<<<<<<remont chyba logiczne i ciekawe czy ktoś wam zrobi to auto na tej niby gwarancji 200tys km na pompe, czy jak zwykle bywa znajdą inny powód uszkodzenia i napewno nie z ich winy, tylko napewno waszej. A czy ktoś chce zainwestować te 150 zł czy nie to już od niego zależy. A co do tych kół ze swoejgo doświadczenia wiem ,żę to niby sprawne łożysko potrafi polecieć w pare tyg przy normalenej jezdzie 20-40km dziennie (sprawne znaczy koło obraca się gładko i niema luzów na boki jak to ktoś wyżej pisał jak się sprawdza pompę)
    A jeszcze jedno wnioskuje ,że wpompie zostalo zastosowane oo wiele trwalsze i mocniejsze łożysko niż w rolce czy napinaczu czy tak? troche to dla mnie dziwne przecież pompa napedzana jest z tego samego paska i jej awaria bedzie tak samo doga jak awaria powyższych
    Ostatnio edytowane przez LUKI83 ; 22-12-2011 o 20:37

Podobne wątki

  1. Pompa Wody
    Utworzone przez WUJ LEDI w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-03-2010, 18:17
  2. pompa wody 2.5 v6
    Utworzone przez marc1nz w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-04-2009, 19:22
  3. [164] Pompa wody
    Utworzone przez NOE w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-04-2008, 08:53
  4. Pompa wody w V6
    Utworzone przez 75andrew155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-02-2007, 12:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory