Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Jak ogarnąć cewki ?

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie Jak ogarnąć cewki ?

    Witam.
    W poprzednim temacie ,,Świece w V6" drążyliśmy że winą terlepania na wolnych mogą być cewki.
    Przyszła mi już cewka na podmianke i teraz nie mam pojęcia jak się zabrać za to by sprawdzić która jest trzaśnięta i w tym właśnie potrzebuje waszej pomocy
    Jakie są sposoby na to?
    Co może być jeszcze nie tak że trzęsie samochodem(na gazie i na benzynie)?
    Pisałem że zaczeło się to dziać po wymianie filtra powietrza(filtr clean filters) , no ale przy okazji wtedy wymieniałem chłodnice plus przekręcałem górne cięgno silnika więc nie wiem co miało na to wpływ(cięgno już jest nowe i dalej terlepie)
    Najgorsze że teraz nawet w czasie jazdy już przechodzą lekkie drgania na podłoge i cockpit (np. przy 120) i jakby równo z obrotami niezależnie od biegu.
    Co posprawdzać (oczywiście to co mogę pod domem)?

  2. #2
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Prymitywnie ale może się udać.
    Odłacz kabel od cewki i zobaczysz czy się pogorszyło( to znaczy że nie ona) lub tez jest tak samo mimo odłączenia zasilania( wtedy to jej wina).

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    tzn wiesz ja myśle że jak cewka jest walnięta to nie że nie daje całkowicie prądu , tylko daje go nie tak jak trzeba.
    No ale tak to jest już jakaś wskazówka która brałem pod uwagę .

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bartekalfa166
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 159 TI. Bianco
    Postów
    416

    Domyślnie

    jeżeli masz kabel to proste-sprawdzasz na ktorym cylindrze wypadają zapłony,zamieniasz cewki jezdzisz znowu az sie zapali marchewa spradzasz na którym wypadaja i wszystko jasne.ja tak zdiagnozowałem tylko ze u mnie wszystko bylo ok na wolnych tylko pod obcaizeniem słabo jechał.Ajesli nie masz kabelka- to sobie kup polecam mozna zaoszczędzic troche kasy na diagnozach.

  5. #5
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartekalfa166 Zobacz post
    jeżeli masz kabel to proste-sprawdzasz na ktorym cylindrze wypadają zapłony,zamieniasz cewki jezdzisz znowu az sie zapali marchewa spradzasz na którym wypadaja i wszystko jasne.ja tak zdiagnozowałem tylko ze u mnie wszystko bylo ok na wolnych tylko pod obcaizeniem słabo jechał.Ajesli nie masz kabelka- to sobie kup polecam mozna zaoszczędzic troche kasy na diagnozach.
    Jeśli cewka nawala to komp powinien wskazać winnego. Ale np. u mnie winna była jedna fajka i z racji dwóch świec wypadania nie było. Tylko ze objawy były inne. Żeby było trudniej wyskakiwał błąd pedału gazu.

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    Marchewka się nie pali póki co.
    Czyli mówicie że mam kupić kabelek tak(viaken ma taki z 4 przełącznikami, a skąd zdobyć programik?)?
    A jakiś inny sposób?

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie każde ECU pokaże wypadanie zapłonu. Nie wiem, jak jest w Twoim V6.
    Ale wiem na pewno, że jeśli masz problem z iskrą na którymś z cylindrów, to trzeba wykręcać po kolei świece zapłonowe i je dokładnie obejrzeć.
    Jeśli któraś swieca nie pali, jak należy to bez problemu ustalisz, który to cylinder bo świeca będzie brudna-zakopcona.

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    Swiece wsadziłem nowe jakieś 4 tyś temu.
    Hymm no myśle że to by mógł być dobry test tylko jeszcze gdybym miał jakieś foto jak wygląda dobra a jak wygląda taka z wypadającym zapłonem.
    Może też aż tak mocno nie wypadać żeby było to na świecy nie?
    A co jeszcze może wpływać na takie telepanie?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nowa, nie nowa - jak nie pali to będzie czarna.
    Jeśli nie wiesz, jak ma wyglądać prawidłowo wypalona świeca to szukaj w necie fotek - jest tego pełno, albo jedź do kogoś, kto ma większe doświadczenie.
    A telepać może wiele rzeczy, choćby lewe powietrze.

  10. #10
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    mam jeszcze moje stare świece jakbym wsadził fotki to byście ocenili?
    Z tego co pamiętam to były koloru takiego rudego.
    No właśnie to eliminuje możliwość wystąpienia lewego powietrza, pryskałem wszędzie samostartem i nie było różnic.
    Elastyczna złączka już kupiona ale żadnej zmiany , mam już nowe gumki na barany , ale zakłądał będę jak będę ogarniał tą cewkę .
    Czy takie działanie mógł spowodować filtr powietrza? to właśnie po jego wymianie zaczeło się też te terlepanie .
    Czy w V6 wymiana filtra jest możliwa tylko przez odkręcenie belki dolnej? robiłem wymiane przy okazji wymiany chłodnicy.

Podobne wątki

  1. [156] Cewki
    Utworzone przez wojteknad w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-01-2015, 18:42
  2. Cewki EPS
    Utworzone przez macieqy w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-11-2014, 13:29
  3. Cewki do Alfy 147 1.6 T.S
    Utworzone przez luki158 w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-06-2012, 18:06
  4. cewki zaplonowe
    Utworzone przez kozi_Lukasz w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2007, 17:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory