Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: problem z turbiną w 159...

  1. #1
    Daniel159
    Gość

    Domyślnie problem z turbiną w 159...

    cześć mam AR 159 sw jdt 150km od paru dni mam problem z turbiną podczas przyśpieszenia zawiesza się na 1 sekundę i za chwile jest ok...
    przeważnie z 1 bar spada na 0,8bar to trwa chwile...
    albo zatrzymuje się wrzucam jedynkę a turbina bardzo bardzo powoli zaczyna działać...naciskam mocniej gaz i turbina
    zaskoczy i jest wszystko ok...przez tydzień zdarzyło się tak z 3 razy
    znajomy mechanik powiedział żebym pojechał wypalić filtr dpf że pewnie się zapycha na drugi dzień pojechałem w trasę zrobiłem 150km
    i wczoraj stanąłem na światłach i znowu...
    CZY KTOŚ WIE CO TO MOŻE BYĆ???POMÓŻCIE...POD POWIEDZIE COŚ...

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar deltahfmk
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    Alfa Romeo 156 GTA
    Postów
    119

    Domyślnie

    Cytat Napisał Daniel159 Zobacz post
    cześć mam AR 159 sw jdt 150km od paru dni mam problem z turbiną podczas przyśpieszenia zawiesza się na 1 sekundę i za chwile jest ok...
    przeważnie z 1 bar spada na 0,8bar to trwa chwile...
    albo zatrzymuje się wrzucam jedynkę a turbina bardzo bardzo powoli zaczyna działać...naciskam mocniej gaz i turbina
    zaskoczy i jest wszystko ok...przez tydzień zdarzyło się tak z 3 razy
    znajomy mechanik powiedział żebym pojechał wypalić filtr dpf że pewnie się zapycha na drugi dzień pojechałem w trasę zrobiłem 150km
    i wczoraj stanąłem na światłach i znowu...
    CZY KTOŚ WIE CO TO MOŻE BYĆ???POMÓŻCIE...POD POWIEDZIE COŚ...
    a czy odczuwasz spadek mocy?

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    ZAMOŚĆ
    Auto
    VOLVO V60 D3 + MERCEDES 190E 2.6
    Postów
    225

    Domyślnie

    To może EGR się przycinać.
    Były:

    159 1.9 JTDM 2006
    156 2.4JTD 2002

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Elementem sterującym zmienną geometrią turbiny jest elektrozawór podciśnieniowy. Dosyć często się psuje.
    Usterka którą opisujesz moze mieć dziesiątki przyczyn ale zaczął bym od tego właśnie zaworu.

  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V, Opel signum 1.9 180 km, honda vfr 800
    Postów
    169

    Domyślnie

    Dokładnie tak jak pisze kolega zacznij od sprawdzenia zaworu oraz przewodów podciśnieniowych które do niego idą możesz również sprawdzic dolot czy nie ma nieszczelności oraz zobacz czy nie jest zakopcone przy kolektorze wydechowym bo może spaliny bokiem uciekają.Pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar Lukasz78
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    BMW 520d/177KM LCI 2008
    Postów
    192

    Domyślnie

    ...+ sprawdź czystość czujnika overboosta na kolektorze, podpinka pod FES-a i rundka.W razie wątpliwości wrzuć loga.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał DamianS Zobacz post
    Elementem sterującym zmienną geometrią turbiny jest elektrozawór podciśnieniowy. Dosyć często się psuje.
    Usterka którą opisujesz moze mieć dziesiątki przyczyn ale zaczął bym od tego właśnie zaworu.
    Ale wtedy objaw jest zupełnie inny - albo auto nie ma w ogóle dołu i zaczyna jechać od 2500 obrotów, albo ma dół i w ogóle nie ma góry. I co do tego "dosyć często się psuje" to na razie wymieniłem jeden (słownie: JEDEN) taki zawór, w Alfie 147. W 159 - jeszcze w żadnej nie był uszkodzony. Natomiast faktem jest, że brudzą się kierownice turbiny i ich blokowanie się może powodować taki efekt, jaki napisał założyciel tematu.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Wymieniłem dziesiątki tego typu zaworów w Lanciach Lybra , Thesis , AR 147 , AR 156 , AR 166, AR GT , AR 159 . Są stosowne w silnikach JTD mniej więcje od 2000 roku kiedy wprowadzono EGR i proste nadciśnieniowe sterowanie zmienną geometrią zamieniono na bardziej wyrafinowane podciśnieniowe. Teoretycznie występują 2 typy (numery) zaworów ale w praktyce działają identycznie i nawet można je stosować zamiennie. Producent też jest jeden dla grupy Fiata , VW i pewnie jeszcze innych o których nie wiem. Budowa zaworu jak i producent nie zmienia sie od ponad dziesięciu lat więc dlaczego w 159 ma być mniej awaryjny ?
    Ostatnio edytowane przez DamianS ; 28-12-2011 o 19:23

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    brudzą się kierownice turbiny
    Czy istnieje możliwość ich wyczyszczenia bez rozbierania turbo? Np. przy pomocy środka Turbo-Net?
    Mam sceptyczne podejście do takich specyfików, ale ciekaw jestem opinii znawców tematu. Warto, czy może to niebezpieczne dla silnika?
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Ostatnio edytowane przez alces1 ; 28-12-2011 o 22:27

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał DamianS Zobacz post
    Wymieniłem dziesiątki tego typu zaworów w Lanciach Lybra , Thesis , AR 147 , AR 156 , AR 166, AR GT , AR 159 . Są stosowne w silnikach JTD mniej więcje od 2000 roku kiedy wprowadzono EGR i proste nadciśnieniowe sterowanie zmienną geometrią zamieniono na bardziej wyrafinowane podciśnieniowe. Teoretycznie występują 2 typy (numery) zaworów ale w praktyce działają identycznie i nawet można je stosować zamiennie. Producent też jest jeden dla grupy Fiata , VW i pewnie jeszcze innych o których nie wiem. Budowa zaworu jak i producent nie zmienia sie od ponad dziesięciu lat więc dlaczego w 159 ma być mniej awaryjny ?
    Ten zawór tak naprawdę się nie psuje, w pełnym tego słowa znaczeniu. On się po prostu zapycha brudem, tudzież zaczyna blokować na tłoczku. I o ile na przykład w 156-ce, która będzie miała 10 lat, taki zaworek może już się na tyle skutecznie zabrudzić, że po prostu nie będzie działał, o tyle w paroletniej 159 chyba jeszcze takiego zjawiska bym się nie spodziewał. Co więcej - na upartego można sobie ten zawór naprawić. Natomiast zdecydowanie często w 159 zdarza się zabrudzenie geometrii turbiny - i tutaj upatrywałbym problemów z szarpaniem przy przyspieszaniu.

    ---------- Post added at 22:27 ---------- Previous post was at 22:26 ----------

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Czy istnieje możliwość ich wyczyszczenia bez rozbierania turbo?
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Są różne patenty na to, aczkolwiek ja nie wierzę w działanie różnych "cudownych środków", co to mają wypłukać cały syf z turbiny - być może to zadziała, ale na pewno nie tak długo, jak rozebranie turbiny i normalne, ręczne czyszczenie. Przy czym efekt jest taki, że naprawdę warto to zrobić
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. [159] problem z turbiną
    Utworzone przez sebol75 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 16-04-2016, 09:24
  2. [159] Problem z Turbiną na A1 - help!
    Utworzone przez altexperte w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 07-09-2015, 12:47
  3. [156 1.9 JTD] Czy to problem z turbiną ?
    Utworzone przez radiofm w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 22:53
  4. [159] Problem z turbiną ?
    Utworzone przez gaco2ouf w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 08-03-2014, 10:18
  5. Problem z turbiną
    Utworzone przez scorpion_71 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-06-2013, 15:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory