Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 56

Temat: co będzie do naprawy...?

  1. #31
    Użytkownik Świeżak Avatar julowalker
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Strzelce Opolskie
    Auto
    Alfa 159 SW Ti , Stelvio 2.0 Q4, Giulia Ti Q4
    Postów
    222

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    kolego julowalker nie wymienilem bo mysle ze pijesz do mnie z tymi 20 tys do przejechania??Czytaj moze ze zrozumieniem.Chyba napisalem ze wymienilem po tygodniu calutki rozrzad.Nie wiem umiecie tu czytac czy tylko pisac swoje madrosci.Twoje madrosci sa njwazniejsze jak ciagniesz watek po kilka stron i wychodzi z niego maslo maslane,a tu jak cos napisze to od razu tak zrobilem bo napisalem.Ktorys raz w tym watku pisze to samo bo ktorys juz z rzedu uzytkownik nie potrafi przeczytac ze zrozumieniem tego co napisalem.A i nastepny rozrzad zrobie po ok.70-80 tys albo po 5 latach o ile jeszcze bede mial auto
    W pewnym stopniu do Ciebie. Chodziło mi o to , że nie da się stwierdzić ile wytrzyma pasek. Paski w 99% wyglądają idealnie i nagle wielkie bum i pęka...
    Ostatnio edytowane przez julowalker ; 29-12-2011 o 07:48

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    Cytat Napisał Węgorz Zobacz post
    Podepnę się lekko pytaniami - jeśli przed zakupem pojadę do ASO sprawdzić auto,to w jakim zakresie jest ono sprawdzone,czy muszę podpowiadać/prosić o sprawdzenie czegoś i jeśli ogólna ocena jest pozytywna,to czy spokojnie furę kupować?Dzięki za ewentualne odpowiedzi.Pozdrawiam.
    W niektórych ASO (np. Twardowski w Wawie) jest taka usługa, kosztuje 350zł i obejmuje kompleksowy przegląd z podpięciem pod examiner i sprawdzaniem elementów mechanicznych, historii auta itd. zajmuje to około 2-3h po czym dostaje się wszystkie wydruki oraz wycenę napraw jakie trzeba ewentualnie wykonać z ich kosztem. Ja w taki sposób uratowałem się przed kilkoma felernymi egzemplarzami.
    Born to be wild.

  3. #33
    Użytkownik Rowerzysta Avatar berez
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    SMI
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 2008r. (Mod: 180KM, 400Nm)
    Postów
    308

    Domyślnie

    Cytat Napisał Węgorz Zobacz post
    Podepnę się lekko pytaniami - jeśli przed zakupem pojadę do ASO sprawdzić auto,to w jakim zakresie jest ono sprawdzone,czy muszę podpowiadać/prosić o sprawdzenie czegoś i jeśli ogólna ocena jest pozytywna,to czy spokojnie furę kupować?Dzięki za ewentualne odpowiedzi.Pozdrawiam.


    Witam,

    dość długo szukałem swojej 159, w związku z tym miałem okazję obdzwonić kilka ASO. Śmiało mogę stwierdzić, że wsyztskie znacząco się różnią od siebie.

    Rybnik - kumaty gość przy telefonie, poinformował mnie, że kolektory sprzed 2007 były wadliwe i że sprawdzają czy kolektor został wymieniony na nowszy typ.
    Radom - gość nie był pewny czy w tym aucie jest DPF, oraz czy można odczytać przebieg za pomocą Examinera.
    Warszawa (Twardowski) - bardzo konkretne podejście do klienta, wystawiają swoją rekomendację na temat zakupu sprawdzanego egzemplarza. Niestety najdroższa usługa, o ile pamiętam coś ponad 400zł. Na pocieszenie mogę dodać, ze jak przywieziesz trupa to nie ciągną auta przez wszystkie testy, dzięki czemu ewentualny koszt przeglądu może być dużo niższy.

    Powyższy opis wywnioskowałem jedynie z rozmów telefonicznych, na miejscu może być zupełnie inaczej.

    Osobiście byłem w Bielsku, przy sprawdzeniu zawieszenia bardzo miło porozmawiałem sobie z panem diagnostą, natomiast pan od examinera i powłoki lakierniczej nie był już taki miły, zasłaniając się przezpisami BHP wyprosił mnie do poczeklalni... Po 1,5h otrzymałem wszystkie wydruki wraz z krótkim komentarzem na ich temat.

    Tak więc podsumowując, nie ma reguły. Lepiej się nastawić na totalne amatorstwo (lenistwo) i ewentualnie ciągnąć na miejscu za język.
    Ostatnio edytowane przez berez ; 29-12-2011 o 09:53

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    Cytat Napisał DamianS Zobacz post
    Widocznie nie przeczytałeś dokładnietego co pisałem - naprawiałem kilka silników JTDM po strzale rozrządu.
    Nie twierdzę , ze jest to nagminne jak w przypadku TS-ów i trzeba siać panikę. Wystarczy mieć świadomość istniejącego problemu i zwyczajnie nie przeginać. Temat wałkowałemw kilku wątkach na forum i nie chce powtarzać w kółko tego samego. Każdy czytający może wyciągnąć własne wnioski.
    Damian, przeczytalem ale czy masz pewnosc, ze przebiegi w tych JTDMach z zerwanymi paskami były oryginalne?
    I ile było takich przypadkow, bo jeżeli kilka, a Ty jestes chyba jedyna osoba na forum, która o nich pisze to dla mnie to wyjatkowe sytuacje. Paski pekaja przeciez tez czasami w praktyczie nowych samochdach, bo np. producent wypuscil jakas wadliwa partie

  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Pamiętam 7 takich przypadków. Lancia Thesis 2.4 JTDM 175KM w automacie , AR 166 z takim samym silnikiem , 2 AR 147 1.9 JTDM , Fiat Croma 1.9 , AR 159 2.4 , AR 159 1,9. W 5 przypadkach przebieg był pewien.
    Mam trochę kontaktów wśród innych serwisów zajmujących się grupą Fiata. Swego czasu "w branży" były dyskusje na temat czy po strzale rozrządu w JTDM zdejmować głowice czy wymieniać tylko dzwigienki zaworowe i regulatory hydrauliczne bez ruszania głowicy.

    Podkreślam, że w JTD poprzedniej generacji - 2 zaworowych takie problemy praktycznie nie występowały.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez DamianS ; 29-12-2011 o 10:28

  6. #36
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    czyli w 159 1.9 16V tylko jeden przypadek. To chyba dobra wiadomość.
    Pytanie tylko czy rozrząd, który poszedł był ori i czy nie było innej przyczyny niż zużycie jak np. zerwany pasek wielorowkowy, co czasem się zdarza w jtd.

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Silniki diesla w całej grupie Fiata są takie same. Różnią się jedynie osprzętem. Z punktu widzenia rozrządu można uznać , ze są identyczne.

  8. #38
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    Oprócz przebiegu drugim kreyterium wymiany jest czas. Teoretycznie 5 lat trwałości paska. W praktyce kazdy z producentów zaleca co 3 lata Rekomendacje za szkolen skf, gates, dayco, ina, optibel i flennor wszędzie takie same. może zmowa, pytanie czy warto się odważyć i jej zaprzeczyc
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wieliczka
    Auto
    156 GTA
    Postów
    315

    Domyślnie

    Ale po co wogóle tak kombinować i liczyć na to że może się uda jeszcze pojeździć kilkla/kilkanaście tysięcy km? Skoro kupuje auto za 40.000PLN dodatkowy tysiąc nie powinien być problemem żeby wymienić rozrząd i mieć święty spokój. 159 mam 2 tygodnie i wczoraj właśnie wymieniłem kompletny rozrząd + pompa wody + pasek micro. Koszt części 450 zł + robocizna 350 i mam spokój na kilkadziesiąt tys km.

  10. #40
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Bardzo dobre podsumowanie tematu.
    Gratuluję zdrowego rozsądku

Podobne wątki

  1. Instrukcja naprawy
    Utworzone przez Pisek w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-11-2015, 22:01
  2. Płyta do naprawy
    Utworzone przez parada w dziale GT
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-01-2015, 23:22
  3. koszt naprawy 147
    Utworzone przez czarek28 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-10-2013, 15:45
  4. [155] Wasze Naprawy
    Utworzone przez Archangel1988 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 19-12-2012, 08:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory