Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 52

Temat: Czujnik spalania stukowego (p0325, p0330)+ minusowy kąt wyprzedzenia zapłonu

  1. #11
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Skoro jest tak ujemny KWZ to myśle że trzeba zajrzeć do ustawień rozrządu i wcale mnie nie dziwi że wystepuje spalanie stukowe

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #12
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    wstawić wykres KWZ i obrotów?

  3. #13
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Widać że to jest nie zgrane nawet bez wykresów stąd spalanie stukowe silnika

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #14
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    A to nie wywaliłoby także innego błędu?podobno gdzięś przeczytałem że właśnie ten czujnik decyduje o kącie wyprzedzenia. zaraz wstawie wykres tylko że jest na nim sporo rzeczy także zaznaczonych.
    Kąt wskakuje tylko raz powyżej 0 jak spadają obroty.

  5. #15
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Tak jak sugerowałem wcześniej: sprawdzić ustawienie rozrządu od tego bym zaczynał.

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #16
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wykres 3.JPG
Wyświetleń:	102
Rozmiar:	130.8 KB
ID:	43338

  7. #17
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    no dobrze to jeden trop już jest o którym też już myślałem ale raczej już jako ostateczności

  8. #18
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Moim zdaniem wyprzedzenie zapłonu powinno być 10st na wolnych obrotach i faktycznie przy schodzeniu z obrotów wyprzedzenie zapłonu praktycznie nie istnieje schodzi do zera. Dalej upieram sie że to wina żle ustawionego rozrządu lub bardzo kiepskiego paliwa

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #19
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    a wiesz że na benzynie i na gazie zachowuje się identycznie?
    No ja też uważam że coś koło 8 stopni no ale czekam aż może ktoś też coś innego podrzuci.
    Bubu raz się wtrącił szkoda że już nie zagląda .
    A tobie 75andrew155 Dzięki za pomoc.

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    U mnie na wolnych około -6 po adaptacji.

    Kolego, kiedyś waść rozrząd zmieniał? Ten silnik jest bardzo czuły na wszelkie przestawienia, o czym się sam przekonałem.
    Czujniki stukowe mogą wyprzedzić/opóźnić zapłon ale w ramach pewnych wartości, chyba 15 stopni korkty w obie strony i to bardziej, jako kompensacja złej jakości paliwa albo rozjazdu map, niż złego ustawienia rozrządu.

    Masz czym, to nagraj film jak to auto chodzi: zimne zaraz po zapaleniu i nagrzane.

    Tak czy owak chyba w malborku jest warszatat z blokadami oryginalnymi do 2.5V6, trzeba się będzie niestety wybrać. Jak nie, to kolega z forum także takie blokady wypożycza za śmieszne pieniądze.

Podobne wątki

  1. Czujnik spalania stukowego 2.0v6 tb
    Utworzone przez kis79 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-07-2014, 08:43
  2. Czujnik spalania stukowego
    Utworzone przez loren w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-05-2010, 10:08
  3. Czujnik spalania stukowego
    Utworzone przez krzysiek w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-06-2009, 15:11
  4. [156] czujnik spalania stukowego
    Utworzone przez tomkap w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-07-2008, 21:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory