Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37

Temat: Drganie plastikowej pokrywy silnika

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie Drganie plastikowej pokrywy silnika

    Ostatnio byłem na wymianie kolektora ssącego. Od tego czasu mam takie drgania na tej plastikowej pokrywie silnika. W środku auta jest to niesłyszalne. Dopiero jak podniosę maskę to widzę, że ta pokrywa drga i to drżenie ponadto słychać. Poza tym nic się nie dzieje. Samo auto nie drży, tylko ta pokrywka. Zastanawiam się, czy przy ściąganiu tej pokrywy mechanik nie poluzował jakoś tych bolców na których trzyma się ta pokrywa.

    Jak to ewentualnie ogarnąć ? Trochę mnie to drżenie denerwuje. Może coś się da podłożyć ? Jak ściągnąłem tę pokrywę to widzę, że guma z otworkiem na których wchodzi bolec jest luźna.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    A masz w ogóle wszystkie gumy ?
    Która cześć jest luźna, ta którą nabijasz na bolec, czy zewnętrzna na którą wchodzi obudowa ?

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    Ogólnie rzecz biorąc cała ta plastikowa pokrywa (srebrno - czerwona) dostaje wibracji.

    Gumy wydaje się, że są wszystkie, ale sprawdzę to jeszcze dzisiaj wieczorem.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    maszoles.... jak gumy w czterech puntkach są OK to sprawdź tą gumę przy korku oleju. Ja też takie drżenie miałem i obczaiłem że ta guma przy korku oleju jest odwrotnie założona.
    Przełożyłem ją i ucichło wszystko A miałem dokładnie to samo
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    Tzn. te gumy są na swoich miejscach ale są luźne. Nie siedzą sztywno w tej plastikowej pokrywie tylko mają luz. A ta guma przy korku oleju jest razem z pokrywą ? Muszę to jutro z rana obczaić, bo dzisiaj już ciemno i nie ma sensu. W każdym razie dzięki za trop. Jutro będę działał i napisze ew. co udało się ustalić.

    edit: Nie dało mi to jednak spokoju. Mimo, że ciemno to poszedłem do auta. Karmal miałeś całkowitą rację. Uszczelka na korku oleju leżała pod korkiem. Pewnie mechanik nabił ją na ten kielich, na którym znajduje się korek by jej nie zgubić. Założyłem na korek i wszystko gra. Jestem Ci winien browara
    Ostatnio edytowane przez mariuszoles ; 05-01-2012 o 22:06

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał mariuszoles Zobacz post
    Ostatnio byłem na wymianie kolektora ssącego. Od tego czasu mam takie drgania na tej plastikowej pokrywie silnika. W środku auta jest to niesłyszalne. Dopiero jak podniosę maskę to widzę, że ta pokrywa drga i to drżenie ponadto słychać. Poza tym nic się nie dzieje. Samo auto nie drży, tylko ta pokrywka. Zastanawiam się, czy przy ściąganiu tej pokrywy mechanik nie poluzował jakoś tych bolców na których trzyma się ta pokrywa.

    Jak to ewentualnie ogarnąć ? Trochę mnie to drżenie denerwuje. Może coś się da podłożyć ? Jak ściągnąłem tę pokrywę to widzę, że guma z otworkiem na których wchodzi bolec jest luźna.
    Z miesiąc temu też wymieniałem kolektor, rozrząd i robiłem parę innych drobiazgów. Od tego czasu na wolnych obrotach pokrywa zaczęła mi regularnie wpadać w rezonans, tyle że na tyle głośno, że słychać w środku silnik jakieś 50% głośniej, więc bardzo mnie to deneruje. Też uznałem najpierw że te gumy luźno siedzą w gniazdach w pokrywie, więc je obsmarowałem silkonem i zostawiłęm do zaschnięcia. Niestety nic to nie pomogło. Dla próby zdjąłem z jednej strony pokrywę z tego bolca-zaczepu (tak że guma nie wskoczyła), dzieki temu pokrywa była naprężona i przestała rezonować. Po jakimś tygodniu jednak sama wskoczyła i znów zaczęła rezonować. Od tego czasu nie miałem za bardzo możliwości powalczyć z tym, najpierw byłem na delegacji, potem święta, potem byłem chory a na Nowy Rok pojechałem w góry na parę dni. Teraz czas do tematu powrócić.

    Myślę że po części winne są pewnie same gumy. Podejżewam że po paru latach i wielokrotnym ściąganiu pokrywy się trochę wyrobiły w środku. Spróbuję może wpuścić trochę silikonu do otworu samych gumach i nałoże na silnik. Może pomoże? Pytanie czy jeszcze coś innego jest odpowiedzialne za większe telepanie silnika? Napewno korekty na 2 wtryskach mam nieidelane - poza zakresem +-1 pokazuje w FESie. Same korekty zmieniły się po założeniu sprawnego kolektora, więc silnik napewno teraz inaczej pracuje więc i może go inaczej telepać.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    epsonix a sprawdzałeś czy w ogóle masz tę uszczelkę okrągłą, która powinna leżeć na mocowaniu korka wlewu oleju. W moim przypadku to było dokładnie to, co pisał Karmal.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał mariuszoles Zobacz post
    Tzn. te gumy są na swoich miejscach ale są luźne. Nie siedzą sztywno w tej plastikowej pokrywie tylko mają luz. A ta guma przy korku oleju jest razem z pokrywą ? Muszę to jutro z rana obczaić, bo dzisiaj już ciemno i nie ma sensu. W każdym razie dzięki za trop. Jutro będę działał i napisze ew. co udało się ustalić.

    edit: Nie dało mi to jednak spokoju. Mimo, że ciemno to poszedłem do auta. Karmal miałeś całkowitą rację. Uszczelka na korku oleju leżała pod korkiem. Pewnie mechanik nabił ją na ten kielich, na którym znajduje się korek by jej nie zgubić. Założyłem na korek i wszystko gra. Jestem Ci winien browara
    Mam satysfakcje że pomogłem ) A browara... przy okazji
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał mariuszoles Zobacz post
    epsonix a sprawdzałeś czy w ogóle masz tę uszczelkę okrągłą, która powinna leżeć na mocowaniu korka wlewu oleju. W moim przypadku to było dokładnie to, co pisał Karmal.
    Wydaje mi się że u mnie ta uszczelka zawsze była założona tak jak teraz, nie ściągała się z pokrywą, tylko była pod nią, ale może to źle? Nigdy wcześniej jednak pokrywa nie rezonowała.

    Nie do końca rozumiem jak ma być poprawnie. Napisałeś:
    Uszczelka na korku oleju leżała pod korkiem. Pewnie mechanik nabił ją na ten kielich, na którym znajduje się korek by jej nie zgubić. Założyłem na korek i wszystko gra.
    Nie wiem czy rozumie dobrze Twój opis. Uszczelkę zakłada się na korek? Ja poprostu zawsze miałem ją założoną poniżej na metalowym gnieżdzie korka. Proszę o podpowiedź albo zdjęcie.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 06-01-2012 o 11:44

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    AR 159 1.9 16v 150km
    Postów
    81

    Domyślnie

    Witam koledzy
    u mnie też tak było jak kupiłem bele ale zakupiłem te gumki i było ok oprócz tego u mnie telepało się ta czerwona płytka z napisem alfa ... wkurw.... się i okręciłem to chyba 4 śrubki na krzyżak i położyłem to na silikonie sanitarnym i przykręciłem od tamtej pory bomba

Podobne wątki

  1. [164] Malowanie pokrywy silnika
    Utworzone przez Tytanowy w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 18-01-2013, 03:02
  2. Drganie plastikowej pokrywy silnika.
    Utworzone przez kusior007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-11-2012, 06:45
  3. [159] dziwne drganie silnika
    Utworzone przez domelmen w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-07-2012, 18:40
  4. Mocne drganie silnika podczas ruszania
    Utworzone przez ExO w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-10-2010, 22:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory