Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Przeniesienie przepływomierza.

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie Przeniesienie przepływomierza.

    Takie małe pytanie z mojej strony. Czy przepływomierz zawsze, musi znajdować się zaraz za filtrem, czy mogę go umieścić za którymś zakolem?
    Nie patrzcie na oryginalny dolot, będzie modyfikowany.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Na pewno nie musi być zawsze zaraz za filtrem, ponieważ widziałem auta gdzie był on zaraz przed przepustnicą. Tylko nie wiem czy oryginalny przepływomierz (przystosowany do miejsca zaraz za filtrem) nie będzie miał błędnych wskazań jak umieścisz go dalej za kolankami. Na pewno przepływ powietrza będzie inny niż zaraz za filtrem, jednak może będzie się to mieściło w jakiś granicach tolerancji. Może ktoś z własnego doświadczenia próbował czegoś takiego i się wypowie.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Cytat Napisał PRE2ES Zobacz post
    Na pewno przepływ powietrza będzie inny niż zaraz za filtrem
    A to dlaczego? Jakaś nowa fizyka...

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Jimmy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    AR159 SW 2.4JTDm 20V TI
    Postów
    576

    Domyślnie

    hehe... ktoś tu nie uważał w szkole

    Objętość pozostanie ta sama, ale sposób przepływu może ulec zmianie. Każde załamanie, zmiana kierunku i przekroju wpływa na zmiany parametrów przepływu. Jest coś takiego jak warstwa przyścienna, turbulencje itp. Polecam zajżeć do mechaniki płynów. Jeśli przepływomierz mierzy tylko objętość to pomiar powinien być bez zmian, ale sensor jest w jednym konkretnym miejscu. Nie wykluczone że zawirowanie powietrza za kolanem spowoduje że inaczej ułoży się strumień i nie wiem czy sensor odczyta tą samą ilość powietrza... Przepływomierz ma swoją długość itp więc może nie ma to znaczenia ? nie wiem.

    Nawet wodomierz (do wody) musi powinien być poprzedzony odcinkiem prostym (przed i za wodomierzem) bo inaczej będzie fałszował pomiar.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    im dalej przepływka od filtra tym inny przepływ jest liczony. Mogę się założyć że jak byś dał przepływke zaraz za przepustnicą to pokaże większy przepływ niż w tym miejscu co jest dotychczas. To tak jak z wentylatorem kanałowym, zmierz prędkośc przeplywu tuż przednim w kanale i zmierz np metr dalej ulegnie on zmianie

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    To wam powiem, że te przepływomierze to tak prymitywna robota, że aż strach. W Almerze N16 przenosiłem przepływomierz z uwagi na wymianę dolotu i robienie zaciągu zimnego powietrza, po tej operacji sprawdzałem wskazania. Nic się nie zmieniło.

    MAF jak sama nazwa wskazuje ma mierzyć ładunek objętościowy powietrza, a ten nie zmienia się . Ponadto pomiar jest dokonywany w osi przepływu, gdzie turbulencje i zawirowania są najmniejsze. Gdyby to była przepływka klapowa - zgodzę się, zmiana niesie za sobą pewne fałszowania wskazań (głównie zmianę dynamiki pomiaru), ale w przypadku pomiaru objętości powietrza nie ma to wpływu. Uściślając - nie ma wpływu w tak mało dokładnym urządzeniu.

    I ciekawostka: almera lepiej chodzi przy przepływce 15cm od listka przepustnicy. Pomiar wykazał, że przepływomierz szybciej reaguje na gwałtowne wciśnięcie gazu, zninkęło też klękanie silnika przy ruszaniu z małym uchyleniem przepustnicy. Ponadto pomiar IAT podskoczył o 6-13 stopni celsjusza, w zależności od temp. zewnętrznej i stylu jazdy. Spalanie spadło z 8.8 w cyklu mieszanym (1.5 16V) do 7.9 czyli prawie litr.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Gdzies czytalem ze w V6 moze wystapic falowanie powietrza (przod,tyl) i to moze wplywac na bledne pomiary jesli jest zablisko przepustnicy ale to chyba znikome.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    No fala odbita... ale to raczej przy zamknięciu przepustnicy po WOT, a wtedy i tak idzie na cut-off więc wskazania przepływki przez ćwierć sekundy mogą być z kosmosu. Ciekawe, może sam tak spróbuję w V6 przy okazji.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    No fala odbita... ale to raczej przy zamknięciu przepustnicy po WOT, a wtedy i tak idzie na cut-off więc wskazania przepływki przez ćwierć sekundy mogą być z kosmosu. Ciekawe, może sam tak spróbuję w V6 przy okazji.
    Nie koniecznie o to chodzi, poczytaj o działaniu falowym dolotu, runnery [barany] są u nas liczone na konkretne działanie falowe dla konkretnych zakresów RPM, z tego co sprawdziłem w 3.0 jest to od około 4800rpm do około 6500rpm, jak dasz MAF za blisko przepustnicy będzie miał "szarpany odczyt", co prawda sterownik silnika ma na to radę w postaci odpowiedniego próbkowania i uśredniania ale lepiej niech za dużo nie musi uśredniać ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    do spania...
    Genetics makes the champions, want to compare?!

Podobne wątki

  1. Prośba o przeniesienie do działu kupię
    Utworzone przez neromax w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-02-2016, 12:54
  2. Przeniesienie napędu, ślizganie sprzęgła
    Utworzone przez Vapersisland w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-03-2015, 18:18
  3. [164] Przeniesienie napędu
    Utworzone przez kasza85 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-03-2008, 12:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory