Strona 38 z 86 PierwszyPierwszy ... 282930313233343536373839404142434445464748 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 371 do 380 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #371
    baster
    Gość

    Domyślnie

    Model Silnik Pojemność Moc Moment
    obrotowy
    Przysp. 0–100km/h Prędkość
    maksymalna [km/h]
    Lata produkcji Spalanie
    (miasto/trasa/średnie)
    [l/100km]
    Uwagi
    1.6 TS R4 1598 cm3 88 kW (120 KM) @6300 obr./min. 144 Nm@4500 obr./min. 10,5 200 10.1997–12.2005 11,6/6,4/8,2 -
    1.8 TS R4 1747 cm3 106 kW (144 KM) @6500 obr./min. 169 Nm@3500 obr./min. 9,3 210 10.1997–10.2000 12,1/6,4/8,5 Euro2
    1.8 TS R4 1747 cm3 103 kW (140 KM) @6500 obr./min. 163 Nm@3900 obr./min. 9,4 208 10.2000–12.2005 12,1/6,4/8,5 Euro3
    2.0 TS R4 1970 cm3 114 kW (155 KM) @6400 obr./min. 187 Nm@3500 obr./min. 8,6 216 10.1997–10.2000 12,7/6,7/8,8 Euro2
    2.0 TS R4 1970 cm3 110 kW (150 KM) @6300 obr./min. 181 Nm@3800 obr./min. 8,8 214 10.2000–03.2002 12,7/6,7/8,8 Euro3
    2.0 JTS R4 1970 cm3 121 kW (165 KM) @6400 obr./min. 206 Nm@3250 obr./min. 8,2 220 03.2002–12.2005 12,2/6,6/8,6
    2.5 Q-System V6 2492 cm3 140 kW (190 KM) @6300 obr./min. 222 Nm@5000 obr./min. 8,5 227 10.1997–10.2000 17,5/8,6/11,9 Euro2
    2.5 Q-System V6 2492 cm3 141 kW (192 KM) @6300 obr./min. 218 Nm@5000 obr./min. 8,5 227 10.2000–12.2005 17,5/8,6/11,9 Euro3
    2.5 V6 V6 2492 cm3 140 kW (190 KM) @6300 obr./min. 222 Nm@5000 obr./min. 7,3 230 10.1997–10.2000 16,5/8,4/11,4 Euro2
    2.5 V6 V6 2492 cm3 141 kW (192 KM) @6300 obr./min. 218 Nm@5000 obr./min. 7,3 230 10.2000–12.2005 16,5/8,4/11,4 Euro3
    3.2 GTA V6 3179 cm3 184 kW (250 KM) @6200 obr./min. 300 Nm@4800 obr./min. 6,3 250 03.2002–12.2005 18,1/8,6/12,1 -
    -Dane techniczne wersji 2.0 TS, 2.0 JTS i GTA ze skrzynią Selespeed są takie same jak w przypadku skrzyni manualnych.
    Silniki Diesla[edytuj]

    Model Silnik Pojemność Moc Moment
    obrotowy
    Przysp. 0–100km/h Prędkość
    maksymalna [km/h]
    Lata produkcji Spalanie
    (miasto/trasa/średnie)
    [l/100km]
    1.9 JTD R4 8v 1910 cm3 77 kW (105 KM) @4000 obr./min. 255 Nm@2000 obr./min. 10,5 188 10.1997–10.2000 7,8/4,7/5,8
    1.9 JTD R4 8v 1910 cm3 81 kW (110 KM) @4000 obr./min. 275 Nm@1800 obr./min. 10,3 191 10.2000-10.2001 7,8/4,7/5,8
    1.9 JTD R4 8v 1910 cm3 85 kW (115 KM) @4000 obr./min. 275 Nm@2000 obr./min. 10,3 191 10.2001-12.2005 7,8/4,7/5,8
    1.9 M-jet R4 16v 1910 cm3 103 kW (140 KM) @4000 obr./min. 305 Nm@2000 obr./min. 9,3 209 01.2003-01.2005 8,0/4,7/5,9
    1.9 M-jet R4 16v 1910 cm3 110 kW (150 KM) @4000 obr./min. 305 Nm@2000 obr./min. 9,1 212 01.2005-05.2006 8,0/4,7/5,9
    2.4 JTD R5 10v 2387 cm3 100 kW (136 KM) @4200 obr./min. 310 Nm@2000 obr./min. 9,5 203 10.1997–10.2000 8,9/5,4/6,7
    2.4 JTD R5 10v 2387 cm3 103 kW (140 KM) @4000 obr./min. 304 Nm@1800 obr./min. 9,4 205 10.2000-10.2001 8,9/5,4/6,7
    2.4 JTD R5 10v 2387 cm3 110 kW (150 KM) @4000 obr./min. 305 Nm@1800 obr./min. 9,4 212 03.2002–12.2005 8,8/5,3/6,6
    2.4 M-jet R5 20v 2387 cm3 129 kW (175 KM) @4000 obr./min. 385 Nm@2000 obr./min. 8,3 216 10.2003–12.2005 8,8/5,3/6,6
    Ja mam 1.8 144km i max mam 3500 obr./min. Jeździ się przyjemnie w tym zakresie

  2. #372
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał kudlaty_bytom Zobacz post
    nawet nie wiesz jak długo się zagrzewa olej, przy chłodnicy oleju, gdzie masz wymianę ciepła olej-płyn chłodzący jest dużo lepiej, ale w poprzednim aucie takiego czegoś nie miałem i olej dostawał 80*C dopiero po 20-25km
    w 16v to jest qpa nie chłodnica oleju. W v6 i starych ts jest termostat na podstawie filtra i nie puści ci obiegu jak olej nie nagrzeje się do 80.

  3. #373
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Nazi
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    TSZ Maniaki ;)))
    Auto
    A.R 156 2.0 TS 155 KM ;)
    Postów
    25

    Domyślnie

    powiem tak jak się nie zabardzo dba o silnik to i sie zapierają panewki, ja nie nażekam na mojego 2.0 T.S.
    pozdrawiam

  4. #374
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    w 16v to jest qpa nie chłodnica oleju. W v6 i starych ts jest termostat na podstawie filtra i nie puści ci obiegu jak olej nie nagrzeje się do 80.
    chłodnica z termostatem a chłodnica-wymiennik to dwie różne sprawy
    jak masz zimny olej, to się zagrzeje od płynu, który szybciej zyskał temperaturę, a przy tamtej chłodnicy musisz dalej czekać
    chyba najlepszym rozwiązaniem byłoby umieścić w aucie obie chłodnice w celu podgrzania na zimnym i potem do wychłodzenia

    verdebiancorosso

  5. #375
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar n.lukasz
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Marklissa
    Auto
    Alfa 147 1,9 JTD 2002, Hexagon V6
    Postów
    290

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    Wały są azotowane i to nie za głęboko, nie wiem nawet czy są do nich nadwymiarowe panewki bo nigdy się tym nie interesowałem.
    Nawet jak znajdziesz panewki zrobisz szlif i uda ci się znaleść kogoś kto to zaazotuje to wał może nie wyjść po tym prosty...
    Azotowanie wykonują we Wrocławiu w WSK i w Zielonej Górze (gdzie jeszcze to nie wiem) bo tam wozimy elementy do hartowania oraz azotowania. Co do krzywizn to różnie bywa... zazwyczaj wszystko jest proste jeśli są jakieś babole to reklamujemy. Azotujemy bodajże na głębokość 0,2 mm ale tego nie jestem w 100% pewien, po azotowaniu wałki, korpusy są dopiero szlifowane.

  6. #376
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    kudlaty, to dlatego że stare były robione pod kątem osiągów, nowe pod kątem ekologiczno-ekonomicznym, stąd różnice.

  7. #377
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Może warto sobie zamontowac w kabie wskaźnik ciśnienia oleju lub temperatury tej że własnie cieczy, co by sie maksymalnie zabezpieczyc przed... panewkami

  8. #378
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciek84
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    156 2.5 V6 SW Full FL
    Postów
    432

    Domyślnie

    1 i 2 obojętnie.
    3 min. 1,5k rpm.
    4 min. 2k rpm.
    5 min. 2,5k rpm.

    I takich minimalnych prędkości obrotowych się trzymać!

  9. #379
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Może warto sobie zamontowac w kabie wskaźnik ciśnienia oleju lub temperatury tej że własnie cieczy, co by sie maksymalnie zabezpieczyc przed... panewkami
    Owszem warto. Ma ktoś założone w 2.0 ts 16v?
    I chce się pochwalić wartościami?

  10. #380
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Aroniaa
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    AR 166 3.0v6 azurro nuvola
    Postów
    474

    Domyślnie

    wiecie co
    długi ten temat jest i nie czytałem go dokładnie jak rozwija się akcja
    i jakie macie powody zacieranych panewek w ts
    ale prawda jest tylko jedna..
    olej silnikowy daje 100% smarowności przy temperaturze 80 stopni
    dopiero przy rozgrzanym silniku można wchodzić na wyższe obroty...
    o tym nie wolno zapominać
    i tak samo w druga stronę im wyższa temperatura oleju czyli powyżej 100stopni
    olej tez traci swoje właściwości

    i to jest główny powód który zabija panewki...
    ile razy widziałem pseudo alfoholika który wsiadał do zimnej alfy
    ledwo po przekręceniu stacyjki od razu gaz w podłogę i rusza z piskiem opon
    a pseudo sportowy tłumik az sie prostuje


    i oto cała bolesna prawda o panewkach w TS.

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory