Strona 25 z 158 PierwszyPierwszy ... 15161718192021222324252627282930313233343575125 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 250 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #241
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    z pliku eksportu nie ma możliwości importu do programu aby można było przeglądać off-line przebiegi, szkoda stracona szansza.
    Czyli co? cały ten mój test psu w d....?

  2. #242
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 (88KW)120KM LPG OMVL DREAM XXII
    Postów
    347

    Domyślnie

    Jak to ma pomóc to daje...13piatekAR147.rar
    Niestety Alfa pod koniec się zbuntowała , na szczęście pod domem , dodaje gazu a ona nie , obroty stoją dziwnie chodzi i komunikat battery charge low...
    Nic pech to pech piątek trzynastego .
    Ostatnio edytowane przez Rychu147 ; 13-01-2012 o 01:15

  3. #243
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    Czyli co? cały ten mój test psu w d....?
    - jeszcze można excelem przegladać ale to zabiera trochę czasu.
    - pisałem aby przetestować zapis przed wjazdem na autostradę.

    @Rychu147
    - ładnie na tych twoich logach widać problem jaki masz z tym autem.
    - problem jest tego rodzaju że programy diagnostyczne nie pokazują żadnego błędu, wszystko niby jest dobrze.
    - czyli taki problem progowy albo nie zrobilismy wszystkich testów wymaganych co jest bardziej prawdopodobne.
    - brakuje wykresu temperatury pracy katalizatora, prosiłem już kolegę o ten wykres robiony alfadiagiem.
    - co mamy na wykresach, long == -10 %, short == -20 %, dopuszczalny zakres to +/- 10 %.
    - widać także że jak się nagrzeje zespół sonda- katalizator to parametry są już lepsze.(OBD bez tempomatu)
    - na wykresie sondy lambda widac jak szybko po zdjęciu obrotów chłodzi się sonda lambda.
    - long zmienia się także podczas jazdy.
    - log zweryfikowany, do przydzielenia nagrody brakuje tylko zrzutu z FES-a tych wymaganych parametrów.
    --

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 13-01-2012 o 11:36
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #244
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 (88KW)120KM LPG OMVL DREAM XXII
    Postów
    347

    Domyślnie

    log jest w chyba brakuje Injection Time http://www.forum.alfaholicy.org/147/...postoju-2.html
    Lecz teraz go nie zrobię bo idę akumulator wyciągać.

  5. #245
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ok, tylko pamiętaj że zrzut FES-em robimy na zimnym silniku, bez uruchamiania silnika i tylko te podane parametry.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #246
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dzięki bubu.

    - Nie, bubu parametry longFT podczas testu OBD nie są stałe u mnie…
    - ten parametr jest stabilny, ale nie stały…



    - podobnie, jak w Twojej



    - ale we wcześniejszym u mnie – był szybsza dużo reakcja.



    - dlaczego i na podstawie czego korelujesz to z temp. katalizatora? Przecież ja już strasznie długo jadę, spokojnie z 80 km – nie wiadomo, co działo się z fuel trim wcześniej (?). Tego co piszesz – nie rozumiem, więc poproszę o wyjaśnienie (?)

    - zmiana longFT pociąga za sobą nie tyle stabilizację shortFT (bo one są +-5), ale wyrównanie korekty krótkoterminowej, na bankach. I to chyba jest ważna uwaga, ale jak widać – we wcześniejszym nie jest tak zawsze (?)

    - parametry – TP, MAF, loadPCT, na tempomacie mam b. stabilne, niemal stałe i tak chyba powinno być (?) Zmieniają się w czasie – zmiany longFT.



    - u Ciebie dodatkowo – podczas hamowania i przyspieszania (?) też ewoluuje lonfFT, jak wyżej i:





    - ale u mnie też, choć nie w tych testach… akurat… od czego do licha to zależy (?)




    - calc.fuel trim 1, 2, shortFT 1,2, longFT 1, 2 – mam w normie – a Ty mówisz, że szukam podprogowych I staję do kat…

    - jedyne, co, że u mnie za chińskiego Boga, co by nie robić nie da się przeciągnąć fuel trim na „-„… nie da się tej cholery zmusić, żeby globalnie zubożała. Ma tendencję na "+"

    - Ok. Zrobię ten test szczelności, ok.

    - z moich obserwacji wynika, że ewolucja longFT zachowuje się podobnie w stałej jeździe niezależnie od rpm. Jednak obserwuję coś takiego, że w jeździe miejskiej - ona ma niższe longFT, co wiąże się ze stałym toczeniem na 5. przy prędkości 50-60km, jeśli są szybsze odcinki, to na tyle krótkie w czasie, że logFT się nie zmiania (?). O co zatem chodzi?


    - To w sumie ciekawe, ale… czy nie powinno tak być (?)
    - zmiany prądowe na lambda na „-„ pociągają za sobą zmiany shortFT na „+”
    - zmiany prądowe na lambda na „+„ pociągają za sobą zmiany shortFT na „-”
    - zmiany prądowe na lambda na „0.0„ pociągają za sobą zmiany shortFT na „0.0”
    - Bo tak zdaje się, nie jest… tak zawsze (?) Hmm…. A może powinno być inaczej (?)

    - poproszę o odpowiedzi.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 13-01-2012 o 12:35

  7. #247
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    ...od czego do licha to zależy (?)...
    - chyba po to są te nasze testy aby wykryć pewne zależności.
    - z tego też powodu przeszliśmy na testy OBD aby nie bawić sie diagnostyką na poziomie sond, MAF-a, injTime.
    - nas bedą interesowały parametry takie jak zakres short, zakres long, fuel_trim.
    - czyli takie podejście diagnosty ze stacji przeglądu technicznego.
    - dopiero po pewnym czasie (czytaj: po nabraniu doświadczenia z logów ) można zacząć robić mapy RPM x TP x fuel_trim i określać sprawność czujników, elementów.
    - dokladnie jak opisano w prezentacji " Fuel Trim and Misfire Analysis".
    - a i jeszcze jedna prośba:
    Kod:
    dlaczego i na podstawie czego korelujesz to z temp. katalizatora?
    - jeśli zadajesz takie pytanie, to cytuj wcześniej żródło, bo ja nie wiem z jakiego kontekstu zostało to wyrwane i którego tematu dotyczy.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #248
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Ok. coś mi się pokręciło.
    Przepraszam...
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 13-01-2012 o 12:46

  9. #249
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - z moich obserwacji wynika, że ewolucja longFT zachowuje się podobnie w stałej jeździe niezależnie od rpm. Jednak obserwuję coś takiego, że w jeździe miejskiej - ona ma niższe longFT, co wiąże się ze stałym toczeniem na 5. przy prędkości 50-60km, jeśli są szybsze odcinki, to na tyle krótkie w czasie, że logFT się nie zmiania (?). O co zatem chodzi?
    - dlatego wybraliśmy test OBD aby nie miec takich watpliwości.
    - ale to chyba chodzi o to że mniejsza prędkość to mniejsza dawka wtrysku, aktywna korekcja long zmniejsza sie aby zachować proporcje.
    - To w sumie ciekawe, ale… czy nie powinno tak być (?)
    - zmiany prądowe na lambda na „-„ pociągają za sobą zmiany shortFT na „+”
    - zmiany prądowe na lambda na „+„ pociągają za sobą zmiany shortFT na „-”
    - zmiany prądowe na lambda na „0.0„ pociągają za sobą zmiany shortFT na „0.0”
    - Bo tak zdaje się, nie jest… tak zawsze (?) Hmm…. A może powinno być inaczej (?)
    - o tym juz pisałem, poszukaj.
    - ale masz rację, że tak nie jest zawsze.
    - ale od tego mają być te nasze logi, każdy nowy log poprawnie wykonany pozwoli nam wykryć pewne zależności.
    - jeszcze w parametrach SAE jest taki parametr jak LAMBDa, czyli obliczony stosunek powietrza do paliwa.
    - ale myśle że ten parametr włączymy trochę pózniej.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 13-01-2012 o 13:13
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #250
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    z logu od cuoreventi, program Dplot.
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 13-01-2012 o 21:52

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory