no to widzisz ,chyba wariator jednak jest nie sprawny ,on budzi silnik powyzej 3 tys obrotów
własnie nie, u mnie do 3tyś była "dziura" w momencie i mocy, mulił jakby silnik miał 80km, teraz sie wszystko wyrównało i jest moment i moc w pełnym zakresie obrotów, teraz moge spokojnie przyspieszac na 4 biegu przy 2tys obr, wczesniej to była katorga.
A co do dławienia to oczywiscie nie wariator, raczej sonda albo przepływka.
Troche wiedzy o zmiennych fazach rozrządu:
System zmiennych czasów otwarcia zaworów ssących. Jest to modyfikacja, mająca na celu uzyskanie lepszych osiągów: podniesienie wartości momentu obrotowego i mocy maksymalnej oraz poprawienie przebiegu krzywej momentu, przede wszystkim w zakresie niskich obrotów.
Mechanizm ten, potocznie nazywany wariatorem faz, umożliwia skokowe przełączanie między dwoma różnymi wartościami czasu otwarcia zaworów dolotowych, stosownie do warunków pracy silnika w danej chwili. System otrzymuje impulsy sterujące z komputera Bosch Motronic, czyli ze zintegrowanego, elektronicznego aparatu zapłonowo-wtryskowego i przy niskich obrotach skraca fazę przekrycia (czyli współotwarcia zaworów - inaczej mówiąc, skraca fazę nakładania się suwu wydechu poprzedniego cyklu i suwu ssania nowego cyklu, w której zarówno zawory dolotowe, jak i wydechowe są otwarte). Z kolei przy wysokich obrotach system wydłuża tę fazę. W ten sposób zapobiega nieregularnej pracy i niepełnemu spalaniu mieszanki w zakresie niskich obrotów, a gdy obroty wzrastają, gwarantuje optymalne napełnianie komór spalania mieszanką i osiągnięcie maksymalnej mocy przy jednoczesnej czystości pracy (wynikiem dokładnego spalania jest niski poziom emisji zanieczyszczeń).
Wariator faz wprawiany jest w ruch przez ciśnienie oleju i działa na oś wałka rozrządu sterującego zaworami ssącymi, modyfikując w pewnym zakresie jego prędkość obrotową, nadawaną przez łańcuch napędzający. Do pewnej prędkości obrotowej mechanizm nie włącza się i czasy zaworowe na lewym wałku czyli po stronie dolotu, są bardziej odpowiednie dla niskich obrotów niż w wypadku wersji bez wariatora. W pierwszej odmianie mechanizmu, w modelu Spider, powyżej prędkości granicznej zawór odśrodkowy otwiera dopływ oleju, który pracując pod ciśnieniem uruchamia system, powodując dłuższe przebywanie obracającego się wałka w określonym zakresie kątowym (wahania faz zachodzą w zakresie 32 stopni). W modelu Alfetta Quadrifoglio, wyposażonym w system elektronicznego wtrysku, elektromagnes sterujący wariatorem otrzymuje impuls z komputera i otwiera za pomocą sprężyny kanalik olejowy, a dalej analogicznie, wzrastające ciśnienie oleju uruchamia system