Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 55

Temat: Samodzielny remont silnika 1.8 TS 16V

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tarnorzeg (Kielce)
    Auto
    AR 155 1.6 TS : AR 166 3.0 V6 24V
    Postów
    123

    Domyślnie

    Jak to chcesz ten sam pasek zakładać, bo albo ja czegoś nie rozumiem, albo z moją wiedzą co do wymiany rozrządu jest bardzo kiepsko.... Z tego co wiem to pasek się nie nadaje do ponownego założenia jak raz już był zdjęty....?

  2. #12
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Kolego stary pasek nie załatwia sprawy, bez blokad to tylko naprawdę doświadczony mechanik może sobie z tym poradzić, to jest taki silnik

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Na prawdę lepiej będzie dla tego silnika jeśli nie będziesz go robił sam

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Co do blokad to znajomy mówił, że obejdzie się bez blokad gdy zakłada się ten sam pasek, trzeba tylko pozaznaczać wszystko (prawda to?)
    Tak jak koledzy już napisali, nie słuchaj takich rad, bo po remoncie daleko tym TSem nie zajedziesz. Ja rozumiem, że ma być oszczędnie, ale montaż drugi raz tego samego paska i to w tym silniku to już jakiś hardkor jest. Pasek tylko nowy i montaż niech zrobi ktoś mający pojęcie.

  5. #15
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Tym bardziej że głowica będzie zrzucana i wałki pewnie też jak chcesz wymieniać uszczelniacze na zaworach

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Dziękuję za wszystkie rady!
    Cytat Napisał Nowicjusz Zobacz post
    Jak to chcesz ten sam pasek zakładać, bo albo ja czegoś nie rozumiem, albo z moją wiedzą co do wymiany rozrządu jest bardzo kiepsko.... Z tego co wiem to pasek się nie nadaje do ponownego założenia jak raz już był zdjęty....?
    Pewnie masz rację. Próbowałem ustalić to w jakimś innym temacie ale nie udało się. Co do blokad to ma ktoś może wypożyczyć, czy raczej trzeba zainwestować w kupno?
    Póki co mamy dwa ustalenia:
    -bez blokad nie podchodź,
    -stary pasek na śmietnik.

    Na prawdę lepiej będzie dla tego silnika jeśli nie będziesz go robił sam
    Dlatego robię to z kuzynem (jest bardziej kumaty). No ale chyba dobrzeby było gdybym i ja czegoś się dowiedział od kogoś mądrzejszego.

    Proszę o więcej informacji i porad. Na pewno je wykorzystam!
    Ostatnio edytowane przez omron8 ; 14-01-2012 o 11:59

  7. #17
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Dziękuję za wszystkie rady!
    Pewnie masz rację. Próbowałem ustalić to w jakimś innym temacie ale nie udało się. Co do blokad to ma ktoś może wypożyczyć, czy raczej trzeba zainwestować w kupno?
    Póki co mamy dwa ustalenia:
    -bez blokad nie podchodź,
    -stary pasek na śmietnik.


    Dlatego robię to z kuzynem (jest bardziej kumaty). No ale chyba dobrzeby było gdybym i ja czegoś się dowiedział od kogoś mądrzejszego.

    Proszę o więcej informacji i porad. Na pewno je wykorzystam!
    No to masz już sporą wiedzę.Możesz zabierać się za remont.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    No to masz już sporą wiedzę.Możesz zabierać się za remont.
    No ba!
    A tak na poważnie piszcie na co zwrócić uwagę!

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Obejrzyj uszczelniacz na wale.
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    Mam wrażenie, że to trochę tak jakbym samodzielnie, bez projektu zabierał się za budowę domu...

    Ale co tam - co by Ci tu podpowiedzieć?
    - wszystkie porady co do remontu głowicy są tu gdzieś na forum, pamiętacie koledzy? któryś z uzdolnionych manualnie Alfistów wrzucił pełen tutorial, poszukaj go dobrze, może ktoś go wrzuci - ja nie będę już pisał nic na temat głowicy, tam jest opisane jak należy
    - przed rozłożeniem silnika zaznaczaj sobie części, żeby je potem wkładać na swoje miejsce. dotyczy to w szczególności elementów łożysk (podstawy, kopyta) wału i wałków rozrządu, pewnie również tłoków, zaworów,
    - na szlifiernię trafia nie tylko głowica i wał, ale także blok, trzeba sprawdzić, czy podstawy panewek nie wymagają osiowania, tu mają znaczenie setne części milimetra, poza tym trzeba sprawdzić, czy cylindry mają swój wymiar
    - szlifierz naprawia korbowód, na którym było zatarcie, albo wymieniasz tą korbę, tak czy owak trzeba by potem sprawdzić, czy waga z innymi korbowodami się zgadza (decydują 1-2 gramy)
    - szlif wału dalszy niż 1 może wymagać ponownego utwardzenia (azotowania) wału, to powinien wiedzieć szlifierz
    - koniecznie nowa uszczelka pod głowicę
    - wymieniasz szpilki/nakrętki głowicy
    - wymieniasz także te panewki, które nie padły (główne/korbowe)
    - brak wymiany pierścieni to raczej nadmierne skąpstwo...
    - zachowaj jak największą czystość przed złożeniem silnika i w trakcie jego składania - wszystko musi być idealnie pozmywane, broki z wału wybite (i wymienione na nowe) kanały olejowe dokładnie przepłukane
    - bezwzględnie wymieniasz albo regenerujesz pompę oleju (to ona jest głównym podejrzanym zatarcia)
    - wszystkie nakrętki, śruby dokręcasz kluczem dynamometrycznym momentem określonym w serwisówce. inaczej jest bez sensu i szkoda pracy
    - tak jak napisali koledzy - założenie tego samego paska rozrządu, to trochę jak seks w cerowanej prezerwatywie - może się udać, ale raczej na krótką metę
    - dużo się modlisz

    - docieranie silnika po remoncie jest bardzo ważne, przeznacz na to ze 3 filtry oleju i 3 zmiany oleju!

    Prawidłowo robiony remont silnika uwzględnia to, że wyjęcie i rozłożenie silnika to bardzo pracochłonne czynności, zatem wymienia się wszystko co się tylko zużywa i do czego jest trudny dostęp, a także naprawia wszystko co ważne i oddaje silnik w czystości zbliżonej do fabrycznej. Wszelkie odstępstwa z pewnością się zemszczą.

Podobne wątki

  1. [75] SWAP silnika czy remont silnika?
    Utworzone przez Alfista92 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 21-01-2015, 21:02
  2. [159] remont silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez bercik302 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 28-01-2014, 17:16
  3. Remont silnika?
    Utworzone przez FerraEnzo w dziale 147
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 24-10-2011, 17:21
  4. [146] Remont silnika
    Utworzone przez malyr21 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 11-01-2010, 13:59
  5. remont silnika w 1,4 boxer pelen wtrysk remont silnika
    Utworzone przez leito1610 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-04-2007, 07:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory