W instrukcji jak BYK napisane że tylko 10w-60 !
W instrukcji jak BYK napisane że tylko 10w-60 !
Właśnie zalałem Castrola Edge 10W60,więc chyba dobrze zrobiłem. Poza tym zmieniać olej na lato i zimę? Co to za pomysły?
147 2001, 1.6 105 KM- była
156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
159 2006 1.9 JTD- była
159 2005 1.9 Distinictive- była..
156 2003 2.0 TS+LPG- była
156 2003 2,5 V6- była..
156 FL 2005 1.9 jtd- była
166 FL 2005 2,4 jtd - była
Alfa Romeo Crosswagon - był..
156 FL 3.0 V6 - była
Brera Tbi 2010 - jest
Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest
Pozwolę sobie zacytować opinię Pablo.
"Alfa ogólnie miała bzdurne zalecenia co do stosowania olejów w swoich silnikach, i dlatego mamy to co mamy z silnikami TS/JTS. oczywiście mam podobne zdanie do Twojego. Z tym, ze wymiana co 10 kkm to konieczność. Te silniki mają to do siebie, że degradują olej jak diesel. Wymiana rzadziej niż 10 kkm to powód wytartych pierścieni i wybitych panewek, potem zatarć. 10w60 w JTS w 156 był zalecany, ponieważ Selenia nie miała wtedy lepszego oleju i zalecali go z marszu, ponieważ to olej FIATa. Takie jest moje zdanie w tym temacie."
Dlatego od siebie zalecam 5W-40 (zima), 5W-50(zima/lato), 10W-60 (lato) i wymiana co 10tys km MAX w JTS.
Zimą oleje 10W-60 mają bliżej do konsystencji galarety niż płynnego oleju, zanim silnik rozprowadzi taki olej mija dużo czasu, natomiast 5W-40 w tym samych warunkach jest w miarę płynny i dużo szybciej rozprowadzi się w silniku, najbardziej optymalny jest 5W-50 w JTS. Według mnie Alfa ma bzdurne zalecania do tego silnika, przykład gdyby u nas zimy były -30 to wątpię, że ktoś by zalał 10W-60 do swojego silnika.
5W-40: Motul 8100 C3 X-Clean (syntetyk)
5W-50: Valvoline VR1 Racing 5W-50 (syntetyk)
10W-60: Valvoline VR1 Racing 10W-60 (HC)
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 06-03-2011 o 11:12
Nie wiedziałem czego dotyczy pytanie.
Kolega Qbaas ma rację. Może ta zmiana lato/zima to nie tak dosłownie, ale zalecenia Alfy to trochę bzdura w naszym klimacie.
Jeśli chcecie dla silnika jak najlepiej, to polecił bym 5w50, może być Valvoline, sprawdzony, pewny olej. Wtedy można stosować go nawet jako cało roczny. W chwili wprowadzenia na rynek silnika JTS koncern nie miał oleju przewidzianego do tak obciążonego silnika i zalecił to co miał najlepsze. Czyli 10w60.
---------- Post added at 11:48 ---------- Previous post was at 11:03 ----------
Od siebie mogę dodać z górnej półki:
- Millers XFS 5w40
- Millers XFS 5w50
- Millers XFS 10w60
Wszystkie 100% syntetyczne na bazie PAO.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
A co z ich spalaniem? Nie zostawiają zbyt dużo popiołów które potem zatykają kanały w głowicy?
Mój JTS owszem spala olej ale symbolicznie 0,1-0,2 litra na 1000km i to właśnie Selenii Racing
To ja odgrzeję temat, mój mechanik odradza 5w50 do JTS... i już sam nie wiem co zalać.
10w-60 zalej
Witam. Według mnie najważniejsze jest wymiana oleju przy ok. 10 tys km ,a marka samego oleju to już mniej istotne ma znaczenie . Wszyscy producenci maja praktycznie te same normy i certyfikaty wiec nie ma to wiekszego znaczeniu.
Ja leję 10W60 Castrol Edge i jestem zadowolony
147 2001, 1.6 105 KM- była
156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
159 2006 1.9 JTD- była
159 2005 1.9 Distinictive- była..
156 2003 2.0 TS+LPG- była
156 2003 2,5 V6- była..
156 FL 2005 1.9 jtd- była
166 FL 2005 2,4 jtd - była
Alfa Romeo Crosswagon - był..
156 FL 3.0 V6 - była
Brera Tbi 2010 - jest
Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest
To dam znać jak wygląda głowica po valvoline 10w60 bo będzie wymieniana upg.